Power Stroke 6.4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Crea, 26.6.2015.

  1. DslCat

    DslCat Gearhead

    Jatketaampas yksinpuhelua o_O
    Toisessa ketjussa oli juttua oranssien vilkkujen väkertämisestä peruutusvaloihin. Tämähan pätee kaikkiin orkkis kytkentöihin jenkuloissa..

    Tässäkin loortissa oli sellaset kortsut (toinen jo puhki :eek:) vielä syksyllä.. mua vaa häiritsi, että myös jarruvalot (pl. center) vilkku samaan tahtii.. ja pakkivalo oli sellaisen tuhnu puskurin alla..
    Tilasimpa 4 kpl switchBack (wht/amb) ledejä oikealla kannalla, ja istutin ne joka kulmaan..
    Takana on nyt samassa reiässä vilkut ja pakkivalot. Vilkku toimintahan näissä priorisoitu, eli jos laittaa vaikka hazardit päälle, valkoista ei tule lainkaan.

    Etupäähän laitoin vielä 3. toiminnon lisää;
    1. DLR:t eli valkoiset täydessä kirkaudessaan. Autossa Auto-lights (renkkaa ite dlr/off/ajovalot) valokytkimessä.. (vas. yläkuva)
    2. jos vilkku lähtee päälle, esim. oikealle (oik. yläkuva), oik. dlr sammuu, ja
    3. ..switchback ledi ampuu oranssia vilkun tahtiin.(vas. yläkuva) ja ~0.3 s viiveellä valkoinen kytkeytyy takas vilkun sammuttua - niinku "uusissa autoissa" :)
    4. Ja se "3. toiminto" on sarjavastuksella ja diodilla tiputettu jännite, eli valkoinen puoli palaa himmeämmin, ts. parkit (etuvalot). Vilkku toiminto menee yli kuten dlr-käytössä (oik. alakuva)
    [​IMG]
    Tuli tuota muutenki vähällä ulkoisella modattua. H13 (hi/lo) ledit.. vaan eihän noiden symetristen sae-umpioiden pitkät hääppöiset ole, vaikka lumeneita on lisää. Rajaus on kuitenki sama, joten rekkarireikää ledbar avuksi tuli. Nyt on riittävä (ja hyvä), jotta lumisateessa jotekuten kärsii käyttää - liika on liikaa tienpäällä, jos ei vastaan tulijoita huomaa mitenkää kukkulan takaa..

    Toinen modaus takapäässä noiden punavilkkujen korjaukseen tuli "trailer connection" - ja kaikki pelaa nyt oikein, eikä ledivilkut hakkaa liian taajaa, myös europerävaunuissa 13-nap. liittimen - vaati vähän enempi suunnittelua jotta tämä
    [​IMG]
    toimii oikein, ja kaikki toimnot 13-napaisessa (kaikki navat kytketty + sumarisammutus) vörkkii..
    [​IMG]
    Jos jotakuta kiinnostaa, voin avata asiaa enempi myöhemmin..
     
    Arctikdiver tykkää tästä.
  2. Arctikdiver

    Arctikdiver 1st gear

    Kiinnostaa modauksesi noille valoille ja kärrylle.
    Oisko linkkejä ledeille ja kytkiksiä... tässä sairaslomalla on aikaa tuherrella.
     
  3. dually

    dually 3rd gear

    Millä tai missä ootte deletoinu egr ja dpf:n
     
  4. PekkaKoi

    PekkaKoi 1st gear

    Jahas, perheeseen tuli F350 6,4 2008. Viikon päivät ollu ja kovasti vaimon kans tykätään. Tuntuu kaikki toimivankin suht ok. Mikähän maaginen vipstaaki on keskikonsolissa output/gain vipu/säätöarvot?
     
    DslCat tykkää tästä.
  5. DslCat

    DslCat Gearhead

    Jos sulla lukee infonäytössä; "Trailer connected", gain arvolla on merkitystä.. kun nykäiset + ja - nappien alla olevia klipsejä yhteen, jää odottelee onko siellä koukun töpsölissä kukaan. Vastaa lopulta "Trailer disconnected"..

    Se on trailerin sähköjarrujen voimakkuuden säätö - eli ei merkitystä mekaanisen työntöjarrukärryjen kera.

