Project Sitsueison ;)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Camino'79, 15.10.2017.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Elikkäs mennään tolla jälkimmäisellä pitkä kanki/lyhyt mäntä setupilla :)

    Mutta nyt sit enää jää pohdittavaksi että onko järkeä satsata parempiin renkaisiin vai mennäänkö tolla kombolla mikä noissa männissä tulis mukana? :rolleyes:

    Lähinnä pros vs cons tyyppistä keskustelua ois hauska saada aikaiseksi että miksi ei käyttäisi noita ja onko toisenlaisissa renkaissa jotain ylivoimaista noihin verrattuna? :)
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Vielä tän päivän uhrasin asian pohdiskelulle/selvittelylle ja otin yhteyttä erääseen harrastajaan joka on sattumoisin paininut tämän saman asian kanssa ja siinä sitten höpöteltiin ja spekuloitiin ja tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että kierrosten jäädessä alle 6000rpm niin kannattaa kuitenkin käyttää stanumittaisia kankia ja mäntiä jolloin männillä on enempi tukea sylinterissä ja renkaiden istuvuus on parempi.

    Ko. henkilö itse oli päätynyt myöskin tähän ratkaisuun pitkällisen pohdinnan jälkeen ja on nyt useamman kesän riivannut mosaa reilulla ahtopaineella eikä ongelmia ole ilmennyt kierrosten pysyessä maltillisena.

    Eli panostetaan nyt kuitenkin tässä kohdin siihen toimintavarmuuteen sen sijaan että haettaisiin niitä kevyimpiä mahdollisia kamoja silläkin uhalla että kankikulma on mikä on :)

    Toki tässä nyt on ainakin vklopun yli aikaa esittää lisää käytännön kokemuksia jotka puoltaisi pidempiä kankia :rolleyes:

    Ja puristukset on tosiaan ajatus saada aika tarkkaan 9.5 jonka vuoksi vklopulle onkin lisää mittaamista luvassa ;)
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Päivän/vklopun agenda: ;)

    [​IMG]
     
    Satellite70 tykkää tästä.
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Imupuolta en alkanut sen kummemmin muotoilemaan, kevyt sipistely ja "pehmentely" jouhevammaksi mutta pakopuolelle sitten ihan täyshoito kun tommosen vorteccikannen pakopuolihan oli jotain ihan hirveää :D
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Männät meni tehdastilaukseen ja nyt näyttää siltä ettei niitä välttämättä saakkaan, että nyt odotellaan vielä 13.2. Asti josko saisivat summitilta niitä mutta ihan vaan plään biitä suunnitellessa ni onko hyviä ideoita jos meneekin vituralliks noiden saanti? o_O
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Oliks sulle tulossa jo ne vakiomittaset veivit, taishan niihinkin olla kuitenkin useita vaihtoehtoja männiksi.
    Entäs mikä olis mäntien saanti pitemmille veiveille.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tuntuu olevan tuo std-poraus se suurin ongelma....

    Ja juu, pidän veivimitan orggiksena sen männänrengaskontrollin takia ja koska kierrokset tulee olemaan maltilliset.

    Esmes keith blackilta ei edes saa std. Mäntää ja ikävä kyllä lompsa ei anna myöten mittstilausmännille o_O

    Ja en siis hennonu vielä tilata veivejä, mutta ne tulee kyllä seuraavassa tilauksessa mikäli kampura todetaan särötarkastuksessa ehyeksi ettei tässä vielä tarvii tilata taottua kampuraakin :oops:
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja lisäyksenä vielä että myös tuo mäntämalli noiden orggiskansien takia rajaa valikoimaa aika paljon kun ei voi käyttää pattipäämäntää :oops:
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Jos veivit menee kuitenkin tilaukseen, niin karvan vaille kosketukseen pattipää mäntä ja laske sille puristukset

    Eli korkeempi mäntä ja karvan lyhemmät veivit, iskun pituushan tulee kampurasta ei veiveistä, ainoo et jos mäntä lyhyellä veivillä käy liian alhaalla, niin se on öljyrenkaille kehnompi homma
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu ei tähän missään nimessä lyhyempää veiviä kyllä aleta laittamaan kun ennemminkin pidempää mutta sekin jo tuli hylättyä koska männänrengaskontrolli huononee matalalla männällä.

    Mutta kuulostellaan nyt 13.2. Asti josko saisivat sieltä iconilta nuo haluamani männät tulemaan summitille :confused:
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Iconillahan oli kolme eri flat top-mäntää vakiomittaselle veiville ja iskulle, ja 780:stä näytti löytyvän summitin sivuilta stanuna. Mitkä sulle oli tilauksessa?
    Sithän on vielä SpeedPro L2377F, mahtaisko sitä löytyä.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    780set on tilauksessa mutta meni suoraan tehdastilaukseksi ja se fhr-sarja on huonompilaatuinen ns. Budjettimäntä ja se viiminen olikohan 784 tms. Ni se oli sit eri puristuskorkeudella.

    Ja tosiaan piti lähteä summitilta 29.pvä mutta eivät olleet saaneet niitä ja nyt seuraava deadline olis 13.pvä helmikuuta o_O

    Kenes kautta noita speedproota saa järkihintaan? :)
     
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Summitillahan spedeprootakin näyttää olevan 450 dollaria satsi.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Minkähän takia se jättää speedprot pois kun valitsee taotut männät?! :eek:

    Sen takia ne ei oo mullakaan tullu hakutuloksissa vastaan kun oon aina hakenu summitilta konetyypillä,taotulla std männällä jossa vakio puristuskorkeus. Nyt piti oikein kokeilla ni se hakutoiminto pudottaa speedprot pois heti kun valitsee forged aluminium männät :confused:
     
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja iconin comp.dist. on 1.635 ja tossa speedprossa 1.640.

    Vakio on tuo 1.635 ja sillä purkka jää just sopivasti siihen 9.5 bariin o_O

    On tää perkele hankalaa kun yrittää std koossa rakentaa :D

    Mutta toivotaan että saisivat ne iconit nyt hommattua ni ei tarvis raapia päätään enää enempiä :p
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ilmeisesti tällä viikolla ois männät renkaineen summitilla ni saavat sit lähölle tännepäin. Ainakin ovat lähteneet sentäs jo valmistajalta summitille :D

    Ja kun tää veny näin pitkälle ni kerkesin jemmaamaan sen verran harrasteyksiköitä että samalla kuormalla tulee nyt sit eaglen h-veivitkin ;)

    Elikkäs mikäli kampura tulee särötarkastuksesta ehjän papereilla niin sit alkas olemaan jo alakerran kovat romut hallussa.

    Hieman tänään jo lueskelinkin, mutta ilmeisesti ko. Moottorin konseptin huomioon ottaen kannattaa ottaa tri-metal lakrut mottiin? Ja öljyksi ajattelin jotain 20w-50 rallimärkää, kuulostaisko hyvältä?

    Tossa nopsaan summitilta kattelin listanokkia ahtokäyttöön ja rullana tietty ni tuli yks howqrdsin ja yks cranen nokka joissa mainosasteet ~288 nurkilla ja nostoja karvan alle tai yli .6" lsan ollessa 114

    Noilla infoilla wallacen laskurilla vähän pähkäilin ni dynaaminen purkