Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa 3rd gear

    Eilen sain rattipylvään käsiini. Pikkasen se on pitempi kuin vanha, mutta se on oikeastaan vaan ihan hyvä homma. Vanhasta rattiputkesta joutu sahaan akselin poikki ja modata siitä adapterin, jotta sain uuden pylvään simpukkaan kiinni. Kojelauta on nyt verhoiltu ja pitää nepata se paikalleen. Pari viikkoa tässä on nyt aikaa sipistellä kaikki kondikseen, kun kardaanin saa vasta kesäkuun alun tienoilla takasin. Toivottavasti pääsis seuraaviin stadin cruisingeihin jo ajelulle.
     
  2. Visa

    Visa 3rd gear

    Kaverit tuossa yllytteli pitkin talvea, että osataanha myö sellane rättikatto itekkin asentaa, joten pihän sitä sitten tarttua härkää sarvista. Asian päätöstä helpotti vielä sekin kun verhoilija on sairaslomalla ja autohan pitäis saada ajoon.
    Asennus vaati noin kaksi ja puolilavaa kaljaa ja muutaman tupakkiaskin. 3M spray liimaa ja niittipyssyn.
    Harmillisen vähän sitä taas muisti pikku pöhinöissä ottaan kuvia eri vaiheista, mutta laitetaan nyt jotain.
    Ensin nidottiin takaikkuna listaan kiinni Huom!! muistakaa mitata keskikohta listasta ja ikkunasta.[​IMG]

    listan roppaus takaisin konttiin
    [​IMG]

    Ikkunan nidonta katon palkkiin.. HUOM! mitatkaa myös tässä kohin keskikohta.
    [​IMG]

    Tämän jälkee päästäänkin irroittamaan ikkuna vetoketjusta ja ropattu lista uudelleen irti. Rätin sovittelua hollilleen, jotta osuis tuo ikkuna reikä keskelle ikkunaan. Sopivaan kohtaan ja eikun sormet ristiin, että osuu kohille. nitojalla rätti listoihin kiinni ja eikun roppaamaan takasin paikoilleen.
    Tässä kuvassa oli vähän meillä vielä sovitukset vielä vaiheessa.
    [​IMG]
    Sen jälkee eikun pingottamaan rättiä etureunaan ja lyijykynällä merkit rättiin missä menee rungon etureuna. Sivuihin kiristys vaijerien pujoitus paikalleen. Kattoa hiukan ylös ja nitomaan viivaa myöden etureuna kiinni.
    Taas mallailua tuliko ihan susi ja tarvitteeko vaijereita kirrata lisää yms.
    Sen jälkeen koristemakkara ja tiiviste liimaten etureunaan kiinni. Sivuista kankaat liimaten runkoon kiinni edestä ja takaa. Samalla saa vedettyä mahdollisia virttymiä kireälle. Tiivisteet kangas räimäleiden päälle ja taakse koristelista ikkunan yläpuolelle nidoten kiinni.

    Valmis katto ja ihan kohtuullisesti onnistu näin ensikertalaiselta. Loput virttymät toivottavasti hieman oikenee käytössä.
    [​IMG]
    Sivulta kuvattuna
    [​IMG]

    Vielä, jos jäi olutta jäljelle, niin sehän meni sitte helposti.
     
  3. pete78

    pete78 Gearhead

    Kyllä silmä lepää! väritkin meikäläisen makuun :)

    Semmonen kysymys heilahti mieleen tuosta takakonttihommasta että, mulla on ne "tangot" siellä paikallaan mutta kontti ei kestä auki, enkä ole ruvennu summa mutikassa purkamaankaan niitä ja kuvia e ole löytäny mistään.

    Tuossakin on varmaan ne hahlot niille tankojen alapäille. Missä hahloissa sulla on ne?

    Ei sattus löytymään kuvaa siitä että miten ne on ylipäätään asennettu...musta tuntuu että mulla on nuo päin sitä ihteensä tuolla kontissa :)
     
  4. Visa

    Visa 3rd gear

    voin kurkata tänään tallilla ja napsasta vaikka kuvan.
     