    Olethan löytänyt Tow/Haul -napin vaihdevivun päästä - vaikka ei kärryä tunnistakaan, niin toimii.. Vaihteiston luonne muuttuu, mm. hyvä moottorijarru.

    Minkälaisella kopsalla 350:nen on? Crew cap, long bed - ilmeisesti lava pidempi mitä 250:sessä? Vakio kone, vai "siivottu"+tehostettu?
     
  6. PekkaKoi

    PekkaKoi 1st gear

    Kiitokset! Pitkä hytti, oisko toi lyhyt lava. En osaa verrata F250:n. Saastelaitteista/modeista en vielä tiedä. Sen verran vähän aikaa ollu, eivätkä kaupassa osanneet sanoa. Täytyy kysellä edellisiltä omistajilta jossain kohtaa. Joku tylsä vaparisuodatin näkyy pellin alla olevan. Laittasin kuvan, mutta en taida osata näin tabletilla...:(
     
  7. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Itse nykypäivänä näen aina niin paljon punaista kun näen jonkun "vapaavirtaus-suotimen" tai K&N:n korvaus-suotimen tms. :mad:

    Varmasti henkivät enemmän hetken ja myös päästävät paskaa läpikin enemmän.
    Ja joka viikko pitäis olla putsaamas ja öljyymäs niitä suotimia.

    Muutama kirosana tuli talvella kun huomasin "uudessa" hankinnassani K&N korvaus-suotimen. Olihan se aivan tukossa yllättäen...

    Oli ennenmuinoin yhdessä autossa "kunnon" K&N:n vapaavirtaus-suotimet ja jaksoin useasti putsata ja öljytä + kerran kahteen viikkoon sai tyhjäkäyntiventtiilin ottaa käteen ja putsata myös kun alkoi takertelemaan. Jossain kohtaa kyllästyin ja pistin orkkiksen takas niin sitten ei tarvinnut tyhjäkäyntiventtiiliinkään koskea enää kuin 1-2krt vuodessa.

    Paljon asiaa tyhjästä kun omat kapeat mielipiteeni tulevat pintaan :D:poff:

    - Jussi
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. DslCat

    DslCat Gearhead

    Mulla auton mukana tuli S&B Filterin vapari kuivalla, vaihdettavalla. Tilasin heiltä suoraan pestävän/öljyttävän (parempi suodatus) ja liemet..
    [​IMG]
    https://www.sbfilters.com/cold-air-...powerstroke-6-4-intake-75-5105?variant_id=187
    Ihan alkup. suodatinkotelon paikalle eli väliin tulee. Tuo ikkuna hyvä pesutarpeen tirkistelyyn.. alapuoli ja poweripotero likaantuvat ekaks (ei näe ikkunasta). Foordin oma suttuindikaattori putken kyljessä aika turha kun niin tukkoon S&B taida mennäkään, että vihreältä poistuisi.
    Imuäänet ja turbojen vihellys tulee aika voimakkaina.

    Alkup. suodatinkotelokin on tallissa.
     
  9. DslCat

    DslCat Gearhead

    Nostetaansa asialla tätäkin topikkia..

    Käytin autoa rajoitinlapulla ja samalla savuja oteltiin. Aika kauas 1.5 raja-arvosta jäi :eek:
    Paras kuudesta oli 3.16, sitten testaajalla tais painaa kahvitauko tai virkaikä - "ei onnistu"..

    Sellaine musta tupsu heti tyhjäkäyntikiekkojen jälkeen. Sitten selkenee.. mitään nuohousrallia en tosin pohjille ole ajanut. Olis kait pitänyt.

    Mafin putsasin elektrospraylla kun jossain juttua että noi öljyttävät vaparisuodattimet sotkisivat. Vaihdoin orkkis suodattimen ja kotelonkin paikoilleen - jopas auto hiljeni :( Tuli auton mukana onneks.. Jännä, että maf on pikkaisen vinossa asennossa ilmavirtaan nähden tossa virikotelossa - idea? Jossain kirjoittelivat, että maf'ia vähän teipaten tms. kuristaen ei antais soppaa, niin.. laiskistuu samalla kuhan ei liikaa, ettei kellotusaika romaha..

