Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    missaspäin vaikutat
     
  2. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Kouvola.
    Rotteloon tulos uus paisuntasäiliön korkki, sitten täytyy tehä se testi vuotaako egr jäähdyttin nesteen sekaan. Korkki näytti vähä heikko kuntoselta, ja edellinen omista nypänny flektille tulevan piuhan irti. Saa nähdä mitä muuta tulee vielä eteen. Paljoo ei tarvikkaan tulla kun auto lähtee liikkeeseen takasin.
     
  3. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Sielt nurkilt en osa äkkiä neuvo kuka pääsiks käsiks ton auton ohjelmiin. Voortin liiket kyllä pääsevat, mut ne on aina takavarpail, kun meet juttele niiten kans. Jol et sul nyt ole itel joku tuttu niis piireis. EGR cooleri vuoda yleensä mootorin päin eli rupee höyry pakoputkeest ja haise jäädytinnesteelle. Jos tuntuu et on liika paineita paisuntasäiliössä, voi ol kansipahvit saannu kipia. Kun jo joku tuneri olnu paikal. Niila kapuloilla saadan monesti tuho aikasiks jos ei osata käyttä niita. Ooks siin autos vakio pakoputkisto paikal? Tuuks pakoputken pääst jotenkiin liika savu. Nyt on tietty pakkast sen verra että rupee diiselitkin höyrymä.

    Sit vastaus tähän kysymykseen
    Mut nyt kysymys yleisölle, mista tollainen pultti on kotoisin ja mista sellaisen löysin sen remppan yhteytessä?
    https://www.dropbox.com/s/zlsobblkb0fb2ji/DSC_0387.JPG?dl=0
    Eli sellaisest paikast löyty toi hienost kiilotetu pultti, on varma olnu jo hetken aika siel piillossa. Onneks on olnu pultti eikä mutteri, ei oo mahtunu ventiili välist läpii.
    https://www.dropbox.com/s/81d7cooyrwdgnrp/DSC_0384.JPG?dl=0
     
  4. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Nyt on uus korkki paikoillaan, MVA toimitti alta 12h kotiovelle, posti hieman pääs yllättää :D
    Lämmöt ainakin pysyy normaalina, ja hytis tarkenee hyvin eli vesi kiertää kaiketi. Täytyy mittaa paineet kun ehtis hakee letkut ja mittarin. Ei minusta kyllä haissut glykoli eikä savuta normaalia enempää. Vaihteisto kyllä kusee öljyt tontiin, vittu ei edes äsken töistä tulles tikku kastunu :mad: Ja edellisen omistajan mielestä ei autos ollu mitään vikaa mikä tietäis välintöntä rahan menoo. Auto kuitenkin tuli liikkeestä, joten vituttaa tälläset paskan jauhajat ylikaiken. Sitäkään ei voinnu sanoo et auto on tulva mallia. Tosin kuin kauan ja syväs on maannu ei tarina kerro. Sen enempää ei ruostees ole kun muutkaan, ja esim. etusumuvalojen liittimet on alkuperäset ja ei hapettuneet, toimiikin kaikenlisäksi. Eikös FX4 malleis pitäis olla takaperäs vähintää kitkalukko vm.2006 Kun jostain luin et sähkönen lukko, mitenkäs sen kuulus toimii, tää ainakin sutii vaan toisella puolella. Mikä öljy vaihteistoon, en ala nyt etsii oikeeta sivuu kun pitäs nukkuakkin.o_O
     
  5. Gummisti

    Gummisti Gearhead


    No on ollu kelpo kauppias. Mulla ei luvannu maksaa vuotavaa laatokon stefan vaihtoa, eikä sen enempää pcm ohjelmointia edellisen omistajan lukittua se tunerilla
     
  6. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Ai nii, missä kohtaa vakiona tulee kierrostenrajoitin vastaan. Mietin uskaltaako käydä katsastuksessa. Kun ei oo varmuutta miten onnistuvat polkee siellä. Tai sit polkastava ite. Sais sen pois pv järjestyksestä, nii sitte nokka kohti Laukaata päivitykseen.
     
  7. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    4000 rpm näyttäisi olevan vakiosoftassa kierrosraja.
     
