Project Sitsueison ;)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Camino'79, 15.10.2017.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Otetaas pikanen kyssäri bbc miehille; kärsiikö vetästä dekin nollaan tasapäämännillä ja closed chamber kansilla mikäli ajatus on saada kannentiivisteellä se millin paljerako? Tossa ois kyydissä romut millä mitata dekkitason korkeus ni tietäs sit sanoa koneistamoonkin samalla että vetävät dekin nollaan mikäli tästä ei aiheudu muita hankaluuksia? o_O

    Vissiin pattipäämännillä open chamber kansissa ainakin venat käy hyvin liki mäntää äkkiä jos on vähänkin nokkaa? :confused:
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tasapää männillä ei ainakaan tarvi huolehtia mistään muusta kuin että venttiilille jää tarpeeksi tilaa.
    Ja onhan noissa sun männissä niin isot venttiilikolot että varmasti sietää plaanata nollaan.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noniin nyt on taas viety ja haettu romuja koneistamosta.

    Elikkäs dekki vedetään nyt sit tosiaan nollaan ja samalla infosivat että kun lohkon hoonasi käytännössä vaan puhtaaksi niin mäntä/pyttyvälys jäi sopivasti 16 satikkaan joka pitäisi toimia oikein hienosti noilla männillä eli ylimääräistä jauhamista ei tarvittu sen osalta ja pieninkin rappu lähti samalla poies :)

    Elikkäs kohta ois lohko koneistusten osalta valmis ni sit tarvis vissiin laittaa kättä syvemmälle taskuun ja kärsiä kustannukset ja alkaa suunnittelemaan lakrujen ja tiippareiden hankintaa :D

    Ja tosiaan nauhaavat kampuran puhtaaks ja sit otetaan mitta että meneekö stanulakruilla vai otanko suosiolla ne 0.001" alikokolaakerit :)
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Eilen tuli tieto että kampura on sen verran hyvin mitoissaan että std laakerit on oikein soppelit :odcool:

    Elikkäs tässä just keräillään parin kaverin kanssa rokkiautosta tilausta niin jos sieltä nyt sit tilailis kaikki lakrut std koossa tähän ja sit sen perkeleen blazerin abs-anturin :poff:
     
    Herje tykkää tästä.
  5. max

    max Double Gearhead

    Mulla on BBC World Merlin Rect Port rautakannet parhaillaan "artsiracingin" pajalla "viritettävänä".
    Mikähän mahtais olla tehoero tässä motissa,kun ajatellaan nykyisiä oval port kansia.
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Liekkö huipputeho nousis mutta oletettavasti alaväännössä häviäis jonkinverran? Noin mutulla epäilisin o_O
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Noita Merlinejä testattiin muistaakseni GM 454 H.O motissa rinnan.Merlin ovalit vs.rect portit,niin ovaalit saivat selkäänsä muitaakseni 62 hepan verran.Väännössä oli sitä vastoin aivan pieni ero alhaalta ovaalien eduksi.
    Noita kanava muotoja,malleja ja kokoja on niin paljon mottien Kingiin(454) tarjolla,että vanha hokema oval kadulle, rect.port kisaan on menettänyt merkitystään.

    Todellinen musta hevonen taitaa olla Edelbrock BBC E-Street kannet.David Wizard taikoi näiden kansien kanssa aivan pirusti voimaa 454:en kanssa.
    Eivät US-Partsissakaan taida aivan hirveesti maksaa.
     
    Muokattu: 26.6.2018
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu kyllähän tuohon saa ihan järkihintasia kansia ym. Osia kun ottaa vertailuun vaikkapa oldsin koneet :poff:

    Tähänastiset koneet kun on olleet oldseja niin oikein huvittaa tilailla tähän osia kun hinnat on murto-osan :rotfl:

    Mutta mennään nyt kuitenkin noilla orggiskansilla kun olivat hyvät ja ovatten nyt koneistettu valmiiksi. :)

    Vieläkään ei ole tullut compilta eikä steve morrisilta vastausta joten lienevät haluttomia palvelemaan merten yli. Elikkäs todnäk. Otan jonkun listanokan mutta nyt herääkin kysymys että onko ajatuksia millaisen?

