Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Moni kakku päältä kaunis? Mikä autossa mätti? Itse koskisi kuuslitraiseen, ellen 100% varmuudella tietäisi puhdasta historiaa ja plussaa jos olisi bulletproofattu. Toki kukapa nyt sitten bulletproofattua myisikään? :D
     
  2. Ivar

    Ivar 1st gear

    En nyt enää kaikkea muista, mutta ohjaus ihan järjettömän horo, ei minkäälaista huoltohistoriaa, keula mällätty johonkin ja korjattu huonosti, ruostetta sielläsun täällä, tais olla kone jostain kohti märkäkin.

    Löysin sitten sellasen missä on historia hyvin selvillä ja semi bulletproofattu.
     
    juhamann tykkää tästä.
  3. PekkaKoi

    PekkaKoi 1st gear

    Kertokaas noviisille, mitä tää "bulletproofaus" tässä tapauksessa tarkoittaa?
     
  4. Gummisti

    Gummisti Gearhead

     
    PekkaKoi tykkää tästä.
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Yleensä ainakin mm.ARP:n kansipultit, EGR:n poisto toiminnasta ym. Ei ihan halpa eikä pieni päivitys. Googlesta löytyy useita artikkeleita "6.0 bulletproofing".

    2013 etsin bulletproofattua kuuslitraista jenkeistä, mutta eipä ollut myynnissä. Lopulta päädyin 7.3 -litraiseen, eikä ole tarvinnut katua.
     
  6. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Tos näyttäs olevan myynnis bulletproofed six ou.

    https://m.nettiauto.com/ford/f250/9713207?vifAdCount=14&vifNav=Y

    Itelle ainaki snadisti liika hintava ja halusin pitkällä lavalla olevan. Mulle tuli -99 7.3psd ja samaku juhamannil, niin ei oo tarvinu katua hetkeekä

    Niinhän sitä sanotaa, että 7.3:sen bulletproof kitti on ylimääräinen nokan asentoanturi ja sille sopiva työkalu hanskalokerossa =D
     
    Muokattu: 3.7.2018
  7. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Katohan, kyllä tuota voi jo kutsua bulletproofatuksi ymmärtääkseni :D
     
  8. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kuka näin on sanonu? Kyllä siinnä 7.3 ssakiin onkelmia on ja vittumaisikia sellaisia. Mut jos joku on laitanu 6.0 kunto, eli ne lastentautid elliminoitu, sit see ei oo todellakin myynis kymppitonnila niin kui joku kuvitele. Tossa kysesessä yksilössä näytä kaveri olevanas tehny suuri osa korjauksist ja modifioinist jo ja sanoisin että hinta on jopa halpa. Itteles 03 kursioni olnu jo koht 6 vuotta. Alkuperäiset kannenpultit paikal, eika meina rupee vaihta ennen kun on aihet. Joku pahvid lenta tai jotakiin muuta syytä nosta kannet poies paikoilt. EGR tulpattu vaan siittä syystä että pasko konetta sisältä, muuten ois alkuperäine rosteriversio mika on siis ns "bulletproof" jo. HPOP puolinen tiivisterumba läpi käyty, startti vaihetu. FICM korjattu, viritety. Laturi vaihetu. Avaraampi pakoputkisto. Tässä kaikki ja toimi, ainakiin just ajoin töista kotiin ja viellä peliti.
     
    Muokattu: 9.7.2018
  9. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Joo no siihen 7.3 vs 6.0 -vääntöön ei nyt kannata ryhtyä, jokainen miettiköön itse millaisen auton haluaa. Oli sitten kumpi kone tahansa, niin rakkautta ja huolenpitoahan nämä vaatii palvellaakseen pitkään . Öljynvaihdot, huollot jne.ajallaan, niin päästään jo pitkälle. Myös käyttötapa eli jos esim.kaasussa on ainoastaan asennot ON/OFF, niin eipä taida kovin huolettomia maileja olla edessä :D
     
    Janne76 tykkää tästä.
  10. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Pimeeroolis:
    Tottakai niissä 7.3:ssa on ongelmansa, mutta herjallahan tuo cps bulletproof onkin heitetty. Otetaa iisisti, ei niin vakavaa =)
    Ja halpahan tuo linkin takana oleva 6.0 onkin, niinkuin laitoin niin ei vaan itellä ollut pinkka kunnossa ihan tuon verran mitä tuosta pyynti, kun uutta autoa kattelin. Ei sillä, en omaakaan autoa kymppitonnilla saanut....
     
