Porvoon ammuskelu - jenkkiharrastajia menehtynyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jube-setä, 6.7.2010.

  1. Maria

    Maria 1st gear

    Öö jooh, meidän lähellä asuu uskovainen romaniperhe (isäntä bussikuskina miltei vuoden) & äiti kotona ja ainoa kotona asuvista lapsista on ns. iltatähti.
    Tämä iltatähti sattuu olemaan mun tytön luokalla, menevät toiselle luokalle syksyllä.
    Iltatähti on käynyt aiemmin tietenkin eskarin + starttiluokan ja on kuulemma hyvin paljon koulusta poissa.
    Äitinsä ei henno tyttöään viedä kouluun kun tyttö aamulla sanoo ettei halua.
    Ja opettajat eivät puutu poissa oloihin millään lailla koska se ei kannata.

    Tyttö saa tehdä mitä lystää ja jos joku rikkoo tytön lelun, niin isäntä menee kyllä huutamaan kuin hinaaja rikkojalle ja perheelle.
    Tuli pari viikkoa sitten huutamaan mulle, että meidän tyttö oli rikkonut tyttärensä hulavanteen.
    Onneksi siinä tilanteessa oli ollut useita muitakin lapsia ja selvisi että iltatähti oli lyönyt paria tyttöä ja rikkonut ihan itse vanteensa.
    Käytiin sitten asiasta mainitsemassa yhden lyödyn tytön äidin kanssa ja isäntä sanoi, että "hän ei puutu lasten riitoihin, antaa niiden selvittää ne keskenään" :eek:


    mutta nauha isketään Buickiin kunhan kotiin päästään ja meinaan kyllä ranskattareenkin sellaisen lyhyemmän version laittaa..
    Ajatushan se on tärkein.
     
  2. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Totta! Jos sekoilet rahojen kanssa, niin olet todella kusessa, mutta väkivaltaisuudesta ei niinkään joudu vaikauksiin! Niinhän se Irwinkin muistaakseni lauleli, että RAHA RATKAISEE...
     
  3. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Kyllä. Hessun listaamat asiat olivat maxvo2:n ehdotuksen arvoisia. Kiitokset molemmille!
     
  4. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Kiitos Doctor Lecter hyvästä kuvauksestasi, missä on menty ja missä mennään!

    Minäkin odotan mainitsemiesi poliitikkojen kannanottoja. Erityisesti odotan "koko kansan presidentin" kannanottoa, kun haluaa aina ja kaikkialla parantaa kaiken tässä maailmassa - paitsi nyt. Toistaiseksi siltä näyttää.
     
  5. doggydog

    doggydog 1st gear

    Tässä kaivattu linkki. Vaikka muistelinkin asian olevan niin että Hgin Ho päättää, niin alan ammattilaisellekin linkin löytämiseen meni jonkin aikaa.
    http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2005/20050781

    Osanottoni omaisille.
     
  6. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Osanottoni... Uskomatonta kuvaa varmasti parhaiten tilannetta.

    Paljonkin irtoaisi kommenttia vähemmistön edustajista mutta lienee parasta kun vaikenen.

    Vihaksi pistää. Olisi voinut sattua kenelle vaan.

    Voimia omaisille. Tuskin kauheasti lohduttaa mutta ette ole yksin.. Nauha tulee peiliin.
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Jos joku hullu ampuu kolme ihmistä teloitus tyyliin ja sitten uutisoidaan, että tekijää epäillään taposta niin se ei mahdu mun oikeuden tajuun.

    Eli mitä vielä olisi pitänyt tapahtua, että tekijää syytettäisiin murhasta, mistä varmaan kaikkien muiden paitsi oikeusoppineiden mielestä oli kysymys!!!

    Eli nähtäväksi jää kumpi saa loppupelissä kovemman rangaistuksen:

    Hinttareiden mielenosoitusta häirinneet henkilöt, vai sekopää joka on jo murhannut monia!!!!
     
  8. bootsi

    bootsi Gearhead

    Murha vaatii suunnittelua.
    Tuo oli äkkipikaistuksissa/pirimömmöissä tehty tappo.