  8. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Se LSD on niissä optiona. Eli jos ostaja on vetäny raksin ruutun niin on. Sähköisesta lukosta en oo kuulnu, jos nyt joku on jälkikäteen asentanu Jos on tulva auto kannata tarkast perien öljyt, ja vaiht jos on eri värist kun pitais. Samalla näet ooks takapääs lukko. Vaiheston öljyn merkki pitais lukee öljyntikun pääs joku Mercon SP tai Mercon V. Suositelen käyt sitä mika siel lukee. On eritäin tarkaa öljystä. Ju 4000 rundi pitais ol raja. Kokeile nätisti meeks se yli. Ne vähä paremmat diagnoosilaitet pitais esitele auton tiedoissa myös PCMs paikallaoleva softan nr ja viimeisen päivitykseen ajan.
     
  9. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Nii siitä lukosta, myönnän et oma enklanti on perseestä. Mut lue ite mitä väitetään...

    On 4x4 models there is a choice of a manual chain-driven transfer case floor shifter with manual front locking hubs or Electronic-Shift-On-the-Fly (ESOF, a $185 option over the manual) dash knob with vacuum activated automatic and (in case of failure) manual override front hubs. The optional FX4 models are basically a standard 4x4 with an Off Road package that includes a few extras like upgraded heavy duty Rancho shocks, electronic locking rear differential, added skid plates for the fuel tank and transfer case, and two "FX4" decals on both back bed-sides instead of the standard "4x4". For all 4x4 models, the 2-speed transfer case 4x4-LOW range has a gear reduction of 2.72:1. Brazilian and Venezuelan versions had only the ESOF transfer case.

    Oma olevinaan fx4
     
  10. Pulunen740

    Pulunen740 1st gear

    Moro. Tossa hetken aikaa omistaaneena ensimmäisen 2003vuosimallin fordin f250 6.0 powerstroken ajattelin täältä kysyä että mistä porukka on moottori öljyjä hommannut ja mitä öljyä tuonne kannattaa laittaa näillä suomen keleillä?,auto suorittaa käyttöauton virkaa.
    Ja nyt on myöskin ilmaantunut sellasta vikkaa että auto puutuu tai ns vikatilassa eikä liiku niikuin pitäisi liikkua eli tehot hukassa. Yksi syy varmasti siihen on nuo pa suotimet jotka on parhaat päivänsä nähneet,eikä oo hetkeen vaihettu.uudet tulee maanantaina että näkee auttaako ne.jos ei niistä ole kiinne niin oisko vinkkiä heittää että mistä muualta mahtaisin vikaa lähteä etsimään?onko muillakin tehnyt samaa?
     
  11. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Ex-emännän 2003-mallisella on ajettu 3 vuotta tällaisilla 5W-40:llä ja tästä tuli kyseltyä useammaltakin viisaalta että mitä sitä kannattais käyttää. Vihreää valoa näyttivät.
    On varmasti eri näkemyksiä että pitääkö / kannattaako olla 5W, mutta meillä näin, semminkin kun sattui se toissatalvi olemaan melko vilpoisa. Päätettiin varmistaa (esilämmitetty) kylmäkäynnistys.
    Teboil Super HPD täyttää valmistajan speksit.

    Ja muistetaanpa sitten että käytetään vain Motorcraftin suodattimia.

    Teboil Super HPD ECV 5W-40, 10W-40, 15W-40
    Huippulaatuiset moottoriöljyt monien eri valmistajien raskaille dieselmoottoreille. Öljyt on suunniteltu yhteensopivaksi uusimpien pakokaasun jälkikäsittelylaitteiden kanssa. Ne suojaavat moottoria erittäin luotettavasti kulumista vastaan. Lisäksi ne ovat erinomainen valinta myös vanhemman sukupolven moottoreille.

    Viskositeetti: SAE 5W-40 (täyssynteettinen) 10W-40 (synteettinen) ja 15W-40 (erikoisjalostettu)
    Suorituskyky: API CJ-4, CI-4 plus, CH-4; ACEA E9, E7; Volvo VDS-4, VDS-3; MB 228.31; MAN M3575; CAT ECF-3, -2, -1a; Renault RLD-3; Cummins CES 20081; JASO DH-2; Mack EO-O Premium Plus

    http://teboil-voiteluaineet.fi/hd/r...eboil-super-hpd-ecv-5w-40-dieselmoottorioljy/
     
