Primer 17

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja platuart, 20.9.2006.

  1. amalia

    amalia 1st gear

    Pupu Ankka oli uusimmasa aivan huippu! Iski huumorintajuun kuin miljoona volttia. :rotfl:
     
  2. sami-v

    sami-v 1st gear

    (eli tuninki on siis on mun mielestä ihan jotain muuta kuin autoharrastamista)

    Ai mitäs tuning on kuin autoharrastusta?? itse en hauku mitään autorakentelu tyylejä. Se on pääasia että harrastaa :) pakko myöntää että seuraan myös tuning harrastusta. Mutta lowriderit on silti lähimpänä sydäntä. Varsinki Bombsit
     
  3. Kalle Koo

    Kalle Koo 1st gear

    Musta tuntuu usein siltä, että kärkkäimmät kommentoijat ja tuomitsijat, niin entisöinti-, roddailu- tai tuning-suuntauksissa, ovat juuri niitä jotka eivät itse ole rakentaneet tai edes omistaneet mitään maininnan arvoista ajoneuvoa. Voihan joku himoentisöijä ihan vapaasti esittää ostotarjouksia (kaikkien aikanaan hylkimästä raakileesta pitkäjänteisesti rakennetusta)kustomista tai rodista, jos palaa halusta palauttaa ns. pilattu auto alkuperäiseen loistoonsa?!?!?!
    Uskallan väittää, että useimmat Primerinkin lukijat todella arvostavat hienoja orkkis- ja MR-autoja.

    Mä olen jutellut KLB:n kanssa useasti henkilökohtaisesti eikä kyseessä ole ihan niin jyrkkä kaveri kuin ehkä lehden teksteistä voisi ymmärtää.
     
  4. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Hieman otsikosta rönsyilyä....
    Tuo yllä oleva on muuten semmonen juttu mitä minä olen aina ihmetellyt.
    Eli joku raato ei kelpaa mobilisteille, tai "se on niin huono ettei sitä voi enää entisöidä".

    Miten niin? Jos kustom heebo tekee sen takaisin radalle ja ideoi asioita vielä omasta päästä, niin miksi se ei olisi entisöitävissä. Sehän on paljon helpompaa kun on mallikin.....

    Ajatus on siis siinä, että jotkut tahot pitävät entisöintiä jotenkin vaikeampana ja vaativampana hommana kuin kustomien rakentelua. Bullshit, sanon minä.
     
  5. MH

    MH 3rd gear

    Primer 17 keskustelu jatkuu... Oli taas hyvää luettavaa,kiitos!

    Sitten tuohon ei kannata entisöidä juttuun kommentoisin, että ehkä sillä tarkoitetaan esim. suht yleistä(lue:halpaa) mallia josta vielä puuttu paljon pisteosia ja vaikka alkuperäinen tekniikka ym. Ja vielä koko pohja on mädäntynyt ja puolet kyljistäkin, niin on se tavallaan helpompaa ja hyväksytympää lähteä kiduttamaan ko. vehjettä jonka puuttuvien alkuperäisosien metsästys voidaan unohtaa ja sovittaa tilalle jotain "omasta päästä".

    Koskas seuraava numero muuten ilmestyy :rotfl: . Pientä kirimistä :poff: .
     
  6. Boogie

    Boogie 1st gear


    No niin pitihän se arvata, että taas alkaa tää keskustelu näistä jutuista.

    Eli tossahan lukee aika selvästi, että se on MUN mielipide.
    Eli jos itse olet eri mieltä niin kiva kun kerrot, mutta siis toi olikin vaan MINUN mielipide. Ja tykkän edustaa sitä autoharrastustyyliä minkä olen valinnut ja siihen kuulu sellanen pieni Kettuilu niinkuin vähän kaikkeen.

    Miksi ihmeessä täällä ei saa olla minkäänlaista kapinaa, kun heti aletaan perusteluja tivaamaan. Edustaahan nää sivut kuitenkin suomalaista peltilehmä kulttuuria. Harvemmin tossa sivun ylälaidassa on minkään Lintulauta corollan kuvaa !

    No ei siitä sen enempää, eli tääkin oli vaan minun mielipide ja se ei tarkoita sitä, että muut eivät saisi olla eri mieltä.
    8)
     
  7. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ei ne autot ihan heti maailmasta lopu sillä että joku pieni kansa peräpohjolassa rakentaa niistä kustomeja. Antaa laikan laulaa vaan jos hyvältä tuntuu.
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

    No kyllä jotkut muunnelmat vois / olis voinu jäädä tekemättä... Yks omaki auto o semmone.
     
  9. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Ei välttämättä! Itsellä on semmoinen auto jota on joku muutellut mieleisekseen enemmänkin tahdon kuin taidon kanssa.Tämä tapaus jos olisi jäänyt odottamaan mobilistiä jota ei varmaan koskaan olisi tullut(jolle olisi kelvannut) olisi auto päätynyt paaliin aika päiviä sitten! Näin ollen se ei koskaan tulisi miellyttämään kenenkään silmää,paitsi junankuljettajan :lol:

    No,ehkä siitä saa vielä kelvon käyttökustomin piristyttämään tätä maamme kirjavaa kalustokantaa! On siinä kiva sitten katsoa sormea osoittavaa mobilistia joka huutaa että "PILATTU" Ja vastailla vaan että Niin varmaan onkin mutta sinun kanssaharastajat olisivat jo luovuttaneet tämän ratakiskoksi ja sitä paitsi sillä on KLB:n siunaus
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  11. bdr529

    bdr529 1st gear

    Myynnissä oleville projektimobiileille voisi ryhtyä antamaan virallisia hyväksyntäarvosanoja. Kun tarpeeksi moni pussihousustatuksen omaava on auton hyljännyt, se on vapaata riistaa.

    Nettisivuilla arvosana näkyisi pussihousu- ja laikkapisteinä. Viiden pussihousun mobiilia ei saa myydä tatuoidulle ostajalle vaan ainoastaan mobilistille. Ostajalla ei saa olla yhtään keskeneräistä projektia suulissa piilossa ja vähintään viiden onnistuneen entisöinnin katkeamaton ja dokumentoitu tausta.

    Viiden laikan projekti puolestaan saa mennä vaikka harjoituskappaleeksi 16-vuotiaalle ammattikoululaiselle. Pohjanmaan chevypilkkoja ei kyllä saa edes niitä.

    Pitää vaan päättää, ketkä saavat antaa ääniä ja miten ostajakategorisointia ylläpidetään. Taitaa kuulua Liikenne- ja viestintäministeriön hallinnonalaan :)
     

Kerro tästä muillekin!