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Aivan, en minä alkaa vääntämä asia. Olen kuuslitrasta omistanu ja korjanu niitä ja jollai tavalla tunnen niiten sieluelämä. Siinnä vaan lueskelin että neuvoja kaivatiin ja meni selitykset vähä ...
    Mut sellaist 6.0 hommaessa kannata tosiankiin vähä selvit sen historia. Täälläkin on niitä kaikennäköisiä "korjauksia" tehty. On tapauksi olnu, missä muuten korjatava kone on tyhmyydellä päätyny romuksi. Noi ARP kannenpultit esimerkiks ei oo pakolline juttu, jos ei oo suunitelmas jatkuvast raaha peräs jotaakin isokokoist painava vaunu. Normaalivaunut tulevat peräs onkelmata. Mut tiety jos kannet on poies paikalt, kannata harkitse asia. EGR on kyl suodava saa poies, see sotkee kunnol mootorin ja voi vuodaessa aiheuta murheita. Oilcooleri pitais vaiht joskus, näkee diagnoosilla jos öljyn ja jäähynesten lämpöerot kasva liian suureks. Ilmeisest ne HPOP järjestelmän tiivistet täyty läpi käyt joskus. 05 alkaen see HPOP pumpun liitos on kans aika paha tehdasmoka. Mut uusi upitu versio paikalle ja murhet jäi siihen. Vanhemissa voi aiheuta päänvaiva HPOP pumppu, tehdastekoinen pumpun syötöl oleva sihti on muovine ja see hajoa ja pumppu saa ne scriinin osat ja paskat nielun ja tuhoutu. Metalline scriini(n 20eur) päätä ne murhet. Tietenkiin jos autol on paljo ajettu voi kansiremontti ol ajankohtainen, venttilit, ventiiliohjurit voi ol kulunuita. Sen kuule mootorin äänest, siihen tule sellainen erilaine sälinänakutus.
     
  12. AJ

    AJ Gearhead

    Olen nyt ajellut omalla autolla sen veden katoamisen jälkeen, veden taso paisuntasäiliössä pysynyt koko ajan samana. Olisko voinut käydä niin, että lohkis olisi kiehuttanut vettä järjestelmästä? Oli talvella vahingossa vuorokauden lohkis päällä.
    Aiheuttaako viallinen suutin vikakoodia? Auto on alkanut käynnistyä laiskan puoleisesti, ennen käynnistyi "räjähtämällä", nyt vähän niin kuin sylinteri kerrallaan. Ja käy hiukan epätasaisesti. Häiriövalo ei pala ja vikakoodeja ei ole. Polttainesuodattimet ja ilmansuodatin vaihdettu, alkuperäisin osin.
     
  13. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Mihis vesi kiehuu suljetusta järjestelmästä? Tarkista paisuntasäiliön korkki. Akut luultavasti sököt jos ei kunnolla pyöritä enää. Saman teki omakin. Nyt pitäs saada uudet hiilet tai laturi, rockautossa ei ainakaan hiiliä/säädintä ollu oikeaa mallia.
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kyllä viallinen suutin antaa suoran vikakoodin tai sylinterien tasapainon testis näky. Ois hyvä aloit peruteelisest diagnoosist. HPOP painet, millai nouse. See mootori startta vasta kun painet nouse yli 500psi. Millaiset on painet toimiessa. Vuodo HPOP järjestelmassa. Millainen on FICM toiminta pysyks main power tasaisena. Graafisena näkyis hienost. Huonos pyöritukses voi vika ol myös startis. Kulunu loppu, tai osat tarvikestartitkin ei toimi kun vuoden tai kaks ja napat roskikseen. Kokeilin kans tarvikestartti tos joskus.... Pari vuotta kesti ja ei olnu korjatavis enää. Ostin alkuperäisen rokkiautost ja kaik synkronisointinonkelmat loppu siihen.
     
