Pontiac Firebirdin pyyhkijät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Ponu78, 17.2.2017.

  1. Ponu78

    Ponu78 1st gear

    Mulla on tollanen GenII-koppanen Transu ja pyyhkijöissä on sellasta vikaa, että ne toimivat ihan ok muuten mutta eivät sammu katkaisijasta. Virrat pitää käyttää pois päältä että saa ne pois päältä...Katkaisijassa ei vikaa, onko kyseistä ongelmaa esiintynyt kellään ja miten olette saaneet korjattua?
     
  2. M

    M Gearhead

    Mulla myös samaa vikaa. Tosin saattaa lähteä päällekin itsekseen.
     
  3. LPV

    LPV 3rd gear

    Joo. Ne on aika merkilliset kapineet. Mulla 74 fb. Kytkimessähän on pesuri toiminto kun painaa sisään päin. Tuntuu että se jää sitten jumiin ja pyyhkijät päälle... Oletko 78 vaihtanut uuden kytkimen.? Vai mistä päättelit ettei vika oo napissa?
     
  4. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Johdot väärissä termeissä jos kytkin on ehjä.
    Kytkimiäkin on kasa erilaisia 70-81.
     
  5. Ponu78

    Ponu78 1st gear

    No kelasin kun virrat katkaisee ja laittaa takas niin jos vika olisi katkaisijassa, pyyhkijät alkais taas viuhtoa...
     
  6. LPV

    LPV 3rd gear

    Hyvä pointti Ponu78. Yleensähän pyyhkijät rupeaa viuhtomaan, kun laittaa virrat päälle, jos on unohtuneet. niin ainakin mun 94 käyttis Buickissa tekee.
    Mä olen meinannu vaihtaa sen kytkimen kuitenkin, kun joudun vaihtamaan hajonneen valokytkimen siinä vieressä. Se mun kytkin on luultavasti alkuperäinen ja niin epämääräinen toiminnaltaan, että siinä saa milloin minkäkin toiminnon päälle vahingossa... :) Haluaisin sellaisen kytkimen, jossa olisi myös tihku-toiminto, en tiedä mistä sellaisen sais. niitä on ollut näköjään jossain -81 TransAmeissa. mutta ei näytä saavan kuin käytettyjä ebaysta. RockAutosta löysin -79 LeMansin wiper/washer switch:in, jossa on tihku ja näyttäisi siltä että mahtuu FB:n kojetauluun. Maksaa vain 25$ ja Pulse Wiper relay 14$. Noilla saisi kaiketi tehtyä tihkulliset pyyhkijät.
     
  7. TransSami

    TransSami Gearhead

    Eikös tuo pelitä niin että kun kytkimen laittaa off-asentoon sen pitäisi aktivoida siinä moottorissa hideaway-asento joka vetää pyyhkijät sinne konepellin reunan alle piiloon. Jos se piilotus ei aktivoidu, pyyhkijät eivät pääse park-asentoon eivätkä sammu?
     
  8. LPV

    LPV 3rd gear

    Voi olla, että uudemmissa on noin. Mä en muista että mun 74 vetäisi niitä pyyhkijöitä piiloon. Mutta voi se sen tehdäkin, ehkä mä en vaan ole seurannut niiden tekemisiä tarpeeksi tarkkaan. Sen mä tiedän, että kuskin puolteista pyyhkijänvartta pitäisi siirtää pikkuisen, kun se menee tuulilasin sivulistan yli.
    Mä tilasin RockAutosta -78 Catalinan kytkimen ja pulssireleen. Katotaan kuinka äijän käy...
    Se näyttää siltä, että voisi sopia tuon alkuperäisen paikalle, mutta saa nähdä. Ei ollut kallis paketti, 40,- yhteensä rahdit ja kaikki.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Joskus on tullu eteen sellasta, että parkkiasennon tunnistava kytkin on sillai kulunut, että se pysäytysaika jää liian lyhyeksi ja moottori jatkaa jäännösvauhdilla parkkiasennon ohi. Sopivuutta tähän tapaukseen on vaikea varmistaa, kun ei nyt ulkoa muista tuonikäisen toteutusta. Kusipoikasen pienet toimintaongelmat noissa sai kans aikaan omituisia temppuja.
     
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Se kusipojaan käyttö systeemi on kyllä aika syvältä. Useimmiten kun pesee akkunaa jää pyyhkijät päälle ja ne pitää sitten kytkeä pois erikseen. Tuossa kytkimessä jonka tilasin rokki autosta on pesurinappi erikseen ja pyyhkijöiden säätö omanaan. Pyyhkijöille on myös tihku säätö..
     

Kerro tästä muillekin!