Porvoon ammuskelu - jenkkiharrastajia menehtynyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jube-setä, 6.7.2010.

  1. Hoke

    Hoke 2nd gear

    Jep ja minä olen totaalisen moottoriajoneuvojen kiellon kannalla, perustelu ympäristö muutos.
    Liikkua voi kävellen tai fillarillakin.
     
  2. wormhill

    wormhill Gearhead

    Niin, noilla luvallisilla aseillahan on estetty lukemattomia tämänkaltaisia tapauksia. Ajatuskin siitä että täällä olis vapaa aseenkanto-oikeus nostaa jäljelläolevan tukan pystyyn...

    Paxa juttu että näin tapahtui, aivan turhaa...
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    en tiedä onko totta mut ekarjalassa oli asemasillalla tultu pummaan tulta ja seuraavaksi on usein rautaa kylkiluiden välissä. tällä kertaa olikin yllättävä käänne: kylmä rauta nenänpäässä kommentilla tässä ois mut ole varovainen tää ei pala kauaa...

    mua on jotenkin hirvittäny avoautot ja varsinkin :pinup: sanoo että sitä on niiin esillä siinä. tyyliin jfk. kun ei tästä nykymaailmasta tiedä.
     
  4. JL1968

    JL1968 1st gear

    Ei tallustele
    http://fi.wikipedia.org/wiki/O._J._Simpson


    JL
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Osanottoni omaisille ja tutuille. Paha juttu kun voi näköjään koska tahansa päästä hengestään.

    Lainaus:
    "mua on jotenkin hirvittäny avoautot ja varsinkin "muija" sanoo että sitä on niiin esillä siinä. tyyliin jfk. kun ei tästä nykymaailmasta tiedä."

    Niinpä.
    Mä olin avoautolla viimekesänä itäkeskuksen liikennevaloissa, ja siihen tuli mustalaisauto viereen. Ikkunasta huutelivat "Polta kumiiiiii!" mä sanoin etten viitsi.
    Meinasivat hermostua kun en totellut.

    Viimeyön tapahtuman jälkeen pitääkin olla todella tarkka suustaan, jos joutuu mustalaimiesten kanssa puheisiin.
     
  6. Mawerick

    Mawerick Gearhead

  7. rkr

    rkr Gearhead

    Samalla luodaan oivallinen uusi salakuljetusartikkeli huumeiden rinnalle. Britanniassa on ollut monta vuotta täyskielto mutta kummasti siellä vaan tapetaan ihmisiä käsiaseilla koko ajan. Mistähän niitä oikein tulee?
     
  8. Ahis

    Ahis Gearhead

    Osanotot omaisille ja läheisille täältäkin.
     
  9. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Eli ehdotat siis, että ei tehdä mitään niin on parasta. Vai ehdotako että jokaiselle vaan pyssy takakonttiin niin voi ampua takaisin?
    Tähän aiheeseen voi sotkea tietysti harrasteautoilun, kissojen irtipidon, koiranpaskat, metelöinnin tai minkä muun tahansa aiheen. Minä en kehtaa sille linjalle lähteä koska tätä ei vaan nyt voi verrata mihinkään.
    Kyllä kysynnän ja tarjonna laki hoitaa myös asiaa. Vähän aseita =korkea hinta = ei aseita köhillä konnilla. Jos se pimeä kulmarauta maksaa nyt 1500 ja sitten se maksaisi 15000, niin ei sitä ihan egon pönkittämiseen hankittasi. Maahantuonti on kuitenkin aika vaikeaa, vaikka väität sitä helpoksi.
    Mutta ei tästä enempää. Ymmärrän kyllä myös aseharrastajia ja metsästäjiä ja realisitina tiedän että täyskielto ei tule koskaan toteutumaan maassa jossa muuten on toiseksi eniten yksityisiä aseita maailmassa.
     
  10. Hoke

    Hoke 2nd gear

    Lopeta nyt se aseissa jumittaminen ja koita ajaa sinne ajatus koteloon että ratkasua on haettava muualta.
    Rattijuoppouteenkaan ei haeta lääkkeitä autojen totaali kiellolla.
     
  11. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    OK. Ei rajoiteta aseiden saantia. Kerro sinä se lääke
     
  12. scrode

    scrode 1st gear

    Osanottoni. Ymmärrykseni vähemmistöä kohtaan ei ainakaan lisääntynyt.
     
  13. jart$u

    jart$u Gearhead

    Myös täältä osanottoni omaisille.


    uskomatonta tuubaa. miten sä okeen niinku konkreettisesti hoitaisit totaalikiellon? koskeeko se kenties vain suomea, ihanaa rajoista vapaata eu:ta vai jopa koko maapalloa?
    jos jotain pitäis totaalikieltää ni piripäiset "suomalaiset".
     
  14. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    OK ok ok, se on huono idea.
    Kerro sinä nyt se parempi perustelujen kera, eli aiheeseen miten estää tällaiset ampumistapaukset.
    Ei siis sanaankaan harrasteautoilun tai muunkaan kieltämisestä.
     
