Porvoon ammuskelu - jenkkiharrastajia menehtynyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jube-setä, 6.7.2010.

  1. SamiL

    SamiL Gearhead

    Oliko tämä murhiin syyllistynyt ehdonalaisessa vai armahdettu?
     
  2. soiska

    soiska 1st gear

  3. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Ladaboardilta taas:
     
  4. skotikka

    skotikka 3rd gear

    yhtä järkyttävä tapaus tämä olisi vaikka ampuja olisi ihan puhdasverinen suomalainenkin. mielipiteeni mulla on on romaaneista ja niihin mulla on oikeus. suomen tuomiot on hanurista, kyllä.

    mikään ei muuta sitä järkyttävää tietoa, että kolme ihmistä on tapettu kylmäverisesti ja tapahtumat ovat lähteneet liikkeelle minulle ja usealle kanssaihmiselle rakkaasta amerikkalaisvalmisteisesta autosta.
    tuota jauhantaa kun saa kuunnella jenkkiauto harrastajana ihan tarpeeksi niin kyllä tämä pysäyttää. :cry:

    osanottoni uhrien omaisille ja ystäville. surunauha kulkee oldsin mukana koko loppukesän.
     
  5. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Osanottoni omaisille!

    Tuota helvetin pelle Esa Åkerlundia ei tarvitsisi enää päästää vapaaksi lainkaan uusia murhia tekemään. Jos miehen itsetunto ei kestä häviöitä sanailussa ja nokkapokassa, ei se oikeuta tappamaan, varsinkaan kun on todennäköisesti itse aloittanut päänaukomisen. Oikea paikka tällaisille mulkeroille on jossain muualla kuin ihmisten ilmoilla. Mieluiten tämän jätkän saisi taluttaa saunan taakse ja lope.... :mad: Ei päästetty vapaaksi Jammuakaan ja Kotkan omaa poikaa Mika Murastakaan...vielä.

    Harmittaa helkutisti uhrien ja heidän omaistensa puolesta. Voin vain kuvitella heidän tuskaansa surun keskellä. Toivottavasti päättäjät tajuaisivat tiukentaa lakeja tällaisten liipasinherkkien hyypiöiden kanssa. Jos on liian kallista ylläpitää vaarallisia vankeja, niin eikös vankilatkin voisi ulkoistaa vaikka Venäjälle tai kiinaan, kuten yritysmaailmassa, jossa ei varmasti liikaa heitä paapottaisi. Tai sitten saman selliin insuliinitätien kanssa ja varmistaa ettei insuliini lopu kesken.

    Jenkki auton omistaminen tuntuu olevan rikollista ja kateutta herättävä ilmiö, jota lienee ollut kautta aikain. 80-luvulla Helsingissä veljeni avo Buickista tyhjennettiin joskus renkaat, räittiin auton päälle tai töhrittiin muulla tavalla. Omasta itse jenkeista haetusta piilofarkusta revittiin sähköantenni paikaltaan ja katkottiin auton viereen, rikottiin kuskin peili tai annettiin monoa kylkeen. Kanssa autoilijat mäjäyttelivät autonsa ovia vasten kylkiä, niinpä hetken aikaa siististä autosta tuli enemmän junk yard romun oloinen kulkupeli. Tuon sain onneksi vaihdettua 65 SS Impalaan, joka tosin sekin romuttui 10.6.1994 yhden kanssa autoilija ääliön älyttömän kaahailun takia. No mennee vähän yli tämä kirjoittelu, mutta luulen että useammilla overdriven jäsenillä on vastaavanlaisia kokemuksia, unohtamatta vittuilua jota kuulee kadulla ajellessa. Itse jätän aseet edelleenkin asekaappiin ja annan sanojen mennä toisesta korvasta ulos, niin eipä tule vähäistäkään tarvetta aseen esiin kaivamiseen pään aukojien suiden sulkemiseksi. Toivotaan ettei toissaöinen enää uusiutuisi ja ketään turhaan ammuttaisi, ja amerikkalaisten autojen harrastajista tulisi rauhoitettu laji.
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mä voisin väittää tai ainakin toivon, ettei tää yyppi enää koskaan kulje vapaalla jalalla. Luulisi viranomaisenkin sen jo tajuavan, minkälaisesta luuserista on kyse.

    Häkkiin vaan ja avaimet hukkaan :mad:
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niinkö luulet??Tuo saatanan pelimanni on 15vjälkeen taas uhoamassa rotuunsa vedoten.TOIVOTTAVASTI JOKU SELKÄRANKAINEN SUOMALAINEN [edit] KIILTONAHKANAHKATAKKIHIUSRASVAPULISONKI PELLEÄ!!Ainut vaan että se on niin pelkuri että haluaa varmaan pelkureitten puolelle.
     
  8. tähtinenjoni

    tähtinenjoni Gearhead

    Nauha Novassa.
    Osanotot omaisille.
     
  9. Petri K

    Petri K 1st gear

    Re: .

    Näinhän se suomessa on, maalaisjärjellä ja suomen oikeusjärjestelmällä ei ole mitään tekemistä keskenään.

    Valistatko nyt yksinkertaista miksi se murhamies tarvitsee parhaan (lue helvetin kalliin veronmaksajille) mahdollisen oikeusavun tääsä asiassa?

    Sanottakoon että tekijän (epäillyn tietenkin vasta) etninen tausta on mulle yks hailee, itseä närästää eniten nykyisen suomen oikeuslaitos ja sen toiminta tässä asiassa.
     
  10. jantunen

    jantunen 1st gear

    Ei pitäisi edes olla mitään elinkautisia, vaan vanha kunnon hirttotuomio. Miksi saasta-ainesta pitää yleensäkään elättää, edes vankilassa?

