Catalina sai uuden antennin.. ei vaan. Lr-import.fi sponssasi massiveaudion kaiuttimen, subbarin ja vahvistimen projektiin. Tämän projektin ensimmäiset sponsoroinnit siis. Auto lienee näkyy myös hot rod and rock showssa tampereella heidän osastollaan.
LSX oli alunperin gm:n valurautainen rallilohko johon noi kovemmat koneet perustuu. sit porukka tietty haluaa kutsua kaikkia "ls" koneita lsx koneiks, koska se on coolia. Varsinkin jos kyseessä on joku 4.8/5.3l perus trukkimosa, niin on se ainakin ls. Ellei jopa lsx. Se ois ihan tylsää ajaa LM7 tai LR33 tai L59 moottorilla ja selittää sit ruisinkissa kyselijöille kuinka se on oikeestaan ihan sama ku LS mut pienempi, rautalohkolla ja eri kansilla ja eri imusarjalla ja eri nokalla ja oikeestaan samaa on vain osa pulteista.. Ehkä idea on sama kuin lähes kaikki 350 koneet oli aikanaan peräisin corvetesta. Saatikka 327! Helvetin hyviä moottoreita silti nuo LSäksät ja hieno on tämä Pontiac projekti. Tsemppiä auton messuille ehtimiseen!
Pakosarjat laitettu paikoilleen, kaasupoljin duunattu ja vaijeri vedelty kaasuläpälle. Lokarin valmistama universal lattiapoljin systeemi. Keskikonsoli olis nukkausta vaille valmis. Moottoriinkin laitoin tuon lehtihopeoidun laturin hollille. Eli pikkuhiljaa etenee.
Uusi lämppäri asennettu kojelaudan alle ja orginaali lämppärin säätöpaneli saatiin pidettyä vielä toiminnassa. Linjat tehty tottakai an10 liittimillä. Vesipumpun päähän vielä 45° kulmalla, niin saa fiksumman reitityksen.
Tänään sain oikeanlaiset an-liittimet vesipumpun päähän ja retrosoundin mankan asentelin hollille. Johtotehtävät vielä tekemättä.
Tänään käytiin vaimon kanssa hallilla tekemässä moottorin johtosarjan läpivienti tulipeltiin ja johdot vedettiin imusarjan alle piiloon. Läpivienti syntyi kivasti suoraan imusarjan taakse, niin pysyy sekin poissa näkyvistä. Vielä pitää nypätä johtoja runnereiden välistä suuttimille ja puolille.
Kaverin kanssa puuhailtiin mittaristoon virrat valmiiksi. Vielä tarvii eculta vetää muutamat johdot ja olis valmis asennettavaksi.
Johtotehtäviä.. mittaristo paikoillaan. Catalina tekstin taustavalo vaihtuu vielä saman sävyiseen mittariston kanssa.Vanha lämpömittari myös poistuu kojelaudan keskeltä ja tilalle etsinnässä ilmajousituksen mittari. Valkoisena tietysti.
Muutaman päivän aikana tapahtunutta. Kojelaudan catalina teksti sai oikean väriset ledit taustalle. Johtosavottaa vähän työnalla, kun piti saada se start/stop nappi. Akun siirto konttiin, ynnä muita korisähköjä uudelleen tehtyä. Amp-liittimillä kaikki uusiksi tehden. Vetarit nypättiin irti stefojen ja jarrurempan takia. Kohtuu jämyt 33.8mm paksut ja 31spline spline vetarit tuossa pontson 9.3" positrack perässä. Pahoittelut huonosta kuvan laadusta Starttimoottori oli sen verran ryönäsen näköinen, että kaveri hinkkaili sen ensin puhtaaksi ja vedettiin kirkas lakka päälle. Etu tukivarret otettiin myös työnalle vielä kertaalleen ja puhallettiin soodalla puhtaaksi sekä uusi musta vasaralakka pintaan. Tästä en näköjään muistanut kuvia ottaa, mutta laitellaan myöhemmin, kun ovat taas paikoillaan. Työtunneista, kun on kiva pitää välillä vähän lukua, niin kahden kaverin kanssa nyt tehty tällä viikolla yhteensä 82h. Itte lomalla vielä ensi viikon ja tarkotus saada mahdollisimman pitkälle valmiiksi sinä aikana.
Tehtiin vähän pitempi yö- vuoro tallilla (13h) ja saatiin kasattua taka-akseli jarruineen. Uudet rumpujarrut saivat kelvata tähän hätään taakse ja eteen päästiin tekemään jo adaptereita Touareg/Cayenne satuloille ja 325mm levyille. Lämppärin letkuihin laitettiin klemmarit varmistukseksi. Ilmajousituksen komponentit sommiteltiin konttiin ja linjat vedettiin joka kulmaan valmiiksi. Enään pussit paikoilleen ja sähköjen kytkentä tekemättä.
Jarruissa pätee sanonta, isompi on parempi. Ja kunnon palat. Itsellä 1500kg Vr6 syncrossa 288mm etujarrut ja 239mmx10 takajarrut. Vaihdoin eteen 323mm Brembot ja taakse 256x22mm Audi TT jäähdytetyt levyt ja alumiinisatulat. Ja johan pysähtyy. Edellisessä -85 Gti Golfissa 239mm levyt edessä. 100kmh paniikki jarrutus, 60kmh jarrut häipy. 256mm jäähdytetyt levyt.. jarrut häipy 40kmh kohdilla. Vasta G60 280x22 levyt piti loppuun kunnon paloilla ja kesti toisenkin jarrutuksen. Paino 890kg ja tehot 239hp turbolla.
Vanhat muoviset kicpanelit oli pääsyt halkeilemaan, joten veivattiin uudet pellistä. Vähän englanninpyörää ja sikkikonetta, niin valmistui lahes itekseen. Ainiin. Tänään oli tullut viestiäkin American car showsta, ettei tälläkertaa tullut valituksi näyttelyyn. Noh ei mahra minkään. Viikkoa myöhemmin kuitenkin tampereen näyttelyssä.
Välillä on vaikea ymmärtää valitsijaraadin mielenliikkeitä.No mut jos jotain positiivista niin saa aikatauluun 2 viikkoa lisäaikaa.Täytyy sitten Pirkkahallissa tätä ihmetellä.
Itsellä hattu nousee korkealle ja veikkaan niin monella muullakin ketä seurannu vaiheita.Kiinnostaa varmasti monia nähdä livenä
Tämmöistä tänään. Ilmajousitus paikoillaan ja linjat testattu. Takaata löytyi vielä vuoto fiksattavaksi. Stance nyt aika hyvä. Myös uutta puolien peitelevyä aloiteltiin.
Niillä on ihan omat mielenkiinnon kohteet selkeästi. Tän auton takia olisin ACS:n lähtenyt ajamaan, mutta kun Tampereelle tulen kuitenkin, niin mulle päätös sopii hyvin! Visa saa nukkua paremmin kun ei tarvii ihan niin kiireellä saada valmista.
Joo,kyllähän noissa näyttelyissä usein on muutama auto joiden paikalla oloa tulee ihmeteltyä ja niitä perusteita niiden mukaan valitsemiseen...varsinkin kun tällaiset Visan Catalinan tasoiset jää rannalle.Muutenkin aika harvalukuisia ovat -60-luvun fullsize Ponut näissä näyttelyissä joita ainakin allekirjoittanut toivoisi näkevänsä.Onneksi sentään Tampereella ymmärretään hyvän päälle.