  15. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Ainoa oikea tapa ennaltaehkäistä näitä tällaisia on väkivaltarikosten uusijoiden poistaminen katukuvasta-> pakkohoitoon, samoin jo ensimmäisestä henkirikoksesta pitäisi tuomita pakkohoitoon. Eikä mitään silittelytuomioita vaan koko loppuikä pakkohoidossa...
     
  16. Petri K

    Petri K 1st gear

    Osanotot omaisille :(

    Ja lainaukseen, tuota varten löytyy varmasti parempikin ketju jankata asiasta.
     
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ikävä tapaus.

    Britannian ratkaisu (yritys) ja

    Belgian vastaava. Kumpi olisi parempi malli.
     
  18. Ämbee

    Ämbee 3rd gear

    Onko se tosiaan sinusta tehokkain ja järkevin keino estää tällaisia tapauksia kiusaamalla lainkuuliaisia aseharrastajia. Katsos, kun luvattomiin=laittomiin aseisiin ei voi lainsäädännöllä vaikuttaa. Ja asekielto lisää kysyntää, jolloin myös tarjonta kasvaa. Tämä nyt on ihan perustotuus, josta ei varmaan tarvitse alkaa kinaamaan.

    Jo nyt poliisi on kertonut luvattomien aseiden lisääntyneen, koska aselakeja on tiukennettu. Ja luuletko, että aseet vain katoavat, jos ne kielletään lailla? Ja salakuljetus ei ole vaikeaa, koska tavarat ja ihmiset liikkuvat vapaasti.

    Mihin tuo hinnoittelu esimerkkisi perustuu? Asiahan on täysin päinvastoin. Nyt on tarjolla vähemmän luvattomia aseita, koska kysyntä on vähäistä. Täyskiellon jälkeen kysyntä kasvaa, jolloin myös tarjonta kasvaa - tietenkin. Ja kun markkinat kasvavat ja toimivat enemmän suuruuden ekonomian mukaan, niin hinnat luonnollisesti laskevat.

    Luvattomat aseet tulevat tälläkin hetkellä pääsääntöisesti rajojen yli. Nykyiset tiukat säilytysvaatimukset ennaltaehkäisevät erittäin tehokkaasti asevarkauksia. Ja jos edelleen joku metsämies säilyttää aseitaan vastoin lainsäädäntöä, niin pitääkö siitäkin rangaista niitä, jotka toimivat oikein ja lain mukaan aiheuttamatta vahinkoa tai vaaraa? Erittäin loogista, rangaistaan vaan jotain ihan vaan rangaistukseksi - vaikkei rangaistuilla olisi mitään tekemistä itse rikosten kanssa.

    Miten olisi, jos aluksi rikolliset pistettäisiin linnaan ja myös pidettäisiin siellä? Tälläkin tekijällä oli jo ennestään henkirikos taustalla, mutta silti vaan on vapaalla jalalla. Mutta emmehän me voi tälle linjalle lähteä, siinähän rangaistuksen saisivat rikoksentekijät itse ja sehän ei täällä rikollisia hyysäävässä ja uhria syyllistävässä kukkahattuvaltiossa käy mitenkään päinsä. Ymmärretään rikollista ja syyllistetään kaikkia muita kuin rikollisia itseään. Rikollinenhan on jo niin kovia kokenut, ettei sitä voi rangaista, siksi on parempi rangaista viatonta keskivertoveronmaksajaa - sehän on paljon tuottoisampaakin.

    Ja vertaus autoharrastukseen vain selvensi väitettä siitä, että on helppo kieltää ja vaikeuttaa toisten harrastusta, kunhan omaan ei kosketa. Ei siinä ollut mitään sen suurempaa sosiaalipoliittista salajuonta...
     
  19. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Tosi hyvä mieli on ehkä kehno ilmaisuvalinta tällaisen jälkeen :eek:
     
  20. human62

    human62 1st gear

    Eräs johtoasemassa oleva mies hoiteli aikanaan nimenomaan ongelmaa poistamalla sellaiset kansanryhmät joukosta "lopullinen ratkaisu" tyyliin että väestössä olisi lopulta ollut vain samankaltaisia....

    Samaa ongelmaa ratkovat useat maat tavallaan, jotkut sotimalla ympäri maailmaa.

    Kuolemanrangaistus on liian lievä tuomiona. Mielestäni riittää kun tälläisestä sairaasta tyypistä tehdään vaaraton vaikkapa poistamalla silmät ja ellei se riitä amputoidaan kaikki raajat. Ehkä on parempi et mä en päätä näistä. Uusintarikokset kuitenkin vähenisivät.

    Kandeis kyllä romaaneitten pitää huolta omistaan tää yleistetään aina valitettavasti heihin kaikkiin.

    Osanottoni
     

Kerro tästä muillekin!