    Vankiloihin saataisiin tilaa, sekä säästettäisiin yhteiskunnan varoja tärkeämpiin kohteisiin.

    Murhaajien, varsinkin moninkertaisten, kuuluisi kuolla. Joka vie elämän toiselta, se ansaitsee itsekin kuolla. Näin se on, riippumatta siitä, mitä sanotaan "ihmisarvosta". Ei sitä ihmisarvoa ole uhreillekaan tekoa tehdessä annettu, joten miksi tekijälle annetaan?
     
  11. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Puhut Heikki jälleen asiaa.
    Kokemuksia on kertynyt aiheesta vuosien mittaan niin 2- kuin 4-pyöräiselläkin, toki tähän verrattuna harmittomia.
     
  12. Stone

    Stone 3rd gear

    Re: .

    Minä olen pitkään nykytouhuja melko aktiivisesti seuranneen myös sisäistänyt itselleni, että suomen lailla ei ole OIKEUDEN kanssa mitään tekemistä, ja että jos haluaa itselleen OIKEUTTA, niin suomalaiset "oikeus"istuimet ovat täysin väärä paikka sitä hakea. Suomen laki on kirjoitettu pelkästään suojelemaan tiettyjä pieniä ihmisryhmiä, samaa tehtävää (pienen kansanosan etujen ja turvallisuuden suojeleminen) toteuttaa ensimmäisenä prioriteettinaan työssään myös suomen poliisi.
     
  13. wormhill

    wormhill Gearhead

    Re: .

    Suomessa ei ole kotietsintälupaa, poliisi saa halutessaan katsella paikkoja niin talossa kuin puutarhassa tai autossa. Kirjesalaisuus on voimassa niin kauan kuin kirje on postin kuljetettavana. Ei auton ikkunalaudalla.
     
  14. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Joo, päästäis vaan Esan vapaaksi, niin josko joku tekis siitä vähän halvemman...
     
  15. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Eiköhän se olisi parasta kaikille, kun tälläisen rikoksen toistajalle, otettaisiin käyttöön kuoleman tuomio. Yhden kerran voi ehkä erehtyä, mutta kyllä toistaminen on jo taparikollinen. Ei kahta ilman kolmatta... Laitoksessa säilöminen vuosikausiksi tuo vain yhteyskunnalle turhia kustannuksia.
     
  16. Korpisoturi

    Korpisoturi 1st gear

    Osanottoni ja jaksamista uhrien omaisille.
     
  17. tetsuara

    tetsuara 1st gear

    Se on totta että jenkit kerää huomioita ja varmasti jotkut kamalt tuning räpellyksetkin,ja aina se ei ole sitä hyvää vaan aukomista ja kännissä menee sitten vielä pidemmälle.

    Tämä sääntöhän pätee myös erilaiseen pukeutumiseen,ulkonäköön,silmälaseihin ties mihin.Jotkut vaan saa sitten vaikka mitätömistäkin asioista riidanaiheen.Tämä manne varmaan toivoikin että kohtaisi taas jonkun jolle aukoa,ja useimmat joille manne porukka tulee aukomaan ovat hiljaa eivätkä sano mitään puolustaakseen itseään.
    En uskaltaisi sanoa minäkään.

    Mahtoivatko uhrit yrittää sanoa?
    Ja käsirysyksi meni niin onko se muka uhrien vika kun eivät rauhoittaneet tilannetta?Eikö saa puolustautua eikä nykyään sanoa jos tuntee olonsa uhatuksi.

    Ei toiminut tiibetissäkään sellainen periaate.

    Ja mun mielestä nämä oli murhia,uhrit olivat aseettomia,sitä on hiukan puolustuskyvytön asetta pitelevää vastaan,eikö liipaisimen vetämiseen tarvita aina harkintaa.
     
  18. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Tuota noin. Aikoinaan 1990-luvulla Porvoon väylällä oli liikkeellä nuori aikuisporukka autollaan. Ohitse kulki silloisen sisäministerin - muistaakseni sisäministerin - auto ja kyydissä oli ko. henkilö. Nuorisojoukosta joku tunnisti kyydissä olleen ministerin, avasi auton sivuikkunan ja näytti paljasta "peräsintä" ministerille. Ministeri teki tutkintapyynnön poliisille. Poliisi tutki asiaa, mutta ketään ei saatu vastuuseen, koska ei kyetty näyttämään toteen sitä, oliko näyttäjän "peräsin" ikkunalinjan ulkopuolella vai sisäpuolella. Syynä tähän merkittävään eron etsimiseen oli se, että auto kuuluu kotirauhan piiriin: jos peräsin oli ikkunalinjan sisäpuolella, niin silloin ketään ei voi syyttää asiasta, mutta jos se olisi vilahtanut ulkopuolella, niin silloin olisi voitu syyttää siveettömyydestä julkisella paikalla/alueella.

    Kuulin tämän kertomuksen opetustilaisuudessa lakimiehen kertomana noin vuoden 1995 aikoihin. Silloin ainakin väitettiin, että auto kuuluu kotirauhan piiriin Suomessa. Korjatkaa, jos asia on muuttunut toiseksi. Tai ollut aina toisin ja minulle on kerrottu perättömiä ko. tutkinnasta ja kotirauhaa koskevasta laista.
     
  19. jaggi

    jaggi 3rd gear

  20. Petri K

    Petri K 1st gear

    Hei! Nyt äijät oikeasti, kolme miestä kylmähuoneessa aivan turhan takia ja jauhetaan jostain tutkanpaljastimista :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!