Ponun 350 myllyyn nokkaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja maxvo2, 10.12.2018.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kun alkuperäisten peltitiivisteiden tilalle tulee vähän paksummat, niin tuolla 0,5 millin plaanauksella olet suunnilleen alkuperäisessä tilanteessa.
    Voit plaanauttaa vaikka millinkin ilman ongelmia ja saat hieman alkuperäistä ruttua ylös.
    Tuo 250 asteinen nokka auttaa myös nostamaan sylinteripaineita.

    Joskus takavuosina tehtiin yhteen ponun 350 koneeseen kansien porttaus, nokaksi cranen 272 ja 1-taso imari sekä peltisarjat. Puristukset tais olla vajaa 8 ja dynaamiset sitä myöten jossain kutosella alkavissa lukemissa.
    Kone oli alakierroksilla melko kesy eikä vielä kolmessa tonnissakaan paljon juhlittu, mutta neljän ja kuuden tonnin välillä oli menoa ja meininkiä yllättävänkin hyvin.
    Ei kovinkaan mainio vakion voimansiirron kanssa.
     
  2. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Joo, kyllä ne puristukset olisi saatava ylös. Muutoin koneesta ei saa mitenkään ulosmitattua muita virityksiä. Jos puristukset olis ysissä vois laittaa jonkun 268 asteisen nokan ja porttaisi kannen.
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Oletko lukenut ollenkaan mitä aloittaja on kirjoittanut, vai onko luetun ymmärtämisessä tässäkin kohtaa vaikeuksia?

    Älä vastaa enää tähän, please.
     
    xarper, Vuokralainen ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  4. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    SOrii vaan, vastasin. Mutta kun ne puristukset jos saisi ylös niin olisihan se nyt parempi.
    Jos kirjottaja meinaa niin tehdä niin se on mennyt multa ohi.

    Luetun ymmärtämisessä voi ollakkin vaikeuksia, mutta kertoisitko tarkemmin että mitä ja missä.
     
  5. mickey

    mickey Gearhead

    täällä alkaa oleen joka ketjussa mitä_milloinkin juttuja. Annatko meille kahden viikon joulurauhan, kiitos etukäteen.
     
    Inlinee, Vuokralainen ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei jumalauta... ^^

    Mutta asiaan, itellä compin ~256 nokka oldsin 350ssä ja on todella mainio nokka alaväännön ja ajettavuuden kannalta. Purkkaa koneessa ~9 pintaan kun kansista otettiin milli pois. Eli juurikin tuollainen ns. Truckinokka on taatusti enemmän kuin hyvä sun käyttöön :)
     
    xarper tykkää tästä.
  7. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Sitä minäkin oon yrittäny sanoa, että mieto nokka ja vähän purkkaa lisää.
    Mistä te ootte nyt keksiny tämä_jutun_jota teette joka ketjussa, johoon vastan, ksysymys kuuluu, miksi?
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Artsille ja veljille kiitoksia vinkeistä. Kiikutin Lohkon ja kannet Hämeen dieseliin tänään.
    Kansista otetaan 0.5mm pois. Ja nokaksi tulee ihan orkkista vastaava sealed powerin nokka. Ei enää patsilla ollut ko. Compin nokkaa jota tuumiteltiin. En nyt lähde vasiten tilaamaan tuota compin nokkaa. Maamoottorihan se kuitenkin on nykyisin.

    Kaipa sitä olisi voinut höylätä enemmänkin, mutta aina miettii jos liikaa niin takaisin ei saa.

    Tsekkasin tuon imarin ja se olikin edelin 2156 performer eikä rpm.
     
  9. tero79

    tero79 3rd gear

    Multa vois löytyä läjäpäin kaikkee kivaa tohon sun koneen tekemiseen.. Kampee,veivejä,yms.. Ei tarttis koneistella pahemmin.. :)
    T: Tero 040-1647366
     
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Noista isotilavuuksista Ponu kansista voi veistää aika paljonkin. Googleta; Pontiac heads Jim Hand. En osaa copypastea puhelimella. Tulee artikkeli jossa kerrotaan mm. Millaiset staattiset purkat on minkäkin kokoisissa koneissa eri kansilla. Siellä on myös tietoa paljonko voi siivuttaa halutessaan. Puristukset antaa voimaa alhaalta asti. Toisaalta budjetti koneeseen ei välttämättä halua laittaa ylimääräistä kiinni. Ajoin itse kuvan FBllä yli kymmenen vuotta SBC 305llä kun ei ollu aikaa ja rahaa tehdä konetta joka oli osina tallissa...
     
  11. laakkius

    laakkius Gearhead

    Mulla olis joutilaana 66 GTOn 325hv moottoriaihio, ruttuja vakiona 10.5, talveks puuhasteltavaa... Mukana 280ast. nokka .
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Kiitos nyt kuitenkin. Tuossa omassa 350:ssä nyt pysyn ja siinä on toistaiseksi puuhamaata riittävästi.
    Toisen projektikoneen hankinta ei ole nyt tarpeen.
     
  13. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jatketaanpas saman myllyn parissa. Tarkastin tuossa ko. koneen dampperin ja olihan siihen melkoisen uran vanha tiivari kaivanut.
    Rokkiautosta saa sekä uutta dampperia tai sitten varsin edukkaasti repair sleeven. Eihän tuolla myllyllä kymppitonneja vuodessa ajeta joten oletan, että korjaamallakin= repair sleevellä tulee ok. Vai onko tekohengitystä jotta voi vaihtaa dampperin isommalla työllä seuraavana kesänä?
     
  14. LPV

    LPV 3rd gear

    Jos ei se dampperi mahdottomia maksa. Osta uus. Vanhoissa irtoaa kumi vulkanoinnista ja sytytysasteikko siirtyy kun ulko kehä pääsee liikkumaan.
     
  15. tero79

    tero79 3rd gear

    Mulla vois olla tuolla muutama dampperi jouten.. T: Tero
    040-1647366
     

Kerro tästä muillekin!