Primer 17

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja platuart, 20.9.2006.

  1. Kalkkuna

    Kalkkuna Gearhead

    Tänään tuli primeri tännekin :D . Mut jännä vaan, oli torstaina Platulta tilattu paketti jo eilen kotona. :eek:
     
  2. platuart

    platuart Gearhead

    Primerit vietiin keskiviikkona postiin ja sieltä ne lähtivät eteenpäin klo 17. Kakkospostilla ne kestää yleensä kaksi/kolme päivää. Normaali postipaketti on perillä seuraavana päivänä lähetyksestä.

    PLATU
     
  3. Kalkkuna

    Kalkkuna Gearhead

    Justjust. Mie oon aina kuvitellu että oli mitä postia tahansa niin kulkis maailmalla suurinpiirtein samaan tahtiin :oops: .
     
  4. PARTNER

    PARTNER 1st gear

    En tiedä PLATU kuinka hyvin KLB:n tunnet ?
    Nuo KLB:n provosoivat lauseet lähtevät hänen henkilökohtaisesta persoonastaan,eikä niitä kannata ottaa kovin tosissaan.
    Eikä kannata tehdä yleistäviä johtopäätöksiä,että kaikki "mobilistit" ovat samanlaisia.
    Jos vastakkain asettelusta halutaan eroon,niin takaisin haukkumis linjalle ei kannata lähteä.
    Jos nuo suoriin housuihin ja tuulipuvun takkiin pukeutuvat vanhemmat ihmiset jotakuta ärsyttävät,niin olkaa huoleti..Kaikki he kuolevat aikanaan pois.
    Sitten on niitäkin jotka tahallisesti provosoidakseen sahaavat autojaan ja odottavat,että mitähän se reemeri tästä sanoo.
    Jokaisella pitää olla omat mielipiteensä,KLB:kin on vain ihminen ihmisten joukossa kuten me kaikki.
     
  5. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    Sitten on niitäkin jotka tahallisesti provosoidakseen sahaavat autojaan ja odottavat,että mitähän se reemeri tästä sanoo.
    Jokaisella pitää olla omat mielipiteensä,KLB:kin on vain ihminen ihmisten joukossa kuten me kaikki.[/quote]



    jokaisella saa olla oma mielipiteensä mutta tuskin kukaan sahailee sen takia autoaan et vois pahoittaa KLB:n mielen
     
  6. PARTNER

    PARTNER 1st gear

    Tuskin kukaan sinun tuntemasi ainakaan,mutta niitäkin on.
     
  7. platuart

    platuart Gearhead

    Todennäköisesti en ole edes koskaan tavannut KLB:tä. Kaikki mobilistit lukenut kyllä. Kunnioitan suuresti kaikkia tässä maassa lehtiä tehneitä tai tekeviä ihmisiä. Ei oo helpoo. Arvostan myös suuresti sitä tietomäärää, joka KLB:n pääkopassa liikkuu.

    Selvyyden vuoksi vielä: Minulla ei ole mitään mobilisteja vastaan, enkä heitä hauku. Pienet piikit lehdessä ovat omituista huumoriani (kuten se Lada..) Sitä ei ole pakko ymmärtää, mutta ei kannata ottaa myöskään liian tosissaan. Sitä paitsi Primer on kustomkulttuurin äänenkannattaja.
    Toivoisin vaan, että mobilistit avartaisivat hieman maailmankatsomustaan harrastusasioissa ja tutustuisivat autoihin, niiden lähtökohtiin ja ihmisiin ennen kuin lynkkaavat ja polkevat maanrakoon kaikki roddarit ja choppaajat.
    Näinhän roddarit ja kustom-harrastajatkin ovat tehneet, aika moni on viimeisen kolmen vuoden aikana esim. tilannut Mobilistin ja käy entistä enemmän myös pääasiassa mobilistiväelle suunnatuissa tapahtumissa.

    Sori jos Primerin jutut kolahtaa joihinkin niin kovasti, että höyry nousee korvista. Kaapista ulostulo onkin juuri nyt muotia, joten rohkeasti vaan! :rotfl:

    PLATU
    Primerin vastaava päätoimittaja, joka myös vastaa..
    (päivätyö museossa muuten)
     
  8. Ape Hanger

    Ape Hanger 1st gear

    Mulle kerrottiin juuri eilen, että olen mennyt pilaamaan hoppani. Kummallista - tietääkseni omistan auton ja olen sen maksanut. :eek:
    Oliskohan niin, että ne "mobilistit", jotka eivät itse osaa tehdä mitään, ovat kärkkäimpiä tuomitsijoita. Moni ammentaa asenteensa KLB:n jutuista.
    Mulla oli aika lähellä käsirysy viime kevään ACS:ssa, kun puolustin Timpan Lincolnia, kun eräs huru-ukko alkoi sitä oikein urakalla haukkumaan. Sama tyyppi kävi vielä aukomassa sen jälkeenkin päätää pari-kolme kertaa.
     
  9. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    No huh huh! Mitä hikoilua huru-ukkojen jorinoista! menkää talleihinne siitä ennenkuin muututte samanlaisiksi :lol:

    Minun autosta tuossa edellä mainittu kaveri sanoi käyvän enemmän sääliksi rakentajaa, kuin pilattua mobiili-aihiota!

    Mene ja tiedä.Raja kaikessa, paitsi nainnissa :eek:
     
  10. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Mä kun luen sekä Primeria että Mobilistiä (ja Aku ankkaa ja... :rotfl: ) niin oon kyllä tosta KLB:n puolesta saanu vähän sellasen... No, sanotaanko etten ottais ehkä ihan liian kirjaimellisesti noita sen juttuja... Tuntuu että sillä ois ainakin joskus vähän itseironiaakin mukana, tai sitten vaan tulkitsen väärin... No, pien' #!ttuiluhan on aina hauskaa! :D

    Ai niin joo ja uusin Primeri oli taas täyttä tavaraa, niin että kiitos siitä!

