Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    No todennäköisesti acs ja Tampere perutaan molemmat. Mieluummin toki ei mutta siltä vaikuttaa että kaikki yleisötapahtumat laitetaan jäihin.
     
  2. Visa

    Visa 3rd gear

    Lupailin kuvia kun iskarin paikat on katseltu. Sopiva paikka löytyi tukivarsien etupuolelta. Mittailtiin korko oikeaksi, että iskari on toiminta alueella ajokorkeudessa, eikä pohjaa ala/ylä asennossa. Lisäksi tukivarresta paikka katsottiin, että iskari pääsee liikkumaan vääntyilemättä, eikä rengas hinkkaa ääriasennossa.
    [​IMG]
    Hiottiin alueet puhtaaksi ja
    Saumattiin ympäriinsä miggiliimalla kiinni ja sama toiselle puolelle
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    toyopet, rekkamies, FuryIII '71 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    täähän valmistuu käsiin.

    tai onhan se kestäny jo lähes seittemän vuotta. mutta käytännössä kaikki tehty uusiksi ja huolella. on kyllä hieno projekti. toivottavasti joskus näen tämänkin ihan livenä.
     
    Gary Grand, isalmela ja Visa tykkäävät tästä.
  4. Visa

    Visa 3rd gear

    Kojelaudan alkuperäisestä kaiutin reijästä oli kadonnut matkan varrella ritilä, joten piti keksiä peitelevy tilalle. Yön pimeinä tunteina mallinsin uuden kappaleen ja aamusta odotti valmis kappale 3d tulostimessa. Tänään lähtee vielä kaikki loput osat nukattavaksi Lempalle riihimäkeen. Myös peitelevy nukataan, että sopii muuhun sisustukseen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    isalmela, rekkamies, FuryIII '71 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Ace66

    Ace66 2nd gear

    Tais kiireet loppua näyttelyiden suhteen.:(
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Kerkeää hyvin aloittaa jonkun mielessä olleen muutoksen, niin saa sen kiireen takaisin. :p
     
    falcon1 tykkää tästä.
  7. jariha

    jariha Gearhead

    takajarrut saa päivitykseen;) hattua pitää nostaa miten paljon on tapahtunut kiesille... en olisi kyllä alunperin hylsyn nähtyäni uskonut että valmistuu acs:ään mutta eilen viimeksi katellessa olin jo melkein varma että kyllä se tampereelle mennessä valmistuu:D hyvin ne vetää, korin kaljaa illassa:rotfl:
     
    falcon1, Gary Grand ja Visa tykkäävät tästä.
  8. Visa

    Visa 3rd gear

    Eikä näytä koppa illassa aina edes riittävän..:D:odeek:
     
    jamba tykkää tästä.
  9. Visa

    Visa 3rd gear

    Kaveri laseroi jarrusatula adapterit ja satulat saatiin sovitettua paikoilleen. Ikävikseen tosin joutuu vielä teettämään about tuumaset spacerit, että menee nykyiset vanteet alle. Noh onneksi lokareissa on tilaa reilusti, kun muisteli ja tutkiskeli vanhoja kuvia.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    hevimies, Herje, Isamu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Rajunkokoiset satulat..
    Mitkä nuo on?
     
  11. Visa

    Visa 3rd gear

    Satulat peräisin VW Touaregista ja levyt BMW e46 330d 325mm
     
    Gary Grand ja jamba tykkäävät tästä.
  12. Visa

    Visa 3rd gear

    Viimesinä lomapäivinä kerkesin tallilla vielä puuhastelemaan iskarit paikoilleen ja kannakkeet maalattua.
    [​IMG]

    Etu sisälokarit ja polttoainetankki vedettiin korin sävyyn sävytetyllä raptorilla.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    rekkamies, esmi, stratusdriver ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Visa

    Visa 3rd gear

    Öisin, kun ei yleensä hirveästi väsytä, niin on kiva suunnitella kaikkea turhuuksia. Fusion360:lla mallintelin polttoainelinjojen kiinnitykset ja laitoin tulostaen Carbon-PETG:stä printterillä kappaleet. Kuvissa nopeasti tulostettu testikappale ja loput laiton tulostumaan puolet ohuemmalla kerroksella, että saa siistin pinnan.. välttäishän tuokin, mutta ku..
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    On muuten ihan poskettoman jäykkää kamaa tuo carbon-petg. Kappaleen tulostin 20% infillillä ja usemman kilon voimalla saa väännellä, ennen kuin taipuu.
     
