Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    ja onkos tuo hehkujen rele missä?
     
  2. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...ei see kaasun pohjan survominen auta startaessa siinnä sähköisest ohjatus sydeemis. Pitas startat normaalist koskemat siihen. Toi relee, tai sit moduli löyty sellaisest paikast[​IMG] eli see moduli siinnä etualalla, venakopan päälla, missa kaksi pistokeeta, toinen vihrea. Epäilen kyllä että siinnä ei oo vika.
     
  3. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Ollaan kuiteskin plussan puolella niin luulis et lähtis jo käymään ilman hehkuja...mietittiin kans ecm boksia..
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ei see lähtee ilman hehkuja jos on pidemman seisso. Aina kannata hehkut kunnes see valo sammu. Tarkast nyt see hehku asia. Virta pitas jää hehkuin viella noin minuutiks vaik mootori on jo käynissä. Mut käy nyt läpi kuitenkiin ne perusasiat kans. Eli FICM yksikön jännitet https://www.youtube.com/watch?v=VSQ9lxr2oN4
     
  5. Crea

    Crea 1st gear

    Mitäs öljynsuodatinta käytätte? Näistä suodattimista on netti pullollaan juttua ja kauhutarinoita. Vakio on tietenkin varma mutta varaosamyyjät tarjoaa WIXin suodatinta. Entäs öljyt? Delvac 5w-40 ois varmaan passeli.
     
  6. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    juu eilen kaivettiin boksi pois ja kaveri kattoo tinaukset siitä läpi ja sit kiinni se ja mitataan katotaan mitä sanoo..täytyy sen jälkeen kaivaa joku hehkun liitin ja mittailla se kans..
     
  7. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ainakin seiskakolmoseen tilaan alkuperäiset Motorcraft filtterit Ebaysta. Wix on halvimmasta päästä filsu, tekevät ainakin Puolassa. Ihmekään, että tässä maassa aina halvinta mahdollista suositaan. Toki luulis kait halvallakin pärjäävän, kunhan vaihtovälit pitää suosituksissa.

    Seiskakolmosessa Teboil Super HPD toimii kuin junan vessa. Talvella 5W40, kesällä joskus jähmeämpi. Öljythän toki ovat kuin per*eenreikä; jokaisella omansa :D Öljytappelun aikaan saaminen ei ole vaikeaa!
     
  8. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Olen ainost Motorcrafti käytäny, ooks siitä nyt mitä hyöty olnu, vaikea sano. Mut ainakiin ite saa mielenrauha et ei oo mita päin p....eta tehny [​IMG] No niitä motorcrafti filsua saa esimerkiks Tallinnasta "Ameerika Auto" nimisesta liikesta. On aika laila hyllytavara. Jos sinne on jouluostoksille meno, kannata poikea. Lähetävät myös postissa suomen, mut kun nyt on Postilla lakko, voi kest vähä aika. Öljyksi oon laitanu ympärivuode 5W30 täyssynteetistä diiseliöljy, meni juuri viimeinen satsi BB Vanellus Ultra mootorin. Ja ei oo onkelmia olnu, kovemallakin pakkasella on saanud sahut tulema pakoputkesta. Ja monesti ilman lohkaria [​IMG] Sama asia polttoainen filterit. VIX asioist en osaa puhu. Mut siihen tule see korkeempi kansi mukaa, kannata muist otta see orkis kansi kuitenkiin muka. Jos seuraaval kerral menee kuitenkiin orkis sudit sit ei oo oikeeta kanta taas....
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ENSIKS MITATAAN!!!! :mad: :mad: :mad: ja jos on heitoja jänniteissä sit vasta otetaan see työn alle. See ei oo mika syylärinpää mita tinataan aamul ja illal. On prosessori ohjatu yksikkö ja jo vääranlaisen kolvin käyttö voi aiheuta siirron roskikseen ja arvokaan uuden ostamisen. Sitapaitsi siinnä autossa on jo viritety FICM. Eli mittaus pitais esitel 54V lukemia.
     
  10. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Boksi paikalleen ja mitattiin niin lukema oli 48,3v kysessä ei voi olla viritetty FICM boksi koska elkojen jännitteen kesto on vain 50V viritetyssä FICMssä pitäisi olla 63v elkot.
     
  11. tattoo84

    tattoo84 1st gear

  12. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Muistaakseni katkaisin johdon polkimelta ja otin siitä jarruvalot, niinkuin joku oli neuvonut. Vihreä johto.
     