    Nimim. yheltä istumalta läpi
     
  11. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Tämä "kuka mitäkin sahailee"-aihe herättää aina usein keskustelua. Kaikille se, että jääkö lastenlapsille yhtään alkuperästä vuoden -23 Erskineä ei merkkaa mitään ja toisaalta tuskin suomalaiset roddarit pystyvätkään jotain tiettyä - vaikka vaan - amerikkalaista automerkkiä/mallia pyyhkäisemään pois maailmasta. Mut tuohon Partnerin mainitsemaan ilmiöön oon törmänny minäkin. Silputaan auto (siis muuten ihan kelpo aihio) ihan vaan siksi, et kun kaikki muutkin tekee niin/halutaan herättää pahennusta. Mielestäni oli sit korimuutosten teon peruste mikä tahansa, nin aina kannattaa ekaks istua alas ja vaikka hahmotella paperille, et mitä on tekemässä, ettei lopputulos näytä tältä: http://www.kustomrama.com/events/event12/pages/44.php :odroll:
     
  12. Boogie

    Boogie 1st gear

    Juu!!!

    Vaikka on tullut primereita ennekin luettua, niin oli se vaan kiva kun nyt se kolahti tonne omaankin postilootaan.

    Ja ainakin vaikutti ihan hyvältä numerolta, noin niinkun äkki vilkasemalta.

    Ja tohon kiivaaseen keskusteluun vois lisätä, että itekkin luen niin primeria kuin mobilistiakin ihan mielenkiinnolla. Ja mun mielestä niin rakennetut kuin entisöidytkin autot ovat upeita, kunhan ne vaan on vanhoja (eli tuninki on siis on mun mielestä ihan jotain muuta kuin autoharrastamista).

    Mut pidemmittä puheitta, kiitos hyvästä lukupaketista!!! 8)
     
  13. gmc63

    gmc63 1st gear

    Joo eilen tuli sit vihdoinki toi odotettu läpyskä :p :p 8)
     
  14. gmc63

    gmc63 1st gear

    On kyl "livenä"ihan asiallinen häiskä nim merk kok on :wink:
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Hei Platu, eikö olekin hienoa huomata että lehden tekstitkin luetaan, toisin kuin esim. Veekasin pääkirjoitukset (hups)...
     
  16. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Mitä, onko veekasissa pääkirjoituskin? Mä olen luullut, että se alkusivujen jorina on aina joku kisaraportti... :poff:
    Ja meillekin tuli "vasta" tänään toinen lehti, eli ei Anjalankoski olekaan ihan etusijalla...
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Täällä kolahti kans läpyskä tänään postiluukusta! Fillareita tuli mulkoiltua pelottavan pitkään... :lol:
    Ja vähän lisää oftopikkia multakin: Eli täälläkin tulee luettua Pöpilisti ja Primer, molemmat kannesta kanteen ja yhtä lailla kiinnostaa niin rotilot, kustomit kun fossiilitkin, ja arvostan että autoja säilyy täysin alkuperäisinä, oli sitten miten ruma keksintö tahansa. Jos joku rakentaa läpilahosta raadosta rodin tahi kustomin vaivoja säästelemättä, ei missään nimessä voida puhua pilaamisesta, päin vastoin. Kun taas mun mielestä toinen ääripää on että todella hienosti säilynyt/entisöity auto laikataan, se menee mun mielestä jo pilaamisen puolelle. En mä nyt siis yritä väittää että rodit ja kustomit pitäis jostain harsoista paskoista väsätä, vaan että jätetään ne kaikkein hienoimmat yksilöt rauhaan, jotkut on vaan aivan liian hyviä kustomointiin... Ja samassa kusessa tässä on tosiaan kaikki autoharrastajat, harmi vaan että kaikki ei sitä ymmärrä. Mä en pahemmin "vanhan polven" mobilisteja tunne, mutta voin hyvin kuvitella että ne kaikkein jääräpäisimmät oman mielipiteen kannattajat löytyy sieltä. Se että ruvetaan ihan tosissaan sen toisen leirin ukkoja mollaamaan ja aukomaan päätä ei aja kenenkään etuja, on vaan turhaa ja lapsellista. Sitä mä en voi käsittää jos joku tosiaan sahailee autoja pahoittaakseen jonkun mielen, wtf?! Mitä harrastamista se on...? :eek: Joo, täähän ei siis millään tavalla liittyny alkuperäiseen aiheeseen, sori :wink: Ei mulla muuta, jatkakaa.
     
  18. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Jälleen on paljon lukemista tuossa "tosimiesten käsityölehdessä" :lol:
     
  19. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Vähän vielä aihetta sivuten. Tossa paripäivää sitten kävi yks myyntiedustaja pikkutakki yllään meitin firmassa ja jutut luiskahti ameriikan autoihin. Äijä kertoi omasta menneisyydestään ja että hyllyyn on jääny vanhoja Primereita. "Vieläkös sitä tehään?" kysyi ukko. Mä sanoin, et "eikun taas". Sit kerroin, et niitä ekoja 80-luvun lehtiä ei kannata kantaa paperin keräykseen, et ne voi vielä jotakuta kiinnostaa. :wink:
     
  20. Muki

    Muki Gearhead

    Niitä vanhoja primereitahan voisi koota yhdeksi kirjaksi ja myydä ? Miten lienee copyrightit sun muut mutta eikös tota voisi edes harkita ?
     

Kerro tästä muillekin!