Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa 3rd gear

    Pientä edistymistä saatu aikaiseksi. Tuulilasi ja rättikatto otettiin irti sekä hitsuuteltiin koriin tukikehikko. Huomenna yritän ripustella hylsyn grilliin.
    Tuossa vielä yksi huono kuva. kokeilen huomenna ottaa enempi kuvia.
    [​IMG]
     
  2. Visa

    Visa 3rd gear

    Kori otettu irti rungosta, mutta pientä muokkausta tarvitsee tehdä vielä grilliin ennen kuin pääsee koria siinä pyörittelemään. US-partsista kävin eilen ostamassa kaikki alustan helat ja puslat. kaikkia ei tosin ollut riittävästi hyllyssä joten joutunee odottelemaan tammikuulle, että saa loput osat käsiin. Pallonivelet muuten aika hunajaisen hintaiset tähän.. ovh n.150€ kpl hyh, mutta pakkohan se oli nekin tilata.
    Runko puretaan tänään osiksi ja lähtee viimeistään perjantaina uudenmaan soodapuhallukseen ja koria kattellaan sen jälkeen. Korista poistan kitit itse ensin mahdollisimman hyvin ja loput puhalletaan. Saa säästettyä sen jonkun satasen pienellä omalla työllä.

    [​IMG]
     
  3. Herje

    Herje Gearhead

    Hienoa että edistyy.
    Halvathan noi pallonivelet on verrattuna c-body mopareihin. Alapallot 250-500€ kpl. :eek:
     
  4. Visa

    Visa 3rd gear

    Eilen tapahtui taas pientä edistystä. Koppa saatiin grilliin ja rupesin levitteleen nitromorssia kylkiin.. Ainakin 4-5kertaa ylimaalattu ilmeisesti tuo auto ja joskus aikaisemminkin ollut irti rungolta joistakin korjauksista päätellen.
    Peltiosatkin sain tilattua amerikoista ja saapunee tammikuun lopulla.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Visa

    Visa 3rd gear

    Rungon sain tänään hiekkapuhalluksesta pois, mutta tukivarret jne. jäivät vielä pulvermaalattavaksi. Kaikkea pientä ja vähän isompaa paikattavaa tuosta rungosta sitten löytyikin.

    [​IMG]

    muutamat juoksupaikat tehty runkoon.. laikalle töitä.
    [​IMG]

    toisella puolella hieman hapanta
    [​IMG]

    kamalimmat paikkaukset on käsittämätöntä kukon oksennusta ja millistä peltiä
    [​IMG]

    [​IMG]

    Vielä olis pari yötä duunia ja sitten tammikuun puolivälissä takasin töihin. Sopiva pajotus loma.
     
  6. Visa

    Visa 3rd gear

    Alustan osat saatu takaisin kotio. Seuraavaks pääseeki jumppaamaan uudet puslat paikoilleen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Hienoja ja kiiltäviä on kalikat.Mitä nuihin on ruutattu niskaan?
     
  8. Visa

    Visa 3rd gear

    Kromi pulverimaali.. Todellisuus jotain hopean ja kromin välillä. Mietin aluksi myös sinipassivointia osiin, mutta tää auto on tarkoitus tehdä myös ajettavaksi, vaikka joihinkin näyttelyihin saattaa eksyäkkin joskus. Pulveri kuitenkin kulutusta kestävä ratkaisu. Kromaus taas ei budjetillisista syistä ole tällähetkellä mahdollista.
     
  9. hevimies

    hevimies 2nd gear

    nätinnäkösiä alustanosia. oliko käsittely kallis?
     
  10. Visa

    Visa 3rd gear

    Puhallus ja maalaus 120€.. Mielestäni varsin kohtuu hinta.
     
    ponu -62 tykkää tästä.
  11. Visa

    Visa 3rd gear

    Tänään sain puslat tuupattua paikoilleen ja aloin palloniveliä laittamaan paikoolleen.. Nooh olivat sitte partsissa laittanu mulle pelkkiä ylätukivarren niveliä.. Oikein tuplasti. Huomenna tai torstaina käymään partsissa ja kattomaan josko sais oikeita osia tilalle vai odotellaanko taas joku viikko osia. Tsaah.. Paska säkä, mutta eipä tässä mikään hoppu onneksi ole.
     
  12. Janihanka

    Janihanka 1st gear

    ;) Hyvää Tuloo!
     