    Ideoita? Tässähän ei ole dpf:ää, egr:ää. Softattu pois, D-tech oliko stage2 (500-600hp) ruokapuoli toimii ainakin.. - molemmat katit on (Euro 4).
    Luin myös tankin ylitäyttäminen (minä kun olen lorottaja) voi aiheuttaa rikkautta.. Tankkasin jus 5km ennen. Meniköhän monta asiaa hihaan..
     
    Muokattu: 23.10.2018
  10. DslCat

    DslCat Gearhead

    Jatkan itsemutinaa..

    Lueskelin jenkkifoorumeja, Setaaniluku nousi alkumustan osasyyksi.. 45 oli raja-arvo, että sitten pitäisi lisäaineita vaativan. Matala setaaniluku tarkoittaa hidasta syttymistä, kääntäen korkea nopsaa.. Jollakin kokemusta, mitä vaikuttaa k-arvoon?

    Mitä eilen tankkkasin; NesteD trukkiasemalta kesädisua (Futura D) setaanilukin >51, nimellinen 54 ja koko tankillisen laitoin.
    Plärättynä pdf:iä Pro diselissä olisi >55, nim. 60, mutta MY dieselissä >70, nim. 80.

    MY'tä seuraava tankillinen, Kerron loput sitten..
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Äkkiä tulee mieleen et jos yrität viriohjelman kanssa leimata ni et tule onnistumaan. Niiden polttoaineruiskutuskartta on aivan erilainen kuin vakiona joka menee leimaan ilman pönttöjä putkessa.
     
    pimeroolis ja Janne76 tykkäävät tästä.
  12. DslCat

    DslCat Gearhead

    Yritys kova kun vuositakaperinki onnistui k-arvo <1.5 :D

    Katti pöntöt paikoillaa, tosin edoc kait viraton kun egr:n kautta mitään mene..
     
  13. Janne76

    Janne76 3rd gear

    No jos viime kerrast on noin pal nousuu niin sit on jokin muuttunu, mut katti ei vaikuta k-arvoon...
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No mikset palautais siks pyhäks hetkeks vakioks ja käväiset ennen pölläytämäs noet putkista. Kyllä tuneri sen polttoainen saanin sekoita. Ite palautan toki kuuslitrasest kyl vakioks jo mahdollisen kierrosten karkaamisen vaaran vuoksi. Setaaniluku on jo sit eri teema. En uskois et oot saanu jostaakin tankki niin huono litku. Täl on setaaniluvut suht hyvin paikal. Vaik ite tos kerra kokeilin setaanboosteri, kyl koneen äänen tuli eri sävy ja huomatavast pitemmat viivat asfaltiin......
     
  15. DslCat

    DslCat Gearhead

    Do-dih..
    Uus lappu samassa paikassa mitattu: 0.19 :eek: Olen hieman hämilläni..
    Tiedä sitten mikä näistä auttoi. Kaikki tai ei mikään..
    1. kepittämällä nuohottu rööri, eikä ahtopaineiden noustessa enää potki ojia mustaksi. Just ennen mittaukseen lähtöä työnsin imusarjacleaneria jämäpullon pitkällä pillillä pakarin päästä 1m, jos jotain jeesaa.. Webastoja ja Ebereitä siivonnut sillä noesta, en tätä autoa muutoin.
    2. vaihdoin viime vikolla tankillisen Neste Futura D (setaaniluku 54). Tilalla Neste My Dieseliksi (setaaniluku 80). Parisataa kilsaa ajellu tolla. Ehkä terävempi käynti, kotona ryntäytyksessä ei enää työnnä mustaa pahasti.. vaimo saa loppuvuoden ajella pihivollellaan Futurat :p
    3. otin reilu litran moottoriöljyä koneesta pois kun oli ½cm yli ylämerkin. Just päivää ennen edellistä savulappua vaihdetut öljyt(+suod.). Nyt on ½cm ylämerkin alla..
    4. Tankki 3/4 täynnä, eikä täyttöputkea myöten..
    Nyt sekameteliajossa 11-12 l/100km näytön mukaan kulutus. Pitkin syksyä ollut 14 l..

    D-techin softan palauttaisin tarpeentullen vakioksi, jos olis mahdollista.
     