  5. palontie

    palontie Gearhead

    On kyllä hieno ja kaunislinjainen auto!
     
  6. pete78

    pete78 Gearhead

    sepä olis erittäin hienoa jos kuvan sais! selviis tuokii mysteeri meikäläiselle :)
     
  7. Visa

    Visa 3rd gear

    Tänään tuli ählättyä lattiamatot paikoilleen ja loppupuhteena vielä kick panelit ja takapenkki.
    Velipoika leikkelee kaasupolkimen reikää
    [​IMG]

    Siitä pikkuhiljaa valmistuu
    [​IMG]

    Takapenkki paikallaan. Ovipahvin tereet vielä kiinnittämättä
    [​IMG]
     
  8. Visa

    Visa 3rd gear

    Pieni video startista..
    http://www.youtube.com/watch?v=1y2hG5wM8Cw
    Jussin jälkeen vielä sähköjen siistiminen konehuoneesta ja polttoaineletkut jne. väännän putkesta, jotta saa siistin näköiseksi.

    edit.. videolinkki korjattu
     
  9. Visa

    Visa 3rd gear

    Oli catalinassa ropleemana, ettei sammunut avaimesta ja startti jumitti päälle. Ongelmana selvisi laittamalla diodi laturin herätteen väliin.. Mutta mistäs sitä diodin pieraset kahdeksan aikaan illalla. No puukottamalla vanha mondeon moottorin ohjaus boksi ja kolvaamalla sieltä irti soppeli diodi. Vithu nyt mulla on gm:ssä fomocon osia. Suurimmat anteeksi pyynnöt kaikille, mutta catalina toimii nyt.
     
  10. Visa

    Visa 3rd gear

    Dodiin. Tänään päästiin ensi ajelulle ja komiasti toimii. Pientä roton säätämistä vielä ennen perjantain cruisingeja ja loput pisteosat paikalleen. Kuvia en malttanut tänään ottaa vielä, mutta perjantaina tän siis voi nährä livenä stadissa, jos jotakuta kiinnostaa renkaita potkia.
     
  11. Visa

    Visa 3rd gear

  12. Herje

    Herje Gearhead

    Ei kesällä ajeta katto ja lasit ylhäällä jos ei vettä tule kun aisaa :soosoo:
     
  13. Visa

    Visa 3rd gear

    Vettä tuli.. Lasit oli alhaalla edessä.. Itseasiassa katto jäi ylös pesun jäljiltä. Huomenna pitää vielä ilmata katon hydrauliikka, ni saa senkin toimimaan sähöllä.
     
  14. Visa

    Visa 3rd gear

    Lahden cruisingeista fiilistely kuva
    [​IMG]

    Katotaan mitä ens talvena saa tuolle tehtyä, vai antaako vaan olla talven rauhassa. Hommia varmaan piisaa kämpänkin parissa kun tuli ostettua okt tallin tontilta. Tallimatka lyhenee 8km:stä 20metriin.

    To do listalla olisi vielä ainakin:
    -ylimaalaus
    -rungon puhallus ja kaikki puslat ja nivelet uusiksi
    -kansiin uudet seetit ja ohjurit
    -mahdollisesti jarrut 2-piirisiksi ja levyt eteen.
    -ilmastointi toimivaksi.
     
  15. hevimies

    hevimies 2nd gear

    nättiä jälkeä
     
  16. RockfordF

    RockfordF 1st gear

    Kato, moro Visa! Huomasin nyt vasta tämän ja luinkin koko topicin läpi. Magee Catalina kyllä 8)
     
  17. Visa

    Visa 3rd gear

    Kiitoksia.. Pitäs törmätä taas pitkästä aikaa ja potkia vähän renkaita.
     
  18. sbf

    sbf Gearhead

    Pelaakos roto oikein?
     
  19. Visa

    Visa 3rd gear

    Hienosti pelaa. Tovi siinä meni säädellessä.
     
  20. Visa

    Visa 3rd gear

    Uusimmassa Ridin & Drivin lehdessä juttu autosta.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!