  13. Visa

    Visa 3rd gear

    Huseerasin tuossa tovi takaperin rungosta yhden mätäkohdan irti. Todettiin kavereiden kanssa, että runko on sisältä syöpynyt aika paljon sieltä täältä ja liuskottunut osin epämääräiseksi ruoste kasaksi, joten tilasin 60x120x6 palkkia ja tehdään koko runko uusiksi, kunhan saan materiaalit käsiini. pääsee paljon pienemmällä rungon hitsailulla ja kun tarkoitus tehdä kerralla kunnolla, niin en halua mitään tilkkutäkkiä hitsata. Ensi viikolla pääsee touhuamaan siis runkoon jigiä..
    tuossa vielä kuva leikatusta palasta.
    [​IMG]
     
  14. Visa

    Visa 3rd gear

    Jotain kait tästäkin vois taas kirjootella.. kuvia ei nyt vielä ole kuitenkaan. Asiat edennyt sen verran, että runkojigi materiaalit on päässy tontille. Viime viikolla ostin uuden Everlastin Tig/plasma masiinan prokkista helpottamaan. Amerikoistakin saapui uudet quarter panelit takakylkiin... laatu nyt oli aika keskinkertanen, mutta kyllä ne vielä istumaan saa, kun hiukan käyttelee englanninpyörässä ja kutistelle/venyttelee sieltä täältä :D .
    Jarrurummut tuossa rupesi myös ottamaan kupoliin. Tänään prässättiin broidin kanssa navat irti vanhoista rummuista ja otettiin mauseri kouraan. kohtuu helpolla saadaan Porschen Cayennen 330mm etujarrupaketti istumaan olkavarteen ja napaan.. pientä vertailua tosin pitää vielä tehdä, jotta käyttääkö jonkin muun possun levyjä. Hox hox muillekkin isokoristen kanssa jarrupäivitystä miettiville, niin melko "edukkaasti" saa ebaystä possun 4-mäntäiset brembo satulat ja levyt vs. valmiit jarrukitit. Levyihin vaan uusi pulttijako tai viilaa 5x130mm jakoa hieman pienemmäksi 5x5/5x127mm jaolle sopivaksi.
    Catalina ei nyt tänäkesänä tule liikenteeseen, niin voi rauhassa säästää ja etsiskellä sopivan hintaisia tilalle.
     
  15. Visa

    Visa 3rd gear

    Muutamat päivät mittailtu ja etsitty sopivia levyjä catalinaan. Yllättäväksi haasteeksi osoittautui löytää jarrulevyt missä tarpeeksi iso kello, jotta 5X5 jaollinen napa mahtuu kellon sisään. Samoin halusin, että keskireikä olisi samaa kalibeeria kuin navassa. E46 330d bemusta löytyi oikeakealla keskireiällä ja sopivan isolla kellolla olevat levyt. Eli eteen tilasin 325x25mm laikat ja taakse 320x10mm laikat. Pulttijakokin olis osunu hienosti 4,75 jaollisen kanssa noita levyjä käytettäessä.. nyt tosin joutuu reikiä jyrsimään taikka poraamaan uuden jaon. Faijakin ilmoitti purkavansa A6 Audinsa joten toistaiseksi saan siitä jarrusatulat, ennen kuin alan ostelemaan possun satuloita. Saa siis yksmäntäiset toistaiseksi kelvata. Samalla pääsen käsijarru rummusta eroon, kun noissa volkkarin satuloissa käsijarru integroituna satulaan.

    Katsotaan josko pääsiäisen aikana hommat etenisi, että olisi jotain kuvattavaakin.
     
  16. Visa

    Visa 3rd gear

    Pääsiäinen tuli ja meni enempi ja vähempi töissä, messuilla ja juovuksissa.
    Eilen kuitenkin sain kammettua itteni talliin ja tuumailtiin veljen kanssa mistä lähtisi liikkeelle. Päätettiin ottaa rälläkät kouraan ja teräsharjalaikalla putsata pohja massoista pois. 6h siinä meni, niin alkoi näyttämään valmiilta. peltipuhtaaksi ei joka kohdasta viitsitty alkaa vetämään vaan jätettiin vanha epoksi pohjalle.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Apukuskin lattia tehdään uusiksi, koska tuo pari talvea sitten tehty korjauspala on erimuotoinen ja sikkaukset eritavalla. En tykkää vaan touhutaan pahvimalli kuskin puolelta ja väkerretään peilikuvana uusi.
    Jarrulevytkin saapui tontille, joten tällä viikolla pitäisi päästä sovittamaan ja suunnittelemaan satuloiden adaptereita.
     
  17. Herje

    Herje Gearhead

    Mitä Ponulle kuuluu?
     
  18. Visa

    Visa 3rd gear

    Ponu roikkunut grillissä koko kesän, kun talli ollut pullollaan muita autoja. Parin viikon sisään pitäisi tallissakin olla taas tilaa puuhata. Suurimpaan kasi ahdistukseen autto kun ostin -94 trans amin käyttikseksi.. Mikä sekin pääsee vuorollaan pajotuksen kohteeksi. Kesän ja syksyn mittaan tuli tallin lattiatkin maalattua talliporukan kanssa. Kuvia vois varmaan laittaa lähiaikoina kun pääseen catalinan kimppuun.
     
  19. Herje

    Herje Gearhead

    Onko ponu missä kuosissa?
     
  20. Visa

    Visa 3rd gear

    rungon jigi tehty ja seuraavaksi kylkipalkkien vaihto. Vois kai sitä jonkun kuvanki räpsästä.
     

Kerro tästä muillekin!