Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    http://forscan.org/download.html tälläist tarjosin kaverille, on sellaine helpokäyttöinen sydeemi, pääse sellaisin tärkein tietoin käsiks, pysty seurama myös konen toiminta in live numeroinen tai graafisena. Lukee vikakoodid ja antaa jonkinsortisen suuntaantavan selitykseen niihin. Voi lataa vaik lap-topin. Saa käyttökielen muutetu myös suomenkieliseks. Tarvitse lisaksi OBD2 pistokeen joku suora piuha tai sit vastava bluetooth kapula.
    Onhän see nyt perkel, kun kaik ois? muka ok, mut kone pysy mykkänä. Jotain on nyt jääny huomamat. Eli ei oo mita vikakoodejä? Noh jos ei konee lähtee tulille, on vaikea uskoo että näky vaan nelivedon vikakoodin. Lait testeri, vaik see forscani kii ja startama ja katot mita tulee näkyviin. Koit lukee kaik ja ilmoit mitaa lukee, koitetaan siit saa jonkinsortisen ajatuksen pystyyn. Äläkää poista niitä, see ei auta, eli ei estaa startamast mootori. Kun ne on informatiiviset. Vaikka siinnä lukee joku blocket sanaa. Mut jos ensityökseni poistaat vikakoodit lukemata niitä, sit ollan ositain pihalla. Mulla kun startas huonost tuli läiäpäin kaikensortista vikakoodi ja jopa mootorin valo sytty lopuksi. Vaik mootori startas satunnaisest. Mulla tuli johtolankaa siit kampuran pyörimistunnistimen anturast. Vaik ite antura oli kunnossa. Ooks sulla siinna muuten toi käynystyksen esto eli immobilaiseri milla sit kukakiin nimitä sitä. Eli ooks peltinen virtaavain tai sit passiivisella sirulla varustettu avain.
     
  2. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Kyllä siinä tuo siru taitaa olla alkeperäinen kummiskin missä on keskuslukitus sun muut. ollaan koitettu myös käymään varaavaimellakin.Auto on jo korjaamolla ja eikä sieltä ole mitään syytä löytynyt vielä tuohon miksei starttaa. Ihmettelivät kans et ääni on vähän hassu kun käynnistää.
     
  3. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Tuli tuossa ,ieleen kun jouduin Sitikan C5:een hommaamaan vara-avaimen, kun auton mukana ei tullut kuin 1 kakellinen versio. Nykyisin suurin osa autoista on varustettu transponder avaimilla. Onneksi oli Lexia, niin sain ohjelmoitua 2 avainta lisää. Jäi siis vielä yksi varalle kotiin.

    Sitten tuli mieleen, että perkule, Fordissakaan ei ole kuin 1 avain.
    Noh, sitä ei tarvitse onneksi ohjelmoida kun ei ole lastuakaan.
    Eli kaikissa Super Dutyissä on tavallinen avain ilman lastua, poislukien Harley Davidson edition. Excursioneissa on lastullinen avain ja myöskin kaikissa pickupeissa vm 08 alkaen.
     
  4. lehtinen

    lehtinen 1st gear

    Miks kursioni lähtee ns.huonosti käymää. Eli ees näillä keleillä heti kaikilla pytyillä.. Miks sit ku kaadua kiusaa niin röhähtää vähä ensin ja sit mennään..
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Hehku/ helkuja pimeenä?
     
  6. lehtinen

    lehtinen 1st gear

    Ei luulis vaikuttavan lämpösee pannuuu.. Myös kun nopsaa liipasee kaasua niin ikäänkuin ensin vähä röhähtää sit lähtee vetää..
     
  7. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Koitas teha jonkinsortinen diagnoosi asiale. Kaasupolkimen potika voi teha sellaist. PA syöttöpainet? See on vähä sellainen outo vika. Syytä voi ol monta.
     
  8. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    No niin vika on paikallistettu ja alakerta on sökönä...
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    :eek: :eek: :eek: aika mielenkiintoist, mika mahta ol aiheutanu moisen katastrofin. On aika harvinaist tollaiset. Niinkuin normi olosuhteis. Mita sielt sit tarkemmin on menny. Männät ehjät?
     
  10. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Puristus paineet kuskin puolelta ja sieltä oli yks mäntä sökö..hantin puolta ei sit edes enää katottu..
     
  11. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Aissaasta! Ei ihan sieltä mieltä ylentävimmästä päästä diagnoosi :(

    Olikos tämä muuten se truckki, jonka koneseen tehtiin se 12 000 euron remppa kauppahetkellä? Jos on, niin viimeistään nyt homma menee mielenkiintoiseksi!
     
  12. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Joo. Aika murhellist, mika aiheuti moiseen. Rikkinäisen männan perusteel vois ehkkä jotain syytä keksiä. Tuliks siihen koneesen ennen pysähtymistä joitaakin vieraita ääni. Männan saa rikki kovilla kierroksilla, mut jos jätkeena on automaatti ja aja D lla, sit see ei päästä sitä mihinkään mootorisahan kierroksin. Hitastimen käytölla saa helpost kierrokset tappi. Kusevat ruiskut syö männan melko nopiast reian, voi rupee kuulu sellaist tikitava äänta. Mootorin keittaminen, varsinkin sellaisen V koneen on aika huono asia. Voi saa männanrenkaat rikki ja sitämyöten muut jutut. Tyhmin asia ois jotain irtoosia mootoris. Remontin aikana käsist lipsahtanu mutteri tai jotain muuta. Hajova turbo levita kans mootorin kappaleita,vaik siinnä on intercooleri välis. Mut kyllä ne siittä läpi tule.
     
  13. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    selvii ku availlaan tai päätetään mitä täs nyt oikeen edes tehdään..
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Jos tilanteessa jotain hyvää haluaa nähdä, niin ihan perusteltu engine swappi :D

    Toki eihän sekään ilmaista lystiä ole. Jos menee esim.liikkeen piikkiin niin toki vanhaa sitten korjataan.
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    En oikein lämpene tolle kone vaihdolle. Sama kun laittas uudempaan Meseen vanhan 200d moottorin.


    Tosta 6.0 korjaamisesta, jos paljonkin rikki ni ei kannata paljoa korjailla. Jo pelkkä yläkerran peruskorjaus maksaa 8-10t€ teetettynä. Kansiin menee aika paljon osia vaikka suuttimet jäiskii vanhaa. Sit kannattaa samalla vahvistaa sitä mottia. Mutta halpaa hommaa se ei ole. Eikä ole irto 6.0 koneita näkyny Suomes myynnissäkään.

    Huonoa tuuri.
     
  16. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    siitä on yläkerta tehty jo jokunen aika sitten ja se makso sen 12t siellä uusittiin myös suuttimet..nyt mietitty joskos tois jenkeistä ton alakerran ja vaihtais tuosta yläkerran kun on just se fiksailtu....ei läheltä tosiaan tota konetta löydy.
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Herää epäilys, millainen auto? Onko historiasta tietoo..?
     
  18. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    sen verran et mittarista tiputettu pois se 100tuhatta km kun tullut..
     
  19. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    onkos viisaita vinkkejä :D
     
  20. smgt

    smgt 3rd gear

    kone palasiksi ja laskea onko kalliimpaa kunnostaa se lohko vai ostaa toinen kone.
    itelle jos tulee pitemmäksi aikaa niin suosittelen korjaamista niin sillon on täys varmuus omasta moottorista.
     

Kerro tästä muillekin!