Pontiac Grand Prix coupe!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja fudge85, 6.9.2008.

  1. fudge85

    fudge85 Gearhead

    Tere! onko kellään kertoa kokemuksia tästä autosta???
    kertokaahan jotain....2.8 l vissiin-----
     
  2. atobee

    atobee Gearhead

  3. nikso

    nikso 3rd gear

    Täällä onkin näköjään topikki just tästä meidän perheen tulokkaasta. Tuli nimittäin juurikin moinen pirssi investoitua (halvalla kun sain). Nyt olisi kiva kuulla ihmisiltä vinkkejä, mistä moiseen pirssiin (juurikin tähän 2.8 litraiseen V6-koneeseen) voisi hankkia laakerisarjan edukkaasti. Onko suomessa tarjolla vai pitääkö vinguttaa rapakon takaa luottokortilla?
     
  4. atobee

    atobee Gearhead

    pelkkiä laakerita ei saa vaan joutuu ostamaan koko navan, tais olla jotain (vuos sitte ) n. 140€ kpl. Kyseessä siis taakapään navat.
     
  5. repecab

    repecab 1st gear

    Taidat kuitenkin tarkoittaa koneen laakereita niitä saa kyllä Us partsista tai South west tradesta, taisit hakea Pyhtäältä sen sinisen coupen. Mulla on samanikäinen lumina coupe osina, siinä on paljon samoja osia.
     
  6. nikso

    nikso 3rd gear

    Juu, näin tehtiin ja koneen laakerit on jo US Partsilta tilattu. Pyhtään pirssi on tarkoitus saada kilpiin vielä lokakuun aikana.
     
  7. human62

    human62 1st gear

    Mikäs niissä koneen laakereissa on vikana, tiedän useamman laakerivikaisen...johtuuko huolimattomuudesta???

    Pontiac 6000 :sia saa ainakin todella halvalla nykyään, siinä on juuri yhtenä konevaihtoehtona tuo 2,8l -vanhemmissa kaasutinversiona.Kulutuskin oli reilusti alle 10 l jos se nyt jotain kiinnostaa, siis nätillä ajolla.
    Talvikäyttöautona toimi hyvin, kunnes vaihdoin sen toiseen jenkkiin.
    Aimoa asia mikä jäi vaivaamaan oli tuo mittaristo jossa lukemat loppuivat älyttömän aikaisin.
     
  8. nikso

    nikso 3rd gear

    Kovempaa mentäessä motista kuuluuu epäilyttävää ujellusta, jonka edellinen omistaja totesi laakeriviaksi. Eivät korjanneet, koska ei ollut paikkaa missä tehdä. Onneksi omassa naapurustossa on hallinosturi.

    En tiedä mistä vika on sitten tullut, kyllä tuo edellinen omistaja vaikutti siltä, että on pitänyt autosta kuintenkin ihan hyvää huolta. Kaikki huollot muuten tehty ihan jämptisti ja auto muuten siistissä kunnossa. No, katotaan mitä muuta yllätystä pirssistä löytyy, eihän mikään ole koskaan niin helppoa kun kuvittelisi. Ainakaan auto ei ollut hinnalla pilattu.
     
  9. nikso

    nikso 3rd gear

    Hengitellääs vanhaan topikkiin uutta eloa.

    Eli kyssä teille moottori-immeisille. Tuo meitin Grand Prix -viritys on edennyt helevatan hitaasti, mutta tuo 2.8l V6 on tarkoitus nostaa keulalta ensi viikon aikana, jonka jälkeen pääsemme tutkimaan kuinka pahaa remppaa kone tarvitsee. Mikäli homma uhkaa mennä kiloeurojen puolelle, jää remppa todnäk tekemättä.

    Kysymys onkin seuraavanlainen: saako tuohon Grand Prixiin tiputettua sisarvehje Chevrolet Corsican 3.1. litraisen V6 -koneen helpostikin? Meneekö suoraan paikoilleen, vaan tarvitseeko eritysoperaatiota? Noita myllyjä kun tuntuu löytyvän vielä kohtuullisella hinnalla, verrattuna tonnien koneremppaan.

    Tämä siis näin alustavana kysymyksenä :)
     
  10. weba

    weba 3rd gear

    Sopinee heittämällä, pienellä työllä myös moni muukin, esim 3100, 3400, 3500, 3900...

    3400 swappi lienee paras työmäärä\lopputulos suhteeltaan, tehoja koskemattomana 185hp.

    Katso esim http://www.3400swap.com/
     
  11. fudge85

    fudge85 Gearhead

    joo luulis sopivan heleposti ku vanhempia on tehty myös 3.1 V6..
    kuulkaapas kertokaapas 2.8 piristys hommia ja muutenkin mitä kannattaisi tehä tekniikalle??? tehoa ei ole koskaan liikaa.. ja pitää sitä aina olla jotain puuhastelua....... 8)
     
  12. nikso

    nikso 3rd gear

    Taas vanhan nostoa.

    Eli, ostettiin Corsican 3.1. kone. Mottien kiinnikkeet oli helppo vaihtaa päittäin, mutta nyt kysymys sähköistä.

    Corsican sähköissä kun on huomattavasti eroja Grand Prixin vastaaviin verrattuna, ainakin näin maallikon näkökulmasta. Corsicassa ruiskuilta tulee oma johtosarja, joka kytketään omalla liittimellään tähän kaikki piuhat sisältävään putkeen.

    Grand Prixissä taas ruiskujen piuhat ovat omana osanaan moottorin sähköletkua. Kannattaako nyt siis tehdä niin, että poistan ruiskuilta tuon Corsican oman piuhavirityksen ja laitan tilalle Grand Prixin piuhat, vai miten? Neuvokaa amatööriä! :D
     
  13. nikso

    nikso 3rd gear

    Vakionopeudensäädin alkoi urpoilla meitin Pontiacissa. Ajotietokoneeseen tulee vikakoodia 63, eli manuaalin mukaan kyse on cruise-ongelmasta. Kuitenkaan päällisin puolin laitteistossa ei näytä olevan mitään hajalla, kaikki piuhat kiinni ja ehjiä jne... Eli onko kellään tuosta vikakoodista ja cruisen korjaamisesta kokemuksia? Viiksi vaihtoon?
     
  14. repecab

    repecab 1st gear

    Hinkkasella on testeri käytä siellä testissä, ei ole kallista.
     

Kerro tästä muillekin!