Pontiac Firebird avo '99 V6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja herrakani, 13.1.2013.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pikku projekti tämäkin.
    Ajettu liikenteenjakajaa päin ja sit säilyetty kuusen alla.

    Pirteän oloinen 3.8 V6 aftermarket pakoputkistolla, T/A-korisarjalla ja RH X-Rad 17" vanteilla, edes 8,5 takan 10. Sokerina pohjalla Custom sisustus.

    Duunailen tästä käyttiksen jos ei mee kaupaksi. Ajoin rätti alhaalla rusan shelliltä 13.1 tossa 01 nurkilla kotiin Puistolaan, pysäytettiin 2 kertaa, molemmilla kerroilla puhallutus, paperien tsekkaus, huudot ja puhuttelu, "mitä vittua".
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Siis mistä tuo on mällätty, näyttää kovin ehjältä?

    Varmasti ihan näpsäkkä käyttis!
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Kuskin puolel on pari naarmua ja pakkelia irronnu etupuskurista, 2 vai 3 kesärengasta oli kierona. Käytän varmaa vanteet ariffillä suoristettavana ja myyn jollekkin bemarijäbälle, ei minusta oikeen sopinut autoon. (kts ed. omistajan myyntikuva) Akselit on onneks suorassa ja ei pahemmin vikuroi ajossa et oon oikeen tyytyväinen.

    Yllättävän ripeä kutoseks, oliko tässä nyt se tasan 200hv. JA kulutus on tehtaan mainostamana 7.8 eli todellakin kohtuullinen. Pitää kattoo myös pääsenkö ECU:un käsiks... :)
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Lasit ei nouse ylös asti, kytkimis jotain feelua, pitää purkaa.

    [​IMG]

    Näyttää tältä.

    [​IMG]

    Osaaks joku kertoa miten tästä eteenpäin rikkomatta???
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Lähtee muuten niinku palmun alta.
     
  6. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Lasit ei nouse ylös asti, kytkimis jotain feelua, pitää purkaa.Noseeko lasi ylös asti toisesta kytkimestä?
    Itseläkun alkoi ikuna tempuilemaan tuolla tavalla ettei nosut ylös asti oli vika loppuen lopuksi ikunan nostimen moottorissa.
     
  7. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Tai voiko olla jotain automatiikkaa tai kytkintä et avaa vähän ikkunoita rättiä avattaessa /suljettaessa? Ei oo tarvinnu näi uusiin perehtyä.
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ei nouse vaik shorttaa langalla eli moottoris lie vika. Puran myöhemmin, tuli lorvi. Huomasin et oon purkanu ja kasannu ja kaivanu autoja joka ilta joulunpyhien jälkeen. Noi on molemmilta puolilta vähän alle sentinn auki ja napeista ei tee mitään, napit tuntuis toimivan yleismittarilla tulkiten.
     
  9. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Siis jääkö molemmat puolet raolleen?
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo jää. Ei nouse eikä laske. Googlen mukaan vois olla moottoriongelma. Sähkö kun kulkee. Moottorit on niitattu oven runkoon eli joutuu poraamaan irti ja moottorin runko on myös niitattu eli foorumeilla tuntuvat vaan raakasti vaihtavan uudet tilalle kun tuommoinen vika tulee.

    (Kappas, pari uusia moottoreita on 60e - eipä tosiaan kannata suotta härkkiä vanhoja)
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Pesin katon ensin saippualla, sit kahteen kertaan veneiden homeenpoistopesulla vaikkei siinä homepilkkuja ollutkaan. Just in case.
    Seuraavaks kuivauksen jälkeen vedän parikolmekertaa veneeseen tarkoitettua kyllästysainetta. Sisällä on 2000W sähköpatteri huutamassa täysillä jos vaik kuivais toi katto nopeemmin.

    Liima katon kiinnittämisen löyty, nirhailen jossain välis vanhat liimat irti ensin ja sit teen vanerista ja laudoista tuen lasille auton sisälle ja ulkopuolelle kehikon mihin voi latoa painoa liimauksen ajaksi. Onneks lasi on miltei suora.

    IKKUNANNOSTIMET:

    http://www.ebay.com/itm/370555224355

    Tossa suora linkki jos jollakulla on sama ongelma.

    Vaihdetaan:

    Avataan ovipahvit.
    Porataan vanhat niitatut ikkunamoottorit irti. Joudut poraamaan oven sisäpellin läpi mutta ne on aika helppo löytää.
    Porataan moottorien niitit irti.
    Ruuvataan uusi moottori paikalleen.
    Reverse of removal.
    VEDÄ VAIMENNUSMATTOA OVIIN ni ei rämise. :)

    Teen täst step-by stepin kunhan moottorit saapuu.
    Tilasin samal sen kolhitun takavalojen välipalan.
     
  12. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Noi 3,8 V6:set kulkee tosiaan uskomattoman vähällä bensalla. Mulla oli tuollainen peltikattoinen lainassa yhden työreissun ajan. Keskikulutus oli 6,8l/100km, eikä tarvinnu edes kauheasti yrittää.

    Pirkeles, olis 0,5-1" kapeammat nuo takavanteet, niin ostaisin pois. Nyt tarvis tehdä korityöt uusiksi, että mahtuis alle omaan projektiin.
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

  14. herrakani

    herrakani 1st gear

    Frendi jolla ne 19" Team Dynamicsit on säilös lupas viedä ne suoristettavaks. Katotaan jos maalataan/maalautetaan viel ne jotenkin, ei oikeen sovi imo toi hopee/kiillotettu lippi. Tonne ei oikeen mahdu niit kyytiin (ehkä just 1 kerrallaan) ni ne jäi frendin klitsuun.

    Ideoita? Punaset keskiöt? Harmaat keskiöt?
    Valkoset keskiöt ja siniset jarrusatulat? Reggaehenkinen kulta/puna/vihree?
     
  15. Street Freak

    Street Freak 1st gear

    eihän tää vaan tarkoita sitä että..R.I.P Oldsmobile..
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ei ei ja vielä kerran ei. Just nostin keulan pukeille ja otin kuskinpuolen iskarin auki. Teen kolmea autoa kerralla jos jollain niist sais edes ajettua. :) Otan samal Oldsin keulan sisälle ni voi alkaa tekee muotteja jo. Voi olla että päivitystiheys vaan levenee kun alkaa noi hys-hys-puuhat. En välttis ajatellu läpättää ihan kaikista modeista julkisella foorumilla muutenkaan enneku 2013 vuosileima on pahvissa.

    Voi olla et oldsin etutolppa pitää lähettää AfColle ameriikkaan.
     
  17. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    [​IMG]

    Onpa muuten ttumaisen kaareva toi lasi vaikka näyttääkin ihan suoralta.
    Tein siihen sauman alle tollasen tuen koko matkalle, sitten tuen lasin asentoonsa erillisillä rimoilla, sitten ulkopuolelta tuen puupökkelöillä jonka päälle tulee paino. Liimaan ulkopuolen erikseen joten sille tulee erillinen liimaustuki.

    Liima on muuten Filius Oy:n Pro-10 MS-Polymeeri tuulilasiliima, kuulemma kestää veneessä ja rättikatossa.
     
  18. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Enhän mä malttanu huomiseen venata. Jännä nähä.
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    Koskahan ton katon uskaltaa sulkea, siel sataa meinaan iha vitusti lunta ja väsyttäis...
     
  20. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Jestas. Sehän pysyy kun tauti.
     

Kerro tästä muillekin!