Joo, kyllä tämä SFI 25.3 peltikoreineen on varmasti työläin projekti mitä Drag Race autopuolelta löytyy. Vaatimukset rungon osalta ovat kuitenkin jopa hieman kovemmat kuin Pro Modissa, mutta kaikki pitää saada rakennettua ja sovitettua orggis peltikoppaan ja orggis kantavien rakenteiden sekaan. Lisäksi tässä tulee ongelmaksi vaadittu korkea auton minimipaino(tässä tapauksessa n.1600kg), jolloin monista rakenteista on tehtävä kertaluokkaa ”järeämpiä”/lujempia, kun tehot kuitenkin ovat silti sitä pro mod luokkaa. Mutta, ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön ja alkaa tämä nyt kuitenkin olemaan koritöiden osalta voiton puolella. Tekniikkahan tähän jo onneksi odottelee lähes valmiina.
Eikun sitä mä vaan, et olishan siitä toisesta (ja miksei tästä ekastakin) autosta kiva lukea vähän enemmänkin, vaikuttaa mielenkiintoiselle. Tietysti jos tää on pelkästään joku veispuuk-hönöille tarkoitettu projekti, niin sit poistun takavasemmalle.
Siis en nyt tiedä mitä on ”veispuuk-hönöt”, mutta Facebookissa on tällä hetkellä kummastakin autosta varsin yksityskohtainen Mad Chief rakentelupäiväkirja, joka tulee jatkumaan kisapäivityksin kun siihen asti päästään. Perus kotisivut toki tulee tiimille siinä kohtaan kun ajetaan, mutta en oikein tiedä minne muualle tänä päivänä tällaista laajempaa koko ajan päivitettävää rakentelupäiväkirjaa voisi julkaista?
Viimeiset ”hifistelyt” takapäähän ennen kopan+rungon maalausta ja niputus voi vihdoin alkaa: www.facebook.com/MadChiefRacing
Projekti etenee varusteiden asennustöillä ja osien/osakokonaisuuksien koesovituksella ennen maalausta. Facessa tarkemmin lisää: www.facebook.com/MadChiefRacing
Streettisäännöt suomessa kieltävät metanolin. Meillä on myös yhteistyökumppanuus jonka prioriteetit ovat etanolissa, mutta tämä rakennetaan toki siinä mielessä ”Flex Fuel tyyppiseksi”, että kumpikin käy melko pienin muutoksin/säädöin. Tässä on myös ihan puhtaasti oma harrastuksellinen aspekti, eli kun tällaisia etanoli Efi blower tekniikoita ei juuri ole, niin tämä kehitystä vaativa moottoritekniikka pitää mielenkiinnon yllä ihan eri tavoin kuin vain ”bolt on perus metanol”. Vaatii tietenkin tekniikkaa ja sähköistä ohjausta ihan eri tavoin, mikä tarkoittaa melko kallista kehitystyötä, mutta elämä on. Toinen WS6 sisoo vielä odottamassa nipitusta. Osat alkavat olemaan.
Sfi 25.3 spec. tulipelti valmis. Viimeinen moottorin, ahtimen ja vaihdelaatikon sovitus. Facessa taas tarkemmin lisää: www.facebook.com/MadChiefRacing
Frontplate+kiinnitykset valmiina, sekä vihdoin ja viimein vaihdelaatikko pääosin kotona ja paljon muuta: Facessa taas tarkemmin lisää: www.facebook.com/MadChiefRacing
Eikö ookkin? En kyllä tajua mitä tällä sitten ajetaan. FHRA True Street:ä ,Promodia vai mitä? Toivotaan, että pääsee jo ensi kesänä näkemään. Onnea ja voimia rakenteluun. Laittakaa tänne OD:kin rapoa, minullekaan tuo Facebook ei oikein maistu. Tämmöiset tulokset olin löytäväni vuodelle 2019:
Tämä rakennetaan ensisijaisesti SFI25.3 spec ”Street” laitteeksi, mikä käytännössä tarkoittaa täyttämään No Prep ”Small tire”/"Big Tire”, sekä X275 Radial Drag Race vaatimukset maailmalla (siis tiukinkin sääntötulkinta). Toissijainen punainen lanka on tämän hetken suomikansallinen Top Street, mutta voi olla että ei maksa vaivaa piperrellä jonkin äänenvaimennusvaatimuksen kanssa tai nykyisten moottoritilavuuteen pohjautuvien lisäpainojen kanssa jo ihan omaa turvallisuutta ajatellen. Tälle autolle kyllä tulee löytymään oma luonnollinen ”Street” luokkaja siitähän me olemme jo lyöneet vetoa ison kuusinumeroisen summan. Eli Streettiä ajetaan niin tällä kuin tuolla toisellakin, mutta kilvellisellä TA:lla. Tämän projektin vaiheista tulee myöhemmin paljon seurattavaa monellekkin eri alustalle ja nyt kun ollaan vasta rakennusvaiheessa, näillä kevyillä välipäivityksillä mennään(niistä toki myöhemmin kootaan sisältöä kaiken kansan nähtäväksi/luettavaksi). Tällä hetkellä uusien ja vain näitä kilpa-autoja varten olevien talli/verstas/varastotilojen rakennus nielee auton rakennusaikaa ja varoja, mutta ei tässä enään kovin kaukana olla siitä pisteestä että päästään lyömään osaa runkoon lopullisesti kiinni.