Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. roitsi

    roitsi 1st gear

    Mitens olisi?

    Asiasta kukkaruukkuun kiinnostaisiko ketään tämä?
    Potkua elämään nettivaraosa Id:1265190. 8)
     
  2. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Re: Mitens olisi?

    Ei selviä ilmoituksesta mikä part number?

    Takaisin aiheeseen. Kävin kykkimässä konehuoneessa ja auton alla.
    Tarkastin lohkarin plugin (oli kuiva), letkuliitokset lämppärille tulipellistä (olivat kuivat), pakkasproput lohkon kyljestä, kannen ja lohkon välistä (kuivia olivat), kansien välitilan ja sinne tulevat letkut (kaikki kuivia).

    En oikein muuta syytä enää löydä kuin läppärin kenno kusee sillee, että neste pääsee valumaan sisälokaria pitkin alas ja vuotokohta jää niin hyvin piiloon lämppäripuhaltimen ja ilmastointipömpelin taakse,että vuotokohtaa ei näe. Apukuskin matto ja alunen oli kuivat.

    Täytynee ruveta säästämään rahaa ja hommata samaan remppaan EGR delete kit + muutama muu modi + tuneri. Jos oikein hulluksi heittäytyy niin sitten koppa pois paikoiltaan, kannet irti ja uudet pahvit + ARP pultit.
    Jos olis järkevä niin tekis kaikki nuo kerralla, mutta pitoa pitää olla lompakosa aika reilusti. :(
     
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kysästäänpä onko täällä ketään joka ajaa 6.4 powerstrokella.
    -08 F550 on nyt kiikarissa ja tarkoituksena hankkia ammattikäyttöön.
    Onks noissa ollu mitään ongelmia?
     
  4. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Tjaa, tulipa joutessa vielä revittyä hanskalokeron kansi auki. Lämppärin reunasta löytyi pari pisaraa, jotka oli selkeästi jäähdytysnestettä. Tuosta lämppärin vuodosta on näköjään huoltokutsukin, jonka myötä lämppärin tuloletkuun konehuoneen puolelle pitäisi asentaa kuristin virtauksen vähentämiseksi. Lämppärikennon vuodon syynä on liian suuri virtaus ja tai huonot nesteet. Noinkohan mulla enää mikään kuristimen asennus riittää, jos vuotoa on jo kylmänä paikallaan ollessa.

    Huoltokutsu: http://www.thedieselgarage.com/forums/s ... hp?t=33484
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Appiukollani on '08 F-350, tehoahan on ihan sikani, samoin kuluttaa mielettömästi- kevyessä pyörityksessä menee yli 20L helposti, boxilla tippuu kulutus paljon.

    Ongelmina pakokaasukierrätys-systeemit, ne pitää poistaa tai tulpata. Suuri vaara konerikolle KUN (ei jos) egr-cooler vuotaa niin pääsee jäähdytysnesteet pyttyyn. Jenkkilässä kehitetty varoitusjärjestelmä tälle ongelmalle. Muovipäätysyyläri hajoo korkeen paineen alla. Ainakin viides osanumero menossa jo. 85% kaikista huolloista työohje alkaa lauseella:"- nosta hytti naarmuttamattomalle alustalle." Euro-Ford huollon tietokoneet pääsee boxiin sisään.

    Pari vuotta sitten juttelin tehtaan fleet-osaston johtajan kanssa Bradentonissa noista koneista. Oma mielipiteeni on et osa uudempi 6.7 jos meinaat sillä töitä tehdä. Sellaisen ostaisin itse jos olis pinkka kohdallaan.
     
  6. pantera

    pantera Double Gearhead

    Likviditeetti ei riitä uudempaan kuin 08 joten 6.7 on tavoittamattomissa
    :x ,
     
  7. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jätäisin 08:n ja 6.4 pannun rauhaan ja ostaisin edelleen 6.0 myllyllä olevan.
    2007 versioon on jo ns. lastentaudit korjattu ja muutamalla päivityksellä siitä saa oivan pelin. Samoin näistä vanhemmistakin 2004-2006 malleista.

    6.4 pannua on tehty vain 2008-2010.

    Uusi 6.7 onkin sitten jo Fordin itsensä suunnitelema. Tehoja myllystä löytyykin sitten jo 400 kaakkia ja yli tonnin vääntö 1600 kiekalla. :)
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Itse valitsin neljä vuotta sitten 7.3 miellummin kuin 6.0 ja tekisin sama valinnan edelleen.

    6.0 pitää vaihtaa kannenpultit pinnatapeiks ja paremmat pahvit jos meinaa kärryä vetää. Ja minä vedän aika paljon ja painoakin on.

    7.3 on palvellut hyvin jo vuosia ja ikinä ei ole voima loppunut kesken.

