pontiac:in 400:n kunnostus ja sen hinta???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pete78, 23.5.2015.

  1. pete78

    pete78 Gearhead

    onko joku rakennellu ponun 400:sta uuteen uskoon. jos aatellaan niin että ei lähettäs paukkua varsinaisesti lisäämään vaan kasattas suht vakioks ja suht hyvillä osilla...paljonko pitäs kutakuinkii varata osiin, koneistuksiin jne.

    mitä kaikkee pitäs uusia ja tehä että tossa olis etes järkee?

    päätarkotus saada vuodot pois ja toimintavarmuutta.ei oo välttämättä tarvetta lähtee hifistelemään.

    onko ehotuksia osista,
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    1000€ ei riittäne.
     
  3. pete78

    pete78 Gearhead

    näkyy nuo rebuilt kit:it olevan 350-700$. vaikuttaa aika "halvoilta"...tekeekö niillä mitään?
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko lohko hyvä, onko kone käyntikuntonen vai täysin losahtanut? Entä kannet?
     
  5. pete78

    pete78 Gearhead

    kaikki pelittää. alkaa vaan olla tuota vuotoo öljyjen kanssa sekä koneessa että lootassa. uusimpana nyt alkaa sitten pakkasroppu vuotaa ihan kunnolla...alotteli viime kesänä.

    sikälti joutuu varmaan koneen nostamaan pois ja samalla vois sitte huoltaa koko vehkeen ja parannella. voishan sitä tietysti aatella että ottas auki ja vaihtas tiivisteet jne...mutta lienee sitten järkevä puuttua muuhunkin
     
  6. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Kyllä niillä tekee, Pontiackia en harrasta mutta, tässä esimerkki sbm koneisiin. Rebuil kiteissä on usein hyviä perusosia, sealed power, clevite tai king laakerit, melling öljypumppu, fel pro tiivistesarja, sterling valu tai takomännät, moly renkaat, pakkasproput. Tai sit sarjoja joissa ei oo mäntiä. Hintahan toki putoo n.300 taalaa. Jos ei lohkoa porata niin monesti saat valittua siihen hiukan isommat renkaat, pelkkää hoonausta varten. Uskoisin että gm tuotteisiin osa vaihtoehtoja on reilusti enemmän kuin pikku mopariin. Ei noita osia kannata ainakaan yksitellen ruveta keräilemään, tulee tod. näköisesti aika lailla kalliimmiksi.
     
  7. Karck

    Karck 3rd gear

    1500-3000€ Heittäisin jos on varma että joutuu koneistamaan. Sen verran ainakin aion varata tohon omaani. Hinta selviää vasta oikeastaan sittenkun kone on purettu ja arvioitu mitä pitää koneistaa että saa jos saa tilattua sopivat osat. Huonoimmassa tapauksessa joutuu tilailemaan uuden lohkon tai kampuran. Samalla si melkee parempi tilata longblockki kokonaan. Niide hinta on vissiin just tommone 3k suomeen tuotuna.
     
  8. pete78

    pete78 Gearhead

    tuo on '73 firebirdin kone todennäkösesti. tuskinpa mitään on tehty ikinä. saattaahan se olla että noilla laakereilla ja veiveillä ajetaan vielä ja pitkään. kyllähän tuossa on puristukset tallella ja väännöt, ei kilise eikä kolise. periaatteessa riittäs tiivistelyt koneelle ja kansille. samat temput laatikolle (th350).
     
  9. Karck

    Karck 3rd gear

    Jos kuitenkin avaamiseen asti menee ni kannattaa se hoonata rengastaa ja laakerit vaihella.
     
  10. pete78

    pete78 Gearhead

    näin on...harmi kun pääsee vasta syksyllä käsiks omassa tallissa kun on remontti päällä. Tänää nimittäin paukahti pahemmaks tuo vesivuoto. Tän kesän ajelut on ajeltu :) . pitää nykästä syksyllä irti, pestä motti,irrotella kannet ja ihmetellä sitten että miten pitkälle menee.tiivistämiset vähintään.
     
  11. Karck

    Karck 3rd gear

    Onko niin pahassa paikassa, että ei saa uutta tulppaa paukutettua kylkeen?
     
  12. pete78

    pete78 Gearhead

    on joo...peltisatsit pyörii vieläpä edessä ja ohjausakseli. Ahasta on oikeen viimesen päälle.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Peltisatsit vaan eestä pois vai eikö lähe kuin koneen kanssa?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  15. pete78

    pete78 Gearhead

    sepä tässä onkii vielä lisäseikkana että pakosarjan tiivisteet on päreenä ja massattuna umpeen ( tiivisteiden vaihon hankaluuden takia). peltisarjat on lähes kiinni tukivarsissa...ei juuri mahdu liikkumaan sivulle päin. pultit ihan surkeessa kunnossa ja erittäin hankala avata, ei varmaan katkeematta / katkasematta kaikki lähe auki. peltisarjoista 2 käyrää puoliks läjässä kun on ottanu maihin.

    siinäkii mielessä kannattas nostaa motti vaan pois, ongelmitta tuosta ei hoiju mikää osa-alue todennäkösesti.

    - motti ja laatikko irti
    - vähintään molempien tiivisteet uusiks
    - kansien huolto tai korkeempi puristeisien muutaman vuoden vanhempien kansien hankinta.
    - peltisatsit uusiks tai normaalipakosarjat,
    - startti samalla uusiks ja konehuoneen kaapeloinnit
    - jakopää uusiks. mahd. vesipumppu, jakaja jne...

    jossain vaiheessa tarkotus vedellä uudet johdotukset koko autoon. sekin olis vois olla tässä nujakassa helpoin tehä.
     
  16. pontso

    pontso Gearhead

    mulla tulee peltisarjat alakautta kyllä pois ykköskorisessa firebirdissä ja helppo homma nosturilla + napa irti akusta ensin . jos tarvit peltisiä pakosarjan tiivisteitä niin mulla on ja ne kestää paremmin kuin ne muut . roppu pios ja uus tilalle
     
  17. pete78

    pete78 Gearhead

    ei oo nosturia käytettävissä ja auto on syksyyn asti kaverin pihassa kun meillä on taloyhtiössä remppa käynnissä ja sikälti oma tallikii pois pelistä. eikä viiti kaverin pihastakaa tehä autopurkaamoo. tuo homma tulee laajenemaan varmuudella kun jotain alkaa avata. kyllähän tuo värkki tiputtaa öljyykii sen verran ja vaikka mistä välistä että voi olla parempi tehä isompi "huolto". alkaa selvästi poikimaan sen verran että elvytykset ei enää riitä...kohta on joku toinen paikka vialla.
     
  18. xlh88

    xlh88 1st gear

    Tein 400:sen kokonaan uusiks ja koneistuksineen n.1800e
     

Kerro tästä muillekin!