    Janne76 tykkää tästä.
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Yks mikä kannattaa tarkistaa on hehkut. Jos pimeitä ni lähtee just kuvatulla tavalla käymään.

    Mittaamalla selviää on vastusta vai suora maadotus joka kertoo rikkinäisen.

    Hehkujen "tulpan"hatut on sellaiset lapsoset et kannattaa suoraan katsoa ohjeet ja tehdä työkalu muuten ne rikkoo kaikki.
     
    Janne76 tykkää tästä.
  16. jaakos

    jaakos 1st gear

    Moro, sellasta kyselisin että missäs esim satakunnan alueella tai miksei muuallakin saisi vikavalon kuitattua kun egr on deletoitu ja heittää siitä vikakoodia aina uudestaan kun poistaa..

    Sitten pitäs tietää onko autossa joku ohjelma kun oli tuossa testissä edge evo ht tuneri ja ohjelman asennuksen loppuvaiheessa kertoi vaan että this vechile is not stock.. eikä antanut asentaa ohjelmaa (ehkä hyvä niin) auto ei sauhuta tms enkä oo päässyt vertaamaan varmasti vakiota. Ostin auton tietojen mukaan kyllä vakiona.

    Tuolla edgellä ei myöskään ollut egr nollaus mahdollisuutta
    Kyseessä siis -05 6.0 powerstroke

    -jaakko
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Osta bluetooth-sovitin OBD-porttiin ja lataa puhelimeen Pro Torque- applikaatio.

    Saat nollailla valoa itse ja näät muutakin tärkeää.

    Pari sivua taaksepäin postasin DieselTech Ronin ohjevideon.

    EGR: jos sitä ei ole tietokoneelta poistettu ni herjaa aina uudestaan. Mutta jos sinulla auto ilmoittaa että on jo ohjelmoitu niin sinulla on tasan 3 vaihtoehtoa:
    - löytää edellinen omistajan jäljiltä boxi jolla ohjelmoitu koska siellä on sinun vakio ohjelma.
    -päälle ohjelmoittaa boxi uudella Fordin ohjelmalla.
    - ostaa uusi boxi.

    En ymmärrä miksi porukat ei anna boxeja autojen mukaan. Ei sillä tee mitään jos tune on autossa. Siitä ei ole kenellekkään hyötyä.
     
    Janne76 tykkää tästä.
  18. PekkaKoi

    PekkaKoi 1st gear

    Mites, onko 6,4 selkeesti parempi tai huonompi ku noi 6,0? Noi 7,3t menee vähän iäkkäiks mun käyttöä ajatellen.
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Minun mielestäni 7.3 on edelleen paras moottori. Sen automaatti vaihdelaatikko on suurin puute.

    Jos pitää 6.0 ja 6.4 välillä valita niin 6.0.

    Mielestäni 6.4 on huonompi.
     
  20. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Nnooh... Taitaa 6.4 olla kuitenkin jenkeissä hieman paremmassa maineessa, kuin 6.0. Onhan siinäkin ne "akilleen kantapäät", jotka on oltava kunnossa mikäli sellallaista hankkii. Ei tosin oo omia kokemuksia, ainoastaan ostomielessä perehtyny. 6.4:n tehoreservi on mukava. Mutta uutta ja hienoa tekniikkaa, maksaa täällä omaisuuden rempata. Ei oo vähän ajetun seiskakolmosen voittanutta(eikä vähän enemmänkään ajetun).
     

Kerro tästä muillekin!