    Nyt ostaisin 2003, viimeisiä 7.3
     
  9. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Noihin PSD myllyihin kaikkiin versioihin voi laittaa sen EADS-kikkareen joka kiljuu pysäyttämään auton kun jäähdytysjärjestelmän paine ylittää tietyn rajan. Painemitarilla voi todeta sitten tuon EGR jäähdyttimen pettämisen, ennenkuin käy rupisesti ja nesteet on 8 sylinterissä ja starttaaminen nesteet sylkyssä aiheuttaa hydrolock-ilmion, joka laittaa veivin mutkalle ja tuhoaa pahimmassa tapauksessa koko lohkon.

    6.4 pannuja on ollut 30-40 tonnia ajettuja, joissa toi EGR-jäähy on mennyt paskaksi ja kone sitä myöten sököksi. 6.4 pannun EGR-jäähdytin on 3-kertaa isompi kuin 6.0 myllyssä.

    Taitaa omassa mennä nyt ekaksi tilaukseen toi lämppärin kenno ja jokunen huolto-tarvike (filsut jne.).
     
  10. pantera

    pantera Double Gearhead

    dääm :cry: pitääkö toi 6.4 nyt sitte unohtaa ja laittaa cumminssi :x
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Agrikaatin pyörittäjäkö???

    :eek: Älä nyt hulluja puhu! :eek:

    Siitä ei seuraa mitään hyvää... :rotfl:
     
  12. freeride

    freeride Gearhead

    pah..kateellisten panettelua!! siitä nimenomaan seuraa pelkkää hyvää.kaikki dieselkasihörhöt haluaa salaa Cummitusta itselleen,mut kaikki ei uskalla ottaa pässiä sarvista!!! :poff:
    www.destroked.com
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    no enkös mä just jostain diesel magaziinesta lukenut kuinka 6.4 on se kaikkein hurjimman potentiaalin omaava hotrot kone? Jotain ennätyksiä ja kaikkee? Siis Fordeista puhuttaessa.

    Meillä on muuten duunissa yksi cummins 6BT, ja sillä pyöritetään agrikaattia :eek: . Mutta juu, haluan cumminsin, tosin sen v8 version! Siihen asti IDI rules.
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Joo, ajettiin vakio 6.4 pick-upien nopeusennätys.

    Siinä on hirvee potentiaali, nää päästöjutut on ne mitkä aireuttaa melkein kaikki ongelmat. Suoraan tai epäsuoraan.

    Siksihän minä sanoin et se on agrin moottori. :roltf:

    Yhdellä samalla työmaalla on myös Cummings Ram, pojat kehu tehoillaan. Sama teho kuin Fordissa mut tarvis lähes tuplat ahtopainetta.

    Onhan 5.9 halvempi ja helpompi virittää isoille tehoille mut jos puhutaan käyttöautoista.

    En ikinä vaihtais 7.3 -> 5.9 ovat aivan eriaikakaudella.

    No tästä saa uuden väännön joten olkoon tää.

    Loppukaneetti : mielluumin 7.3 kuin 6.0 ja 6.7 kuin 6.4



    Ja 6.0 ja 6.4 kuin 5.9 :poff: :rotfl: :rotfl:
     
  15. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Onkos kukaan saanut katsastettua 2002-2004 6.0 PSD kikottimia ILMAN nopeudenrajoitinta?

    Juttelin tuossa paikallisen katsurin kanssa omasta F:stä, niin tuumasi jotta jos siinä on EPA tarra, joka sanoo että täyttää Californian päästönormit, niin ei tarvii nopeudenrajoitinta. Nopeudenrajoitin on pakollinen vasta 1.1.2005 käyttööontetuissa vehkeissä riippumatta päästötasosta ja niissä autoissa jotka eivät täytä päästönormia 1.20.2001 lähtien (diesel).

    Mulla on kyllä myöskin TUV:lta todistus, että täyttää päästönormin 88/77/EEC, eli sama kuin tuossa tekstissä mainittu.
     
  16. Janne76

    Janne76 3rd gear

    uusi jenkin omistaja

    Moro.
    Paljon keskustelujanne lueskelleena päätin lopulta ottaa myös kantaa.
    Itselläni on 2006 mallin F250 4x4 Harley-edition tällä ns. vikaherkällä Powerstroke 6.0 koneella. Auto tuli Teksasin kuumuudesta 130tkm ajettuna viime kesänä mulle, ite ajellu nyt vajaa 10tkm.
    Mielessä on myös käyny jo kaikenlaiset EGR tulppaukset ja muut parantelut jenkki-palstoja lueskellessa, mietityttää vaan onko meillä täällä kylmässä Suomessa tosiaan pelkoa kuumenemisesta johtuviin EGR- ja muihin ongelmiin. Meillä vedettävät sallitut kärrytkin on alle puolet jenkkien massoista.
    Eikös se EGR ole täällä kylmässä pohjolassa se mikä pitää kaikki uudentyyppiset dieselautot lämpimänä, kun ei sitä hukkalämpöä enää muuten synny. Eli jos sen nyt tulppais, niin vieläkö talvella tulee lämpöä hyttiin?
    Itsekin kyllä vaihdoin EGR-venttiilin uuteen, koska siitä niin paljon palstoilla vouhotetaan. Vanha oli kyllä erittäin karstoittunut, mutta edelleen toimiva.
    Tähänastiset kokemukseni autosta ovat olleet erittäin hyvät, varsinkin kun auto on ensimmäinen käyttöön hankittu jenkki!
     
