Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Karppa81

    Karppa81 1st gear

    Morjens on meinannut Fordi vähän temppuilla kun on kylmät kelit tulleet. Ei menaa lähtiä käyntii vaikka vain -8 astetta pakkasta. Eilen käytetty talvi huollossa ja kaikki suodattimet vaihdettu, hehkut mittasivat että olisivat kunnossa onko ideoita mistä voisi lähteä etsimään vikaa?

    Kari
     
  2. freeride

    freeride Gearhead

    Eikös toi foortin suuttimet oo öljypaineen mukaan avautuvat?kuinka kankeet öljyt sulla on koneessa,jos on liian kankeet ölpät,niin kone ei saa kakkua ku kankhia ölppä ei nostata painetta suuttimelle tarpeeks nopeesti.laita toho öljypohjan alle ja lämmitä öljyt ja koita sitte käymään,jos autttaa,niin varmaan tarttis notkeemmat ölpät koneeseen.tai jos sulla on webasto,niin suuntaa sen pakokaasut lämmittään öljypohjaa.
     
  3. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kerro hiukaan tarkeempi millai se oireile, lupaileks se, lähteeks se kuitenkiin käyntii vai ei? Tuliiks ne oiret huollon jälkeen vai oliko jo ennen murheita? Millaist öljy laitoit mootorin. Tarkastaa kuitenkiin aluks akkujen kunto mittarilla ja jäta see kii myös startaessa, jos startaes pyöri laiskaast, saata jännite putoa alle 10V ja silloin katkaistan FICM moodulista virta ja ei lähtee käyntiin. Voit myös koit poltoaineen syötön paineet. Tarkastusproppu löyty mootorin pa-suodatimen kyljessä painesäätimen kyljest. Kadot siit edesttäpäin jäähdytimeen yläletkun vierest imuilmanletkun alta, see näky sellainen 6-koloavaimellä. Paineet pita nousee heti kun käänät virrat päällee ja pysy käydessä siinnä 60 psi paikel, heito voi ol noin 5 psi. Noh 50 psi viellä käy mut ei alle sitä. Voi tehä kipiä suutimille. Tietyst voit tarkast viel tuleks virtaa oikeest hehkuille. Hehkuille menevast piuhast (hehkujen ohjausmoodulin jälkeen, mika siiatse tos apparinpuolel mootorin venakopan päällä) löyty pistoke,missa 4 napa, sielt joku niist mittarin plussa piuha ja miinus akun miinusnapaan. Virta päälle, jännite pitais pysy siel myöskin hetken käynystyksen jälkeen, vaikka kojetaulus on lamppu sammunu jo. Koita käyta tarkastuksiin aina jotain yleismittari eikä tarkastuslamppu.
     
  4. Stick_shift

    Stick_shift 1st gear

    Väittäisin että ficm sisältä konkkien kolvaukset pettäneet ja suuttimet ei saa 48v. Lähtee lämpösenä ja lohkosta kun palmunalta kylmänä ei millään, kun suutinten solenoidit ei jaksa jäykällä öljyllä toimia.
    Amerikan foorumit täynnä ohjeita vian tarkistukseen ja konkkien kolvaukseen. Jos kolvi ja yleismittari pysyy kädessä noin 2-3 tunnin homma ja säästää sen 500€
     
  5. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    jo ja sen pysty tarkastama myös, pita otta paisuntasäiliö pois paikalt. Siel alla FICM mooduli, toi pieni tarkastusluuku auki. Jos on 4 napainen sit oikealt 1 napan ja akun miinusnapan välis pitais löyty virta päällä 48V jos 7 napainen sit taka rivilt vasemalt 1 napast sama asja. Myös käynistaessa ei sais jännite muutua.
     
  6. Karppa81

    Karppa81 1st gear

    Juu, ongelma oli jo ennen huoltoa. Akkut ovat hyvät ja jaksaa kyllä pyörittää iloisesti mutta ei meinaa edes yrittää ja jos sattuu lähteen käynttiin ensi syttyy 4-6 sylinteriä ja sit pikkuhiljaa loput, mutta jos pitää lohkarissa 2-3h niin lähtee ku palmun alta ja sama jos kone on lämmin.
     
  7. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No sit otas FICM moduli tarkastukse http://www.youtube.com/watch?v=VSQ9lxr2oN4 kato millaiset tulokset saat. Tee se kuitenkin kylmällä mootorilla saat tarkemat tulokset. Kokeile myös käynistä ja kato sit millaiset tulokset on. Äla kuitenkin rupee purkaa ja kolva sita moduli jos et ole ennen tehnu jotain vastava. See moduli koostu 2 eri yksiköst. Ne on kylla korjatavis tai sit siihen saa eriksen osta sen voima puolen kokonaisen yksikön. EBAY-s näykse olevina myynissä. Ylensä prosessorin puoli ei oirele...noh tiety on mahdollist sekin.
     
  8. Panze

    Panze 3rd gear

    Mulla on noita kunnostettuja FICM yksiköitä saatavina myös.
     
