Loputkin lattiasta ja kontista saatiin käärittyä bitumiin. Etuovet ja tulipelti vielä vuoraamatta, mutta tehdään kunhan ecun ja lämppärin kiinnitykset on saatu valmiiksi.
Mietin miten vitusta voi tulla kännii? !, kävin kahvilla klo 13 jälkeen.,udeltiin mihin menossa, sanoin että en mihinkään, johtaja siihen että otappa sitten kaljaa ta2mitä juot, kiva juttu juoda, varsinkin kun yks ukko, kyseli teenkö sille katoksen, sanoin että sun pitää kysyä pomolta!, se istuu vieressä!, poss jo varoitti, tee Vaimoinesi oma (Tai miehesi katos! ; No, nyt on hieno laatikko!
juu!, tai itseasiassa jäänyt unet vähiin ja siihen sitten kaljaa ja muita alkoholia sisältäviä aineita!
Tänään töiden jälkeen iltapuhteena valmistu puskurin oikasutyökalu. Tuossa takapuskurissa kun on vähän taipumaa.
Kojelautaa vähän soviteltu paikalleen, että saa keskikonsolin rakenneltua. Haeskelin vähän muotoja tig langalla ja maalarinteipillä. Lopullinen sitte mdf levystä ja nukka kans pintaan. Ikkunan tiivisteitä yms. Kromeja laiteltu nyt vähän paikalleen ja kirottu semisti, kun kolmen talli muuton jälkeen osia löytyy vähän vaihtelevalla menestyksellä. Eli ebay laulanut kuumana, kun tilaillu hukkuneita osia. Melko rasittavaa... Ja kallista.
Mites onko kellään kokemusta noista ilmajousien ohjausbokseista?Periaatteessa tekisi mieli tehdä automaattinen tason säätö tuohon, mutta kaikki kontrollerit tuntuu olevan vähän hinnan kiroissa ja käytettyjä en löytäny heti kaupan. Joku arduino pohjainen vois olla kiva, mutta taitaa tähän hätään tulla vähän liikaa uuden opettelua.
Vähän kerinny eteenpäin taas eilen ja tänään. Keskikonsolin sabluunat touhusin voimapahvista ja lopullinen syntyi 11mm vanerista. Tänään sain kaiutinritilän laser leikkauksesta ja biltemasta kävin hakemassa rosteriset mukitelineet. Moottorin ja vaihelaatikon sain naitettua yhteen ja asenneltua paikoilleen. Ei se turbiini tosiaan ilmeisesti aiemmin ollut ihan pohjassa asti ja nyt saatiin ihan vaivatta kiinni.
ööö? tyhmänä kysyn... LSX? eiks se oo silloin näitä uusia LS moottoreita ja LSX tarkoittaa niitä isoja yli 7 litran jälkimarketti moottoreita? https://www.chevrolet.com/performance/crate-engines/compare-lsx-engines Tuo kuvassa oleva ei taida olla sama? Vai onko?
Topicin otsikossa on LSX, ja alussa sanotaan "Kyseessä siis 389cid (6,4l)" Olen käsittänny että noi uudet moottori vm.95+ on ls/lsx moottoreita. https://en.wikipedia.org/wiki/LS_based_GM_small-block_engine The only engine with this bore size that was used in a production vehicle is the LS7 with the LSX being only for aftermarket use. https://gyazo.com/cf95b4d58bcc0931f1c545cca6bc4f5b
Lsx on yleisnimitys kaikille ls sukusille eli gen3 ja 4 small block chevy moteille mukaanlukien 4.8 5.3 6.0 jne vortec truck koneet. Eka ls sukunen kone oli ls1 -97 c5 vetessä.
ookkos harkinnut vielä vähän ylemmäs tulipellissä laittaa tota vaimennusmattoa vai tuleeko sulle joku muu vaimennus siihen? huopaa tai mlv-raskasmattoa? luulen että ne pellin resonanssi pärinät kai on kyllä vaimennettu tuollakin mattopeitolla. ne muut häiriöäänet vielä voi vaatia vaimentamisia. sen verran hienoo autoo teet niin voi olla että niihinkin vois harkita hiljennystä. tosin.. auto on avomalli. hiljainen se ei oo koskaan.
Lsx tulee tosiaan ihan yleis nimityksenä kaikista ls sukuisista moottoreista. 389 isolohko tässä oli alunperin projektin alkuaikoina, millä ajeltiin se pari kesää ja nykyään GM gen3 5.3 Lm7 moottori vm 2003. Joskus ehkä ruuditettuna LT4 ahtimella mutta sen näkee tulevaisuudessa. Vaimennus vedetään ihan ylös asti tulipellissä ja ympäriinsä. Vielä ei ole laitettu, koska on vaan tiellä kaikkien sähkövetojen, kaasupolkimen jne. Asennuksien vuoksi. Tänään itseasiassa kusti polki uuden kaasupolkimen kotia ja huomenissa tarkoitus roplata paikalleen.