Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    No jopas!
    On se raislerin insinööri aikoinaan ollut edistyksellinen. Jopa Dartissa ja Valiantissa oli nappiautomaatti.:D:rolleyes:
    Nyt nappivaihteet saa muihinkin.
    Kehitys kehittyy.
     
    FuryIII '71, dart -66 ja Seevu tykkäävät tästä.
  2. Visa

    Visa Gearhead

    Juu pontso moparisoituu
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mites oliko tuo loora täysin sähköisesti ohjattu. Muljahti vaan mieleen, että onhan näitä Mersujen ja Bemarien yms. automaattien keppejä ja lienee jostain 2000 up nuo loorat sähköisesti ohjattuja. Keppihän lienee näissä vain sähkökatkaisija.
    Olisikos tuollaisesta mahdollista rakentaa keppiä Ponuun?
     
  4. Visa

    Visa Gearhead

    Oishan se mahdollista, mutta sisältää sen verran paljon can-väylä asiaa, ettei mulla rahkeet riitä alkaa asiaa sen enempää perkaamaan. Btcf foorumilla seurannut yhtä prokkista, missä jo eri mallin vaihdekepin naittaminen toiseen koriin on ollut aika sarka.. pitäydyn itse mahdollisimman valmiissa koodeissa ja elektroniikassa, mistä edes vähän pysyn kartalla.
     
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Eli turha tehdä talkoota itselleen kun sitä on muutenkin riittämiin.

    Mun ymmärrys sähköstä kun rajoittuu + ja - sähköön. :eek:
     
    Gary Grand ja Visa tykkäävät tästä.
  6. Visa

    Visa Gearhead

    Ostoilmoitusta laittelinkin jo, mutta laitetaan nyt tähänkin sama.

    Cataliinan tulevaisuuden suunnitelmat huutaa toisia penkkejä. Hakusessa olisi siis kippaavat erillispenkit. Saa olla projektikuntoiset, koska verhoillaan jokatapauksessa uusiksi. Laita kuvia ja hintapyyntöä tulemaan ;)
    Parhaiten saa yhteyttä whatsupilla tai tekstiviestillä, tai ihan yv. tänne.
    040-8363344 Visa
     
  7. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Tsekkaa saksan ebay.
    Sieltä vilkuillut joskus istuimia omaan autoon ja silloin ainakin oli paljon tarjontaa VAG ja BMW penkeissä.
     
  8. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Mun silmään aika huonosti istuu -60-luvun avoon jotkut saksalaiset nykyjakkarat.:rolleyes:
     
    maxvo2 tykkää tästä.
  9. sirkus

    sirkus Gearhead

    ovoko.fi löytyy penkkejä halvalla
     
    Visa tykkää tästä.
  10. Visa

    Visa Gearhead

    Sinänsä ei ole väliä, miltä vuosikymmeneltä tai tuhannelta penkit on. Muotoilulla ja verhoilulla saa kuitenkin tehtyä paljon.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. Visa

    Visa Gearhead

    Vaihteisto olis nyt kasassa. Enään paikoilleen asennus ja ölpät sisään. Ihan mukavaa puuhastelua tollaset rebuildaukset.. toivottavasti vielä toimiikin halutunlaisesti.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    rekkamies, timopajala, Kalja imuri ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Visa

    Visa Gearhead

    Penkit ja keskikonsoli tuli klikkailtua sofort kaufen. Katsotaan minkä näköiset sieltä lopulta saapuu. Paljastetaan sen verran, että ovat 2000 luvun vermeistä. Kuvia kunhan saapuvat.
     
    Isamu, isalmela, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Visa

    Visa Gearhead

    Tulevan talven urakkaa varten kävin ostamassa kunnollisen koneen. Ameriikkalaisista sarjoista päätellen seuraavaksi opettelen espanjan alkeet ja laitan baseball/jenkkifutis lippiksen päähän, niin verhoilutyöt onnistuu, kuin vanhalta tekijältä. Tämä on ainakin suunnitelma. Si señor!
    [​IMG]
     
    rekkamies, Herje, FuryIII '71 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Tsemppiä!:DToivottavasti on koneen välitykset mallia rauhallinen niin opettelu on paljon helpompaa.Joissakin vaateteollisuudessa palvelleissa koneissa pienikin varpaan oikaisu aikaansaa sen että rätti lentää lattialle alta aikayksikön.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  15. Visa

    Visa Gearhead

    Tuohon päivitetty servomoottori ja vanha voimavirtakone laitettu kartanolle. Oman käsityksen mukaan tuossa servossa on juurikin se etu, että voi säätää kierroslukualueen.. ainakin mitä jotain youtube pätkiä katselin.
     
    Gary Grand, Ace66 ja Seevu tykkäävät tästä.
  16. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Sähän olet askeleen edellä tossakin ;) ja servomoottorilla.
    Ajattelin eheyttää oman Singerin joka on kuitenkin kaasu polkimella. Onneks ei "keinulla";)

    Mitä meinasit ommella?
     
    isalmela, Seevu ja Visa tykkäävät tästä.
  17. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Varmasti on hyvä kone ja noihin hommiin passeli vekotin.Mulla on itsellä Adlerin kolmisyöttökone jostain -90-luvun puolivälistä ja se on kyllä miellyttävän pehmeä ja rauhallinen käyttää ja onnistuu ompelu vaikka tikki kerrallaan ja se on aika oleellista varsinkin autoverhoilussa.Hienoa että opettelet itse tekemään ja siitä peukku!:)
     
    Visa tykkää tästä.
  18. Visa

    Visa Gearhead

    Koko catalinan sisusta ajatuksena. Se alkaisikin olla viiminen osio, mitä en ole itse tehnyt. No okei. Pintavärin veti maalari.
     
    Isamu, Seevu ja laakkius tykkäävät tästä.
  19. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Koko sisustan.. siinä palaakin jo lankaa;)

    Itse olen tyytyväinen jos saan aikaan linjoja ja kanttauksia.
    Painin jalkojakin löytyy nippu kunhan tietäisi mihin:)

    Varmaan helpottaa verhoilua jos löytyy mallit penkeistä jotka hankit.
    Tulet varmaankin purkamaan ne.

    Ei muuta kuin laittaa kone surraamaan..
     
    Visa tykkää tästä.
  20. laakkius

    laakkius Gearhead

    mun kakssyöttökone oli kans luokkaa hätänen, mut muutin sen välityksiä niin rauhottu...
     
    Visa tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!