    Muokattu: 20.3.2020
    rekkamies, hevimies, Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Visa

    Visa 3rd gear

    Pirssi kävi taas hetken pyörillään
    [​IMG]

    Sitten pääsikin etulaakereiden vaihtoon
    [​IMG]

    Nopea homma osoittautuikin vähemmän nopeaksi, kun molemmat navat olivat himpun kärsineet ja ulommaiset ulkokoolit olivat päässeet sorvaamaan pesät väljäksi. Navat laitoin veljelle matkaan ja molemmat navat lasikuulapuhallettiin, sorvattiin ja holkitettiin uusiksi.
    [​IMG]
    Holkit ja uudet ulkokoolit paikoillaan
    [​IMG]

    Aamusta käymään vielä IKH:lla josko löytyis vielä uudet studit napoihin.
     
    rekkamies, xarper, esmi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Visa

    Visa 3rd gear

    Välillä vähän ei niin kaunista kötöstelyä.. tosiaan vanhan bensatankin otin työnalle, kun on vielä ihan ok kunnossa. Aikaisemmin syksyllä tähän tulikin sahailtua reikä tankin sisäistä bensapumppua varten. Vanhasta turvatankista otin talteen tankin täyttöaukon kannen ja siihen sätöstelin pumpulle telineen ja pienen sumpun
    [​IMG]
    Voisi varmaan parempikin olla, mutta riittänee tälläiseen kruiseriin. Tigistäkin on kaasu loppunu, joten räimin migillä heftaten asian kasaan sen ihmeempiä kaunistelematta. Tankkia sai naputella jonkin aikaa, että sai edes suunnilleen tasopinnan suoraksi. Ensiviikolla vielä kunhan pääsee vapaille, niin päälilevy pultaten kiinni ja tiivisteliimat väliin.
    [​IMG]

    Vielä tarvitsee lisäksi hitsata tankkiin paluulinjalle An nippa ja samoin tuohon putken päähän. Putkeen olisin halunnut tehdä helmiliitoksella An lähdön, mutta ei oikein koko natsannut, joten hitsataan sekin lähtö. Lisäksi tietysti pumpun johdoille pitää toihuta läpiviennit kanteen.
     
    hevimies, Gary Grand, rekkamies ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Visa

    Visa 3rd gear

    Nukatut osat saapui takaisin ja oikein kotiovelle toimitettuina. Lemppa hoiti homman oikeinkin hienosti ja osat omaan makuun enemmän kuin hienot. Pitihän ne käydä heti tallilla kokeilemassa paikoilleen.. Lattiamatothan nyt on paskaset vielä, enkä alkanu kuvia varten putsailemaan, mutta idean saa varmasti muutenkin.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    impala-63, rekkamies, FuryIII '71 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Visa

    Visa 3rd gear

  18. Visa

    Visa 3rd gear

    Bensatankki valmistui käsiin. An6 lähdöt hitsattiin meno ja paluu linjoille.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Isamu, Gary Grand, rekkamies ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Visa

    Visa 3rd gear

    Tänään ruuvailtiin ikkuna asioita kasaan ja kuskin oven ikkuna saatiinkin jo paikalleenkin. Akusta annettiin suoraan virtaa ikkunan nosto moottorille, mutta eipä sanonut juuri mitään. Naksahteli vaan, mutta ei jaksanut liikkua kumpaankaan suuntaan. Lienee tarvis availla vielä moottorit ja katsoa, onko kaikki vaseliinit kovettuneet sisältä. Aikaisemmin toimivat moitteetta vuosia sitten. Millään ei taas kiinnostaisi tilata muutamalla satasella uusia moottoreita.
     
  20. Visa

    Visa 3rd gear

    Ikkunamoottoritkin lähti toimimaan putsailulla ja, kun mietti asiaa vähän enemmän.. eli nostin moottori itsessään toimii maadoituksena ja moottorin 2-napaa toimii vain suuntana. Aivopieruna kun kytkin ne ensin plus ja miinus napoihin ja ajattelin suunnan muuttuvan napaisuuden vaihdolla. My mistake ja tulihan tuolle vähän naurahdettuakkin. Nyt on kaikki ikkunat paikoillaan ja samoiten polttoaine-linjat vedetty kovalla putkella auton alta tulipeltiin asti. Loput liitokset tulee ptfe letkuilla ja an-liittimillä. Kuvat unohtui tohinassa ottaa, mutta laitellaan ku on kaikki kytketty.
     
    FuryIII '71, isalmela, Herje ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!