Sfi25.3 kehikon osalta homma alkaa lähestymään maalia ja vähän muutakin: www.facebook.com/MadChiefRacing
Homma etenee, nyt tuennat ja perän kuori alkaa olemaan kasassa: https://www.facebook.com/MadChiefRacing/?fref=ts
Kaunista! Hitsi kun katsastus setä ei tykkää tollasista peristä, mä laittaisin muuten tommosen omaan autoon! Ei tarvis pelätä että perästä hajoaa joku! Tosin painollakin on merkitystä... tuo mahtaa painaa jotain?
Kävitkö fasessa lukemassa tästä tämän kuoren painoasiasta? Eli joo, painaahan se, mutta koska kuorimodulit rakentuvat sisäpuolen verrattain ohuista 2mm ja yläpuolen 1.5mm Docol 1400 ”Ultrateräslevystä" ja niiden välissä oleva cromoluuranko 1/4 vahvoista ja 30mm leveistä liuskoista, painoa ei kuitenkaan tule mitenkään älyttömästi. Nuo akseliputket ovat 1/4 seinämällä olevaa 3.5” cromokankea, eli ne painaa. Kuoressa on näin tehtynä myös melkoisen kovat sisäiset jännitykset, jotka entisestään jäykistävät rakennetta(hauskana yksityiskohtana, kuori oikeasti soi kuin kirkonkello). Tässä on nyt ainakin teoriatasolla päästy sellaiseen vääntöjäykkyyteen, että tämän hajoittaa vasta ydinsota ja alustasäädöt eivät muutu/elä, annettiin 1600kg autolla voimaa perän kautta latuun kuinka paljon tahansa. Full Floater päivitys tähän tulee myöhemmin. Joo, ”hifistelyä”, jne, jne, mutta tämä ”peruslavetti” nyt tehdään tähän autoon vain kerran ja tässä projektissa tämä ”Street-Ultran" etsiminen on se suola joka pitää homman mielenkiintoisena. Myös se matka, ei vain päämäärä....
Mua iteä ois kiinnostannu tommonen 9" perä strangen alu kamoilla mielellään kevyt. Sanotaan, että kestoksiksi riittää 1000 heppaa ja max 250 levät katu renkaat . En usko että autoon tulee moottori tehoa juurikaan yli 600 heppaa. Mutta vähän kun vetää överiksi niin ei sitten hajoa koskaan. Muistelisin että 9" on helppo vaihtaa välityksiäkin? Tohon atlakseen sisukalujen vaihto on iso homma ja vaatii erikoistyökaluja jos se haluaa hiljaiseksi. Muistakseni hammasvälys pitäis säätää maalilla ja sitten se toinen välys oli 0.09-0.15mm Ite shimmailin sitä talven ja sain sen 0.012 välykseen mutta hammaskosketus ei ollu ihan priima ei oo siltikään 100% hiljainen.... http://st.hotrod.com/uploads/sites/21/2017/02/117-Strange-Ford-9-inch-rearend-2010-Cobra-Jet.jpg Jotain tällästä haluisin! Minusta noi on vielä komeita! Yhdellä tutulla on tomonen strangen perä siinä tais olla 42 vai 40 booriset ontot vetarit! Mulle kyllä riittäis vähän pienemmälläkin boorimäärällä jos vaan sais kevyen.
Eihän siinä pitäs olla mitään ongelmaa kun jarrut vaan on isommat? Sillon voi perustella turvallisuustekijänä ja siitä ei mee ees prosentit kun oikein osaa puhua Ja kantavuuskin piisaa ni täytyy olla aika veemäinen katsuri joten suosittelen vaihtamaan konttoria
Mulla on edessä ja takana jo jarrut jotka on varmaan 100% paremmat kuin alkuperäiset.... "jäähdytyt levyt edessä ja takana" Edessä 283mm ja takana 273mm. (Minimissään vaati 15" vanteen). Mulla ei oo otteseen merkitty prosentteja vaikka vaihdettu vaikka mitä.
Tämähän on tarkoitettu ajettavaksi vain ”suoraan” ja tasaista latua, jolloin se taka-akselin jousittamaton massa ei ole pelkästään haitallinen asia, toisin kuin monessa muussa moottoriurheilussa. Periaatteessa jousittamattomissa Funny Car ja Dragster tyyppisissä autoissa jousittamatonta massaahan on koko auton paino ja aika hyvin ne pitoa silti löytää. Iskarit+jousitus vain pitää hyvin tarkasti mitottaa jousittamattomaan massaan, mutta jos tässä tapauksessa mietitään auton kokonaispainon ja perän kuoren painosuhdetta, vanhassa escortissa taitaa perä painaa enemmän kuin tässä.
Caprissa http://www.illawarramodifiedcarcommunity.com/for-sale-ford-capri-streetrace-roller/ tossa ois ollu hieno kori! Tosin en kyl meinaa tehdä noin dragracing henkistä... sillä pitää päästä nakkarille.
Strangen HD Ultracase 3.812” poskilaakereilla, jossa Mark Williamsin 40-poorinen aluspooli ja Richmondin pro gear 35-pinionilla olevat välitykset 3.89-4.56. Strangen billet 1350 35-poorinen pinion yoke. Vetarit 40-pooriset erikoisteetetyt Mark Williamsin solidit 300M akselit. Eli tuossahan tuo pääpiirteittäin.
No niin, eli vihdoin runkovalmiina ja koppa lopullisesti naitettu runkoon: www.facebook.com/MadChiefRacing