    Niin tai näin.... Voimia omaisille. :cry:
     
  9. Geebe

    Geebe Gearhead

    Mun mielestä oikeus voisi tulkita että jos joku ottaa luvattoman aseen mukaansa yöllisille retkille niin se suunnittelee tappavansa jonkun. Eli murhaksi vaan rankimman mukaan.
    Ja aselupakeskusteluun - kun ongelmana tässäkin oli luvaton ase (toisin kuin koulutapauksissa) niin luvattoman aseen hallussapito pitäisi saada tosi kovaksi rikokseksi, ihan ylinopeuteen verrattavaksi.
     
  10. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Mä puolestani tuumailin, että kun vankeinhoitoviranomaiset tuntuu olevan aika joustavia niin voisikohan mitenkään vaihtaa esim. vankeinhoitolaitoksen ja meille tutumman TraFin (ent. AKE) byrokraatteja keskenään?
     
  11. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Laittoman aseen sijoittaminen hanskalokeroon osoittaa jonkinasteista suunnitelmallisuutta tai ainakin varautumista väkivallantekoon.

    Varmaan käy niin että tässä maassa oikeusoppineet toteaa sen olleen vain linnakundin hätävarjelun liiottelua, ai jai soo soo.
     
  12. rb

    rb Double Gearhead

    Joku raja sentään.

    Ei rikollisia voi ihan miten tahansa kohdella.
     
  13. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ei ollut, koska lähti hakemaan asetta ja palasi takaisin, silloin se on kyllä jo harkittu teko.
     
  14. caprice307

    caprice307 Gearhead

  15. iak

    iak Gearhead

    Nauhat letukassa ja käyttiksissä.
     
  16. tetsuara

    tetsuara 1st gear

    http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... 07/1153014

    Just.En yhtää kyllä yllättyisi vaikka se manne oliskin riivaantunut auton tehoista.

    Eipä nuolle mielenlaadultaan itsekeskeisille minä määrään maailman ja mulla on valta tehä mitä vaan koska mulla on ase ja voin tappaa koska kaikki muu kuin minä on paskaa tyypeille tarvi paljoa sanoa kun jo pääsevät kaikista henkseleistä irti.

    Olen ihan helvetin vihainen.Ihmiset menettää lähimmäisensä jonkun sekopäisen ex vangin takia.Kun nyt kehtasivat ajaa buickilla autokaistalle.
    Aselakien muuttaminen ei lopeta yhtään mitään.

    Ihminen on valitettavasti liian kekseliäs siihen,kyllä ne hullut saa tehtyä tekonsa oli aseita tahi ei.

    Mulla ei ole omaa autoa mutta kylläpä kai voin kantaa nauhaa käsivarressa,mä todella toivon voimia uhrien omaisille,mulla on valitettavan samantyyppinen kokemus hiljattain koettuna,mutsi ei kuollut mutta niin lähellä käytiin että osaan kuvitella miltä omaisista tuntuu.

    Kumpa ei vaan olisi tätäkään tarvinnu tapahtua mutta...

    Kärvistyköön ampuja helvetissä.
     
  17. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Osanottoni uhrien omaisille.







    :mad: Pitääkö sen auton rek.kilpi näkyä valtamedian uutisoinnissa?????????????
     
  18. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    samaa mieltä. löytyhän se antenni ku muistilokeroita kaiveli, musta nauha laitettu.
     
  19. impala67

    impala67 Double Gearhead

    siis kaikki alkoi ja oli ohi 8 minuutissa!!!
    tuo että ampuu kaveriaan auttavia, yksittäisillä tappavila laukauksilla (ei siis räiskimällä ympäriinsä) kuvastaa kyllä murhanhimoa! sairasta.
     
  20. tammercity

    tammercity Gearhead

    On se surullista luettavaa.

    Aamulehden mukaan 1,5 minuuttia olis menny kaikkien surmaamiseen.

    Eikö tässä ajassa muka kerkiä suunnitteleen yhtään niistä surmista?
    1 tai 2 menis ehkä tappona, mutta viimenen sais kyllä luvan jo mennä murhasta.

    Tapahtuma minuutti minuutilta

    (edit: Impala67 kerkiskin jo aikasemmin)

    Niin ja nauha löytyy myös olssin antennista sekä surunvalittelut täältä meiltäkin.
     

Kerro tästä muillekin!