  17. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Morjest. EGR coolerin suurin ongelma on kuitenkiin see, että see rupee vuota jossakin välis ja sit lentää jäädytinnesteet pakoputken kaut pihalle ja matkanteko voi loppu siihen. Jos see vanha EGR ventiili on ehjä sitä ei oo syytä vaihta, putsat sen esimerkiks kaasutinputsausainella huollelisest ja taas toimi. Voi ol, et jos on paksu nokikierros, joutut pariikin kertaa liottama sitä, ennen kui rupee metalli näkymä, raapii ei kannata. Paineilma kannata käyt sen yhteydessä varovaisest koska toi ventiili sisältä myös pakokaasun tunnistimen, näky 2 sellaist pientä reikä ylös eli sinne runkoon päin. Kannata tarkast, et on puhtaat. Ja jos see lakka toimimast sit on out sen kans. Oon oman mootorin EGR ventiili putsanu jo monen kerrän. Oire tunnusta siittä kun tyhjäkäynti muutu epätasaiseks(voi ol kyl FICM moodulin ongelma) ja turbo muutu tuiman oloiseks, kun see ventiili ohja myös VGT turbon toiminta. Sitä mootori ei kannata vertaa mihinkään eurodiiselin. Hukkalämpö löyty kyl sen verrän, et ei tarvii aja turki päällä ja hanskat kädessä. Tietenkiin jos termostaati ja muut jutut kunnossa. Oma cursioni ainakiin on olnu lämmiin myös niillä paukkupakkasillä. Voi hyvinkiin harrasta t-paitassa ajamista jos on pitempii matkaa edessä. Ja jos nappulat kaakkon kääntää nii sauna tulee... Eikä sitä EGR tarvii tulpat, vaihtaa uuden coolerin tilalle ja matkaa jatkuu jos rupee vuota. Mut sen EGR coolerin ongelma alkaa kuulemma yleensä siit oilcoolerin tukkeudumisestä. Ovat samalla jäähdytinneste linjalla ja jos oil cooleristä ei tuu tarpeeks nestetä sit vaara on et EGR cooler saa kipiä. No on versio kans siitä miks see oil cooler tukkeudu. Ainakiin yksi syy kuulemma on jos käydetään vääriä siihen ei sopivia jäähdytinnesteitä tai sekoitetään niitä. Eks tohon 2006 mallisen koneen jo monia parannuksia on tehty verrataen 2003 mallisen.
     
  18. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    On, paitsi että 2004-2007 EGR cooleri on huonommin virtaava kuin 2003 malli ja siten helpompi menemään tukkoon.

    Jos tuo oma kiesi jää ittelle, niin meinaan tehdä noi "parannukset" siihen.
    Dokumentaatio ja hinnat on kaikki jo hankittu netin syövereistä. :)
     
  19. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No helveti, sun kiesi näytä kyllä ainkiin kuvissa tosi maukaalta customoitu. Vaikuta, et ei oo vaan satunaisest lätkitty osia kylkeen, vaan joku on viitiny suunitel asia. Jos mootori ja muut on kunnossa kyllä se saa päät kääntymä. Ooks sulla siin pakoputkissa kaik pöntöt, katit viel paikal? Saa sen EGR cooleri myös rosteriversiona, mika pitais ol sit "ikuinen" No jos sitä kuvissa kattele, sit näytä olevan suht kookaita putkia, mika sielt läpii menee, saata ol jäähdytysteho kyseenalainen ja mootori saa aika kuuma pakokaasu suora imuun. Mika varmaa näkyy kulutukses. Kyl see EGR cooler mielestani paras on pistä hyllyle. Siel see ei aiheuta ainakiin niitä ongelmia. :odroll:
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Toi mun rottelo on ns. tehdastekoinen custom eli Eclipse Sport Trucks on sen väsännyt ihan uutena. Siin on kaikenmaailman kattokonsolit, video näytöt, erilliset stereot takatilassa, puinen keskikonsoli, kylmentävät ja lämmittävät mukitelineet, erikoisnahkapenkit jne.

    Pakoputkisto on suora ilman mitään katteja ja änkkäreitä. (Sport Trucksin peruja tuokin) En ole mitannut rööriä mutta kyllä se 4-5 tuumaa lienee.
    Kuvissa ei ole niitä alkuperäisiä rosterisia roiskeläppiä, ne on mulla varastossa.

    Kulkua tossa piisaa vallan pirusti, mutta viime suvena kun päästelin pienessä kiireessä yhteen tapahtumaan, kulutus taisi olla reilusti yli 20 litraa satasella moottoritiellä. Eikä tuo pintakaasullakaan pienellä mene.
     

Kerro tästä muillekin!