    Muokattu: 4.3.2018
    Pulunen740 tykkää tästä.
  12. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Käys läpi PA suodatimet, alimaisest separaatorista pääst ensiks siit tyhjennysropust kaik poies, pääset vähämällä sotkula. Ois hyvää tehdä sitä sisätilassa. Siel separaatorissa voi ol jäätynyttä vettä, mika sit kuiteenkiin jää sinne jos ei sulaa. Koit sit löydä nämä filterit https://www.amazon.com/Motorcraft-FD-4616-Fuel-Filter/dp/B004A2IFII Kysy MVA huollost, Loimaan US senteris saatta ol.....
    et ei ois sen näköist, vasemmanpuolist [​IMG]https://www.dropbox.com/s/9r6t6x83cupvxig/DSC_0365.JPG?dl=0 Tos kuvas näky ettei täs halvassa VIXis ei oo edes sitä separaatorikangast, eli vedenerotin EI TOIMI!!! Vesi on suutimin ykkösvihollinen ja jos tos säästät muutama kymppi niin toises pääs maksat tuhansia eli uudet suutimet. Ne niiten VIXien myyien puhet "foordin suositeluist" kannata jät väliin. Mut tietty jokainen tiedä, mita omalla autolla tekee. Sit kannatais suodimin vaihton jälkeen tarkast PA paineet, 50-60 psi pitais näky mittaris ajetassakiin, muuten on suutimet vaaravyöhykel. Ei näy diagnoosilla, vaan vaati mekaanisen mittarin
     
    Muokattu: 5.3.2018
  13. Pulunen740

    Pulunen740 1st gear

    Hep nyt on uudet suodattimet ja puhtaat aineetkin tankissa. N antaa kierrättää muttei vedossa,vedossa kiertää johonkin 1500-2000 rpm.het kun antaa vähän enemmä lälliä niin puutuu täysin. Nyt on akun navat irti jos nollais koodit jos siellä sellasia on.voisko laatikossa olla joku häikkä? milläs vikakoodin lukijalla tonne pääsee käsiksi ?
     
  14. Tonto75

    Tonto75 2nd gear


    Kokeilepa tällä:

    http://forscan.org/download.html

    Androidvärkki vaatii tietysti tämän:

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/493148/OBD-II-testeri-Android-Bluetooth

    En osaa sanoa, toimiiko tuo PC:llä / iOS:llä.

    Verkkokaupasta tuli tilattua näitä (allaolevia) kaksi kpl mutta kumpikaan ei toiminut - millään alustalla. D.O.A.-tapauksia siis. :D

    https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...-OBD-II-ELM327-Bluetooth-diagnostiikka-anturi
     
    Muokattu: 6.3.2018
  15. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    PA paineet? Ennen turboa on sellainen antura siinnä ilmaletkussa eli MAF, ooks pistoke kunnol kii. Otas se anturi auki jos on paskane peses see jarrukliineril varovast. Kokeil uusiks.
     
    Muokattu: 7.3.2018
  16. Pulunen740

    Pulunen740 1st gear

    Ei oo vehkeitä jolla mitata paineita:(täytyypäs huomenna putsata.koitan kattoo samalla antaako minkäänlaista koodia jollakin yleismalli lukijalla,kun tutulta saa lainaan..
     
  17. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ei lue yleismalli muutako jonkun vanhan ABS jutun tai jonkun eimitäsanovan jutun. Missa nurkil sa pyörit.
     
    Muokattu: 7.3.2018
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    https://www.dropbox.com/s/2dn75sxctnxqlgf/6.0 epb sensori.pdf?dl=0
    Kato siittä kuvasta kuskinpuolisest etunurkast sellainen kun EBPsensori. See on sellainen anturi mika on metallisen putken pääs, minka toinen pää päätty pakosarjan. Pita irroit ehkkä ilmasuodatimest turbolle tuleva putki pääset paremmin käsiks. Ota see sensori irt ja putsas see sisält ja tarkast ooks see putki mika pakosarjan mene auki. Koitas sitä sensoria putsat varovaisest, älä kaivele milla metallisella esinella, no jos, sit ertäin varovaisest. Jarrukliineri ois hyvää juttu. Ton putken voi tarkast vaik päästämäl paineilmal läpi, pitais ol täysin auki eikkä pihise joteenkiin. Tä on pakokaasujen painetunnistin ja antaa signaalin PCMlle mita kaut ohjataan turbon paineetta, jos toi putki on tukos signaali voi ol sekava ja autost voi häviä tehot. Tietty riitävä polttoainen saanti on varmistetava.
     
  19. Pulunen740

    Pulunen740 1st gear

    Keuruu keskisuomi. Täytyy kokeilla auttaisko
     
  20. Pulunen740

    Pulunen740 1st gear

    Tuli jälki kätee mieleen että aikasemmi ei minusta pa pumppu huutanu niiku nyt tekee kun lyö virrat päälle.ainakaan koppii ei kuulunu aikasemmin.miten teidän vehkeissä kuuluuko kun laittaa virrat päälle?
     

Kerro tästä muillekin!