Pontiac memorial thread

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 4.6.2017.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead

    Useimmille harrastajille Pontiac tarkoittaa urheilullisia autoja mutta kyseinen divisioona teki myös hulppeita 4d edustusautoja kuten GrandVille.

    Teslan edustaja sanoi kerran että hänen mielestään Pontiacit olivat eilispäivän autoja.

    Mene ja tiedä mutta ainakin ne olivat paljon tyylikkäämpiä kuin yksikään sähköllä toimiva muovi-ihme.


    [​IMG]

    (Pontiac GTO vm. 1969)

    [​IMG]

    (Pontiac GrandVille vm. 1973)
     
  2. Jsp

    Jsp Gearhead

    Vieläkin ihmettelen miksi ei ole nykypäivänä myynnissä tälläisiä edustusluokan lippulaivoja.. Itse mielumin ajeleisin autolla joka on tilava ja hienon näköinen luxusauto.

    Nykyään kaikki on jotain sporttiurheilumalleja ja kompakteja. Luulisi nykypäivän bensapihihybriditekniikalla saavan tuollasia isompiakin lippulaivoja kulkemaan kohtuullisella 7 litran kulutuksella.
     
    palontie ja kaarne tykkäävät tästä.
  3. kaarne

    kaarne Gearhead


    Älä muuta viserrä.

    Hienot (konservatiiviset) full-size henkilöautot ovat kadonneet tyystin.
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    Ison 4d catalinan takapenkillä mahtuu mukavan väljästi rakastelemaan.
    Syytä toki ensin riisua daamin korkokengät pois ettei tule reikiä kattoverhoiluun.
    Täytyy myöntää että sitten koiran kuljetuksessa heivaan koko takapenkin pois koska muuten meidän pikku (+60kg) koira ei mahdu istumaan kyyristelemättä.
     
    Karpov tykkää tästä.
  5. ata

    ata Gearhead

    No Pontiac oli kuitenkin yksi ensimmäisiä muovipuskurien käyttäjiä, sellainen tuli jo 1968 GTO:hon.

    Kyllähän se harmitti, kun Pontiac merkkinä lopetettiin vuonna 2009 (itse ajoin jo silloin Pontiacilla). Ja kaikki mallitkaan eivät olleet kovin hohdokkaita loppuaikoina, vaikka hienojakin autoja oli mallitossa, kuten G8, tämän päivän mittapuulla isohko takavetoinen V8-moottorilla tarvittaessa varustettu auto (tehtiin myös V6:lla). Sama automalli tosin tuli myöhemmin takaisin päivitettynä versiona Chevrolet SS-nimisenä, mutta nyt tänä kesänä valmistettiin viimeinen sellainenkin. Jääkö jäljelle sitten vain etuvetoisia V6-moottorisia malleja siellä isommassakin päässä Chevroletilla, kuten Impala (V6 etuveto). Pontiac G8 ja Chevrolet SS olivat kuitenkin Australiassa tehtyjä Holden Commodoreja joka myös korvataan etuvetoisella Opel Insigniaan perustuvalla uudella mallilla.

    No itse ajan Pontiaceilla päivittäin, kun niitä on kaksi kappaletta, uudempi GTO ja vanhempi Tempest. Itse tykkään kun on 2-ovinen coupe, takaveto ja V8-moottori.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Isoja SUVeja, mitkä on tämän päivän lippulaivoja, saa hybridinä:
    https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/used/hybrid-suvs-1

    Kysymys ei ole siitä etteikö vanhanmallista konservatiivista lossia osattais tehdä, vaan siitä että sellaista ei kukaan osta.

    Se että suomessa joku omituinen marginaaliryhmä haikailee niiden perään ei muuta asiaa miksikään.

    SUVissa on tilaa panna vielä enemmän kuin yhessäkään fularissa. Laitanko kuvan?
     
    Muokattu: 4.6.2017
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    SUV on kyllä nykyajan fullsize auto.
     
  8. kaarne

    kaarne Gearhead


    Täytyy olla helvetin iso koira mutta mitäpä ihminen ei tekisi lemmikkinsä eteen.
     
  9. kaarne

    kaarne Gearhead

    ¨

    Muovipuskuri on pieni tai vähän suurempikin tyylivirhe imho.

    Väittävät että tuotanto loppui 2010,

    Vuoden 1982 Pontiac brochuressa ei ollut enää yhtään tyylikästä full-size autoa.

    Takaveto paras veto.
     
  10. kaarne

    kaarne Gearhead


    Voit laittaa kuvan mutta minä en usko ennenkuin olen itse päässyt perseilemään ko. SUV:in etu ja takapenkille.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Persevää perseillä kaarnen kanssa perse
     
  12. kaarne

    kaarne Gearhead


    Kun näen SUV:in mieleeni ei tule perinteinen henkilöauto vaan pakettiauto.

    [​IMG]
     
  13. kaarne

    kaarne Gearhead


    Perseilemään = istumaan
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Persevää se silti olis
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Meinasin jo, etten osallistu yhteenkään kaarnen topikkiin, mutta kerta kiellon päälle.
    Toi meidän -89 Bonneville on minusta erittäin onnistunut yhdistelmä vanhaa perinteistä jenkkiä ja vähän modernimpaa täsmällisyyttä. Loistava arkiauto.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Älä kiroile isoisä.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Poooikani
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Luppakorva- ja kääpiökanista oon kuullu, tollasesta en vielä.
     
    Karpov tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jupe käynyt Matti Näsän viisauskursilla :poff:
     
  20. kaarne

    kaarne Gearhead

    Kiitos vastauksesta.

    Nyt tosin olen hieman eri mieltä kyseistä automallista.

    Siis sehän muistuttaa Saabia edestä ja BWM:tä takaa ja sellainen yhdistelmä ei mitenkään voi olla onnistunut imho.
     

Kerro tästä muillekin!