  13. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Joo töistä tulin, väsyny ja ajatelin vähä eri autoa. Mutta FICM kunnosa jos ei see jännite heilahta startaessa. Ja pistokeet kunnola pohja painettu. Joku 0,5-1V ei meinaa mitaa, jos laskee jo siihen 45V sit on hälytävä. Mitas PA puoli, kato alustavast siihen mootorin päällä olevan PA suodimen kannen alle(käyttä sen avaamisen ainosta sopiva hylsyä), ooks siinnä ainetta. Ja kuuntele toimiks pumppu, kuulet sen tost kuskin puolelt astilautan alta. No ton videon perusteel on vaikea sanoo mita, toi sivuääni on ehkkä startin joku kummalisuus. Mut suositelen keksi joku diagnoosin mahdollisuus. Ja seurat erityisen ICP anturan välitamat tiedot ja IPR solenoidin prosentit. Jos IPR antaa yli 20% tuloksia on korkeapainen puolel onkelmia. Tos ois sellainen helppo scanneri, pääse myös voortin käsiks, ei ihan kaikki mut tärkeat asiat hoitaa. Yhdisty vaik bluetooth OBD palikan kaut. http://forscan.org/download.html Saa ladatu johonkiin kannetavan, voit ot vaik auton mukaa ja valikkosta löyty myös suomenkielinen versio. Saa myöhemin vaihetu ohjelmasta.
     
  14. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Tuossa nyt alettu nyt epäilee et ois siirtopumpussa vikaa siitä nyt viel paineet mitatataan kun keretään mut huomasin osia kattellessa et onkos tuolla tankin sisälläkin joku pumppu??? siirto pumppu kumminkin surisee ja suodatin on ovattu sinne tulee naftaa mut ei kovalla paineella virtaa pistettiin päälle ja pinta nousi mut ei roiskinu vaan tasasesti nousi luulis jos siellä pitäis painetta olla niin ruiskasis oikeen kunnolla.
     
  15. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Siellä tankissa on imusihti joka voi alkaa ahdistaa kun törkyä kertyy. Se on kyl niin työläs homma että kannattaa mittaa ne paineet eka.
     
  16. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    siinä ei taida olla muuta kun tankin tiputus..
     
  17. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ei se nafta roiske sielt, vaan nouse sillä suht nopsa. Mut kannata tarkast paineet tietty. Testasitko sen korkeapainen ohivuodon? Eli startaes IPR nouse hetkeks 80% eli on tavalla kiinni, eli ei rajotta paineeta. Ja ICP paineet pitais lähtee nouseema, mootori lähtee tulille vasta, kun painee nouse siihen 500psi paikelle ja yli. Jos on alle sitä mootori ei startta. ICP voltit pitais ol siinnä 1-3V välis. Tarkast et on IPR solenoidin pistoke http://ww2.justanswer.com/uploads/fordguy4u/2010-11-30_185425_a1.jpg kunnol kii ja ei ois hapetunu tai piuhat kärventyny, kun turbo hehku siinnä vieressä. Häh toi vanhema mallin mootorin kuva, mut see IPR on kuiteenkiin samas paikas. Sit voit kokeil ot ICP anturan pistoken auki ja startat. Jos lähtee sit on see viallinen. Ei näytä vältämät vikakoodi.
     
  18. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    ipr nousee 68 prossaan.icp se saa tarvittavat paineet.icpn voltit oli noin 2V mites sinne nyt käden helpoiten sais et ottais pistokkeen pois. icp anturin piuhan vois viel ottaa pois ja koittaa startata.paineet katotaan tos viikonlopun aikana.
     
  19. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    On eritäin ahdas paikka. Paisuntasäiliö sivuun ja sit rupee sovitele kättä sinne. Mut kuiteenkiin millaisia numeroita näytä ICP paine ennen startausta, pitais ol 0-ssa.IPR joitaakin 12-15%. Niin ja ICP paineet nousee yli 500psi startaessa. Mut ennen kun ICP paineet nousee siihen, pitais IPR näytä noin 80% lukemia. Vasta yli 500psi jälkeen lähte laskuun. Paha tiety heit vinkki kun ei näe sitä. Tarkast see PA paine kans 50-55psi on hyvää. Noh kai oot kuiteenkiin käyny pistokeet (FICM) läpi että on kunnol kii. Antaa U-alkuisen vikakoodin, mut ei vältämät riipuen väyläst mika on auki.
     
  20. lehtinen

    lehtinen 1st gear

    Terve. Oli aikaisemmin puhetta noista vikakoodinlukijoista että scangauge 2 olis hyvä. No mikäpä olis hyvä jos haluis samaan kapulaan ohjelmointi mahdollisuuden eli olis esim 3 viritys ohjelmaa siin mistä vois valita.. Vai porsiiko heti joku laatikko ku vähä laittaa lisää löylyä
     

Kerro tästä muillekin!