Pontiac Trans Am 78

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Aukustus, 21.1.2019.

  1. max

    max Double Gearhead

    Myyntipalstalla on competition engineeringin frame connectorit kaupan.
    Siinäkin olis satanen hyvin sijoitettu.
    Camaroon laitoin saman valmistajan pultattavan mallin ja kyllä jäykistävät autoa.
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Olikos Camaro / Firebird itsekantavalla korilla eikä erillisellä rungolla?
    En tuota ole ajatellutkaan...
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Ovat molemmat puolirungollisia(subframe) autoja ja varsin velttoja koriltaan jos on vielä T-topilla varustettuja.
     
    MadMike, Jussi289 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  4. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Varmasti hyvät, pitää laittaa myöhemmin hankintaan. Nyt täytyy kohdistaa rahaa moottoriosastolle hetkenaikaa.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Perineet senkin siis ekasta sukupolvesta... Varsinkaan avossa ei kannata rouheesti kruisailla luu ukona oven takareunan päällä. Tulee ikäviä mustelmia.
    Eikä paljon jousituksen ja vaimennuksen preppaaminen auta, kun tukipisteet karkailee alta.
     
    MadMike tykkää tästä.
  6. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Juu siinä ei kyllä auta mikään jos käden tuonne asti venyttää..
     
    MadMike ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  7. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No on sitä silti noillakin lintoilla jo 50 vuotta ajeltu ja moni on edelleen renkaillaan, oli sub frame connectorit tai ei :D Jos kilpa-auton haluaa niin kannattanee valita jokin muu malli.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Oon vähän eri mieltä.Mielestäni esim.2 gen Camaro on hyvä lähtökohta haluat sit ajaa äkkilähtöjä tai mutkaa kadulla tai kisassa.
    Osaa löytyy vaikka minkälaisia ja kohtuukustannuksin.
     
  9. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo kyllä jos oikeen rakentamaan alkaa. Oli mullaki tehty isolla rahalla 3gen Irocista ihan radallekin soveltuva katuauto ja oli uskomattoman hyvä ajaa. Mutta sitten kun alusta ja renkaat ja vanteet jne. oli viimesen päälle jarruja myöten niin kyllä se vaan alko tuntumaan raskaalta autolta vetää kovaa mutkiin, ei tuommonen 1600kg auto mikään ihanteellinen kilpa-auto ole. 2-3 geniä kyllä kohtuudella sen 2-300kg keventää mutta jos sitä enempi haluaa ruveta painoa ottamaan pois niin ollaan isompien haasteiden edessä.

    Se nyt on että miten kukakin ajattelee mitä kilpa-auto tarkoittaa. Ja on nämä itelle tuttuja laitteita, nytkin on rakentamisen alla 1978 Bandit Trans Am T-top. Ja noita 2gen f-bodyja ollu 4kpl ja 3genejä 2kpl. Aivan loistavia vehkeitä, mutta jos puhutaan mutka-radalle rakennettavasta autosta ilman kompromisseja niin en minä nyt näitä parhaaksi lähtökohdaksi näe kuitenkaan, on vaan niin raskas auto jos ei ala rajummin muokkaamaan.

    Minusta nämä on parraillaan cruising vehkeinä ja pidempienkin matkojen taittamisessa, tehoa sen verran että kumi palaa ja pystyy pahennusta aiheuttamaan niin se on siinä :rotfl:
     
    markoyt tykkää tästä.
  10. 3964

    3964 3rd gear

    Kyllä se jousituksen muokkaus auttaa ja toimiikin johonkin asti.

    Ensimmäinen asia on korin ja apurungon väliset puslat,mieluiten alumiinia ja loput urtsua ,vähän lisää etujousta ja laadukkaat iskarit ni on ameriikan mosseksi kohtuu hyvä ajaa.
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Olen taas sun kanssa vähän erimieltä.
    Lähestyin hyvin tottelevaa Camaroa siten,että tein -79 Camarosta -70 Camaron.
    Korikehikko -79 autosta ja loput sit -70 mallista.On rungollinen,apurunko yhdistetty putkikeulalla tulipeltiin,kaaret cabiinissa ja pääkaarikin sisäkattoonkin kiinni hitsattu,yms.temppuja lasikuidulla höystettynä.Katulaillinen ja kevyt auto.
    Kunnollisilla kumeilla uskaltaa mennä mutkiin ainakin omasta mielestä aika perhanan kovaa.
    Hotchkiss Performance jousitus ympäriinsä.
     
  12. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Samaa mieltähän sää sitte oot etkä eri mieltä oikeasti, nuo sun muutokset luokitellaan jo aika radikaaliksi, alkaa olla aika kaukana "museoautosta" ;) Kuten sanoin, tuon tyylisillä muutoksilla kyllä tulee 2genistäki kelpo vaikka kisapeli, niinkö melkeen mistä muustakin autosta.
     
    viikinki75, isalmela ja max tykkäävät tästä.
  13. max

    max Double Gearhead

    Jees juuri näin.Radikaalia ja pimetä touhua kun ei sitä voi ilman kuulosuojaimia ajaa ja selkävammanen ei sieltä pois pääse.
    Toi oli jonkinsortin harjoitus voiko kohtuullisilla kustannuksilla tehdä rankka auto ja ihan omin käsin.On se mahdollista tällaiselle tavan töhertäjällekin.
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  14. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kyllä! Oisko sulla tarinaa tuosta autosta luettavissa jossakin, olisi mielenkiintoinen tuotaki prokkista ihmetellä :)
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Onhan siitä tuolla merkki ja mallikeskustelussa ’katujätkä’ topikissa,tosin kuvia taitaa olla aika paljon tuhoutunut.En ole siellä aikoihin seikkaillut kun olen sählännyt 454SS Pikkiksen kanssa.
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  16. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Hyvää settiä tuolla katujätkätopikissa, harmi tosiaan ku kuvalinkit vanhentuneita suurelta osin
     
  17. Selli

    Selli Gearhead

    Pakko osallistua keskusteluun, Aikoinaan kun oma 2geni Camaroa vaiheittain tein mieleiseksi,niin tuo Hotsin alusta jota Max suositteli on kyllä hyvä valinta. Omassani oli Hotsin jouset,Konin punaset tolpat,Hotsin vakaajat, uretaanit kaikkialla ja aijemmin mainitut connectorit. Ihan helvetin kiva ajaa! Toki oli napakka mutta sellaista hainkin. Nykyiseen ponuun ostin myös hotsin etujouset mutta iskarit on KYB gas o justit eikä keula vielä kovin terävä ole. Tulevaksi kaudeksi tuli kunnon vakaajat + connectorit. Näkee paremmin millanen se on sit ajella.
     
    Aukustus ja max tykkäävät tästä.
  18. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Juu mielenkiinnolla odottelen, miten auto muuttuu. Alusta ja moottori on kevääseen mennessä kokeneen melkoisen muutoksen ;)
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Aukustus,onko sulla 15/16 ” paksu vakaaja edessä?
     
  20. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Nyt täytyy sanoa, että en kyllä tiedä. Kuinka niin?
     

Kerro tästä muillekin!