Pontiac Trans Am 78

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Aukustus, 21.1.2019.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    Sullakin ProBoostin satsi....
     
  2. Carpenter

    Carpenter Gearhead

  3. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Kyllähän sen vois liuotella puhtaaksi, kun ei juuri mitään maksakkaan kokeilla. Jenkkifoorumeilla vaan paljo juttua tuosta kasipulttisen pumpun heikosta kierrosta, niin sillä se epäilyttää.
     
  4. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Ei ole, eikös ne nykyään ole kiinakuraa? Speedhousen mittatilaus-sarja, pro-turbon modaamalla Garrett hybridillä.
     
  5. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Onko tuon termostaatin toiminta kokeiltu käytännössä ?

    Termari irti ja kattilaan reiluun vesimäärään.
    Kuumenna vettä kunnes se kiehuu kunnolla.
    Levy pois päältä ja kolauta kattilaa niin, että kuplat poistuvat pinnoilta.
    Mittari kattilaan ja seuraa lämpötilaa koska termari sulkeutuu.

    Voi tehdä myös niin, että kuumentaa kattilaa ja katsoo koska termari aukeaa, mutta kuplat metallipinnoilla ylensä haittaavat tarkkailemista.
    Joskus termari kyllä aukeaa, mutta ei kunnolla.

    Yleensä ne kyllä vikaantuvat täysin auki.
    Kuullostaa ristiriitaiselta, että vesi kiertää lämmityslaitteessa asti, mutta ei syylärissä o_O ?

    IS
     
  6. spinneri

    spinneri 3rd gear

    Onko 2gen Firebirdissa samanlainen "huuli", ilmanohjain, syylarin alla kuin 3gen kaimassaan? Sen tehtävänä on ohjata ilmaa syylarille erityisesti maantienopeuksissa, ja puuttuminen aiheuttaa lämpöongelmia.
     
  7. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Ei oo 2 genissä kuin etuspoikka.
    Kyllä tosiaankin 3 genissä tuo lipan poisto aiheuttaa lämpöongelmia....nimimerkillä kokemuksia on
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Ei ole tullut kokeiltua tuolla tavalla, ajatuksena kyllä oli testata ennen asennusta, mutta se sitten jäi. Mulla on uusi ~70 asteinen high flow termari paikallaan.

    Taidan kokeilla tuota syylärin liottelua tosiaan seuraavaksi, jos nuista kaupan litkuista on mihinkään. Töistä saan jyrkempää kamaa tarvittaessa, mutta voi olla jo liian rajua.
     
  9. jpe

    jpe 2nd gear

    Onko siis kokemusta 2 gen f-bodyssä näistä? Miten korkealla keula?
     
  10. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Pesin jäähdytysjärjestelmän siihen tarkoitetulla aineella pariin kertaan, eipä irronnut käytännössä mitään moskaa. Eli lämpöhommat ei kummentuneet, näin viileällä kelillä ei kyllä ongelmia ole, mutta ensi kesää ajatellen jotain pitää tehdä.

    Seosmittarin sain asennettua. Tyhjäkäynti ja pintakaasualueet ok, täyskaasulla menee laihalle, eli afr kiipeää 14 huiteille. Suuttimia isommaksi toisiopuolelle siis
     
  11. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Näyttääkö se sun lämpömittari varmasti oikein ?
    Anturi irti ja kiehuvalla vedellä kalibroimaan.

    IS
     
  12. esmi

    esmi Gearhead

    Mulla oli kanssa olevinaan lämpöongelmia, vaihdoin mittarin, niin johan helpotti!
     
  13. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Lämpömittarin toiminta tarkistettu infrapuna mittarilla, oikein näyttää. Mittarin näyttäessä 110 yskäisee nesteet paisariin. Eli ei pääse noin helpolla tämän kanssa :(
     
  14. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Onko termarin kehälle porattu jo reikiä, esim. 4 x 3mm reikää ?

    Voisihan ne varmaan olla muutaman millin isompiakin niin kiertäisi vähän syylärin kautta jo ennen termostaatin avautumistakin.

    Mulla on nyt paikoillaan mekaaninen tuuletin ja iso alumiinisyyläri.
    Helteillä tyhjäkäynnillä ruuhakassa nosti noin 90°C nurkille, muuten todella rauhalliset lämpömittarin liikkeet. Termari 82°C ja mittarin mukaan kokolailla sama lämpötila ajossa.

    IS
     
  15. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Taisin 2 kpl porata reikiä termarin kehälle. Voishan niitä porata lisää seuraavalla kerralla, kun termaria käytän irti.

    Mulla on 71 asteinen termari, lämmöt taajama/matka-ajossa 70-80 astetta näin viileällä kelillä, kesällä kiipesi 90 asti taajamassakin. Ruuhkassa seisomista ei siedä lämpimällä ilmalla ollenkaan, sisälämppärin käyttö parantaa tilannetta. 90 asteen rajapyykin jälkeen kiipeää todella nopeasti satkuun ja ylikin, ellei pääse kovempaan vauhtiin jäähylle.
     
  16. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Mahtaa olla helpoin vaan se sähköflekti kaveriksi syylärin etupuolelle jos vaan seisoessa nousee lämmöt isommin.
     
  17. Weijari

    Weijari 2nd gear

    Voisko olla flektin visko muinainen ja luistaa hiljaisissa kierroksissa? Paljos on ennakot? (täys / perus)
     
    LPV tykkää tästä.
  18. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Ei ole viskoa, jäykän spacerin päässä flekti kiinni. Chargeri muistaa varmaan ennakot paremmin, mutta ei pitäisi siitä olla kiinni. Voihan tuo flektikin olla tehoton, isompi tilalle tai sitten tosiaan sähköinen kaveriksi. Jos vielä kunnon jäähdyttimen vaihtais, niin ehkä noilla pääsis eteenpäin.
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Onko flekti oikein päin.
     
    LPV ja jariha tykkäävät tästä.
  20. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    :D

    On se oikein päin
     
    jariha tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!