    Muokattu: 30.10.2018
    Janne76 tykkää tästä.
  16. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Mäkin laitoin (F250 2006) switchback ledit etuvilkkuihin, mulla palaa ne valkoiset dlr:t samaan aikaan erillisten parkkien kanssa. Mitäs se katsuri niistä ledeistä sanoo alkuperäisen hehkulankapolttimon korvaajana?
     
  17. DslCat

    DslCat Gearhead

    Kahesti oon katsastanut (samassa paikkaan), ei mitään kommentoinut.

    Ainakaan mulla ei ole noissa umpioissa alkup. parkkia - tai no vilkku/parkki (tuplalanka) olis se orkkis oranssina. Dot'ia vaan, ei E-sotkuja.. Takana sama ledi vilkku/peruutusvalo orkkis peruutusvalokammiossa. Yhden peruutusvalon pyys poistamaan kun niitä oli 5 kpl :rolleyes:
     
    Janne76 tykkää tästä.
  18. Jan79

    Jan79 3rd gear

    Onko täällä f250 6.4 omistajia? Millaisia on olleet?

    Vähän jopa huvittuneena luin vanhempaa topiccia missä kirjoitettiin että Jenkeissä vaihtavat vanhempiin 7.3 litraisiin juuri kolme viikkoa Miamissa viihtyneensä ja Foordeja älyttömästi nähneenä kyllä ammun sen väitteen. Ei nimittäin katukuvassa näy vanhempia ollenkaan. Merkistä riippumatta uudemmilla malleilla ajavat... ja Miamin kaupungillakin lähes pelkkää Fordia kalustona. Kyllä tuolla reissulla taas kuume kasvoi.
     
  19. DslCat

    DslCat Gearhead

    Syssyllä tulee 3 vuotta autolla täyteen ja vajaa 260tkm mittaris. Mitään muuta rempannut kuin tuo viskoflektin murikan. Vapaalaakeri hirtti kiinni ekana kesänä. Sitten on saanut vain ajella.
    Kerta vuoteen mun ajoilla öljyt ja suodattimet.

    Ekan talven jälkeen teetätin Finikorin suojauksen kun niin hyvässä kunnossa koppa ja alusta.

    Viime kesänä teetätin moisen lootaan https://www.bgprod.fi/bg-automaattivaihteistonhuolto
    Aavistuksen terävemmin vaihtaa. Samoin Trailer/Tow-moodissa 2tn veneen kanssa moottorijarru mukava.

    Vuodenpäivät olen pelkällä MyDieselillä (Neste) ajanut. Kulutus sekalaisessa 12-13l/100km (litra vähempi kun ei satkua ajele) kesällä, maantiellä 10-11. Talvella litraa enempi.

    Kesärenkaat (20") Brigedstone Dueler A/T Revo2:t alkaa oleen takana vaihto kunnossa kohta. Saa olla todella varuillaa märällä kaartuvissa rampeissa 60-80km/h. Lyö nelosen n. 65:ssa ja lukon perään momsuun - sitten viedään. Vääntöä noilla 2krpm lähemmäs 1500Nm, tuolla stage2 softalla.

    Nyt kesällä oli liki 4 vkon seisonta, eikä auto sanonut edes "naks-naks". Exxide akut ennen talvea vaihdettava vaikka elvytin ne. Vaan eivät häävit enää ole kun 2 pvän seisonnassa napajännitteet 12.3-12.5 V. Ei ole auton vika.. Talvella Weballa kiusaan vaikka letkulämppis+ylläpitolaturikin on.

    Vähän pieniähän markettien p-paikat ovat, puhumattakaan parkkihalleista kun puomeista/porteista mahdu vaikka korvat luimistaa sisään, ja kääntymisiin joutuu vekslaamaan..

    Muuten mukava arkiauto;)
     
    Jan79 tykkää tästä.
  20. Jan79

    Jan79 3rd gear


    Kuulostaa hyvältä. Tuli oltua Miamissa tosiaan kolme viikkoa ja noita F250:sia näki niin älyttömän paljon eikä mistään 7.3:sta tietoakaan... että ei ne vaan niin huonoja voi olla.
     

Kerro tästä muillekin!