  9. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Multa löytyy vahvistettuja versioita joilla jännitteen saa säädettyä 48-58v
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Nuuh kerro, saiks jotain aikasiks. Jos see FICM on on saanud kipiä, sit see ei korjandu ite. Pikemmin jossain välis lakka toimimast kokonain. Paha lähtee hinama sitä kookasta pikupi jostain kauppakeskuksen parkikseltä :oops: Mut ota rauhallisest see yksikkö on korjatavis, jos on kiire sit saa sen tiety tilatu jostakiin, sit vaan sen ns modulatorin puolen eriksen, ei tarvi koko yksikkö. Tai sit jos löyty sul joku tuttu elektronikko, radioamatööri, kuka tietä sanan kylmäjuodokset, tai osat sen ite, sit vaan yksikkö pöydalle ja tarkastama tilannet. Siit saat vinkin miten sen kans toimitaan. http://www.bulletproofdiesel.tv/Files/D ... Manual.pdf Täs tarjotaan myös niita ns phase 6 versioita mitka nosta sen solenidin jänniteen 58V, mika sit menee jo sen kestavyyten rajoille. Toki mootorin pirteä ääni ja käynnistys saattaa korvat senkin puolen :D Siinnä voiman puolises osas "ylensä" irto piirilevyst nee kondensaatorit, vastukseet, mut on mahdollist, et noi ohjaintransistorreist joku on saanu kipiä. Mut tarkast ennen kuitenkiin jännite siit tarkastuspisteest 48V pitais löyty vähitäin, jos akun latinki on normaali eli 12V. Jos on vähempi kun 48V niin toimeenpiteisiin.
     
  11. Karppa81

    Karppa81 1st gear

    Terve en ole ehtinyt paneutua asiaan vielä ollenkaan kun pitänyt vähän kiirusta töissä. Nyt kun lohkolämmitin on asennettu niin kyllä lähtee iloisesti käyntiin aamulla mut pitää mitata tuo ficm yksikkö.
     
  12. Karppa81

    Karppa81 1st gear

    Jaahas ficm boksi käytetty pois ja kolvattu ja nyt lähtee myös ilman roikkaa käyntiin, mutta tuli seuraava ongelma pakkasten myötä ilmeisesti icp anturi ruiskuilla vittuilee käynti on epätasaista ja kierrokset heittelee. käytin piuhan päässä ja tuota se herjasi. Tarvikkeena oli aika kallis melkein 400€ onko ideoita mistä halvemmalaa tai? öljyt on koneessa 15w-40 ja määräkin oli oikea ettei pitäisi ottaa häiriötä tuosta ruiskuille
     
  13. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jahah, mielestani öljyt suht "paksut" talvioloin, ite käytän 5W30 täyssynteetistä diiselöljy ympärivuoden. Ainakiin talvisin ei oo olnud myös paukupakkasis käynystysonkelmiä. Roikan päähänkin ei aina ole mahdollist saa. Oire kyl viita siihen anturan. Mut IPR solenoidikiin voi olla tukossa sul suht tiukaat öljyt, ainakiin kylmäänä saata tuntua. Rauhoituks see sitä myöden kun mootori lämpiä. Mut kokeiles putsat aluksi EGR solenoidi jos see on toiminas viel. Kaasutinputsausaine sopii mainiost,lioita niinkauanko kun saat nätist metallin näkyviin, kestää vähää pitempään, mut älä raappi sitä mekaanisest ja paineilman kans kannata ol varovainen et ei tekis pakokaasu tunnistimele kipiä, mika on siinnä solenoidissä. Mut kyl see kierrokset nosta aluks kun mootori kylmäna, niinsanotu korkea tyhjäkäyntii jos jätät sen lämpiämä.
     
  14. Karppa81

    Karppa81 1st gear

    Ei ole väliä onko moottori lämmin vai kylmä kun tekee tuota vikaa. Nyt syttyi moottorin häiriö valokin, mut tasasemmin se kyllä nyt käy. Mistähän suomesta sais nuita icp antureita kohtuu hintaa? Ebaystä näytti saavan 60-120€, jos sais suomesta alle 150€ niin olis kohtuullinen
     
  15. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...et ei vaan irtonu johto vahinkos siit anturan pääst, kun roplasit sitä FICM moduli...see on siinä aika lähellä?
     
  16. Karppa81

    Karppa81 1st gear

    Ei ollut johto löystynyt icp päästä. Olisko antaa vinkkiä luotettavasta netti kaupasta mistä nuita löytyy kohtuu hintaan?
     
  17. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...mika on sun auton syntymävuosi. Vuodest 2005 alkaen on siinnä mootorissä teitäkseni erilaine HPOP pumpu ja myös ICP antura.
     
  18. Marko L

    Marko L 1st gear

    Missäs porukka käyttää huollossa näitä härveleitä?
     
  19. Karppa81

    Karppa81 1st gear


    Auto on on ilmeisesti vuosimallia 2005. mutta otettu käyttöön 2004 joulukuu. Pystyykö tuon varmistamaan jostain?
     
  20. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Pysty melko tarkaan. Sun auto on ilmeisest siinnä rajalla, että siinnä saata ol jo se uudempi malli HPOP mäntämalline pumpu tai sitten vanhempi. Kuitenkiin siin jo uudempi 4-pin FICM mooduli(vanha on 7-pin) ja mahdollisest uudempi malli ICP sensori jos on uudempi pumpu. See täytykiin saa selville. Toi sensori kuitenkiin suht arvokas, ei kannata mielestani rupee kokeile kepila jäätä. Kuitenkiin sen häiriö voi aiheuta myös viallinen(vuotava HPOP fitting) eli yhdysputki. Laitoin sulle YV
     

Kerro tästä muillekin!