    Joku ~284 compilta ois varmaan supercharged versiona ihan jees mutta meneekö jo härskiksi että pitäskö tyytyä ~274 luokkaa olevaan? o_O
     
  9. Terok

    Terok 1st gear

    Mulla odottelee just noi E-Streetit 502 alakertaa alleen....
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. max

    max Double Gearhead

    Minäpäs kaivelen sen Wizardin jutun esiin.
    468 .060 454.
    581hp/588ft-lbs.
    COS-Cam 268/107LCA.En tiedä mitä Wizard meinaa tolla nokalla ja arvoilla? .050@?
    850 vac Holley.

    Portattuina 626hp/611ft-lbs.
    Voin myös ottaa kopion koko artikkelista ja lähettää sen sulle.
    edit.Imusarja oli tuossa kokeessa Victor.Jr oval.No multa löytyykin tällainen Victor hyllystä,ja tiedä vaikka kokeilis joskus noita E-Streettejä.
     
    Muokattu: 26.6.2018
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Cos-cam:in "268" tarkoittaa perusasteita, se on .050" asteiltaan ainoastaan 219 ja 107LCA tarkoittaa nokkien välistä kulmaa, LCA = LSA.

    Kun noin pienellä nokalla saavutetaan tuollasia tehoja, pitää kansissa olla virtaukset kunnossa muutenkin kuin vain maksiminostoilla ja muutenkin kaasunvaihdossa sykkeet kohdallaan!
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Joo Artsi,mullekin selvisi että tämä COS-Cam 268 on todellakin vaan 219@ .050 kääpiönokka.
    Vähän kyllä ihmettelen miten tuollaisia voimia saadaan aikaan.No kai se Wizard(Velho) on sitten nimensä veroinen.
     
  13. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Mitäs konetta sä nyt suunnittelet, vai mitkäs kannet siinä redneck pu:ssa nyt olikaan kiinni?
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

  15. max

    max Double Gearhead

    Pikkiksessä on Rect Port Speedmasterit.Nää Merlinit on kotoisin Ruotsin Norrköpingin swapista ja kun Börje niitä tyrkytti valmiiksi plaanattuna 500€ hintaan,niin pakkohan ne oli ostaa kun halvalla sain(hamsterin vikaa).No,pitäähän arsenaalia olla hyllyt väärällään.
    Niitä vähän jatkojalostetaan ja jouset vaihdetaan Comp Cams 305H Magnum nokalle sopivaksi.
    Sorry OT.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Pikainen updeitti mutta nokkalakrut on tulossa eli kohta saa romut ulos koneistamolta ;)

    Toi talliproggis ja muutto plus pienen miehen perheeseen tulo on hidastanu tätäKIN projektia melkoisesti mutta eiköhän tää tästä kohta taas :D
     
    Herje ja isalmela tykkäävät tästä.
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Pikku miehet ratkaisee hyvin tarkkaan ylimääräisen ajan ongelmat :rotfl:
     
    isalmela ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  18. LPV

    LPV 3rd gear

    Joo, mulla jäi Ponun kone pukkiin 10 vuodeksi, kun piti rakentaa talo ja tehdä pari tenavaa...
    Rahat ja aika tahtoo mennä ihan muuhun kuin ennen tenavia.
    Eli kannustukseksi; Hyvin menee jos pystyt tänävuonna vielä jatkamaan koneen kanssa!
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyllä ajatus olisi että edes alakerran sais nippuun tän vuoden puolella. Tosin se ~1keuron nokka/venajousi yms. Paketti vähän kyllä yskittää mutta pakkohan se ois laittaa jos meinaa että se joskus liikkuu o_O
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No joo, minunkin ikuisuusprojekti tuli purettua osin vuosituhannen vaihteessa, sen verran tuli 2013 eteenpäin, että sai suurimmat hitsattua ja sitten sai kasattua ajokuntoon sekä ajettua nykyiseen asuinpaikkaan. Sittenpä se taas on odotellut, viime kevättalvesta purin taas maalausta varten ja maalit on pois mutta siellä se odottelee pressukatoksessa.

    Kyllä se vaan perhe vie aikaa ja rahaa. Ja piti vielä jokunen vuosi sitten alkaa sivutoimiseksi maanviljelijäksi, niin sinne menee ne mahdolliset muuten vapaaksi jäävät ajat sekä rahat.
    Talvella saattaisi joutaa mutta pitäisi ensin olla rahaa ja aikaa tehdä se talli...

    Harrasteautoilukin on ollut sitä, että mahdollisimman halpa ja käytännöllinen jenkki, mitä sitten yrittää mahdollisuuksien mukaan pitää liikennekunnossa.
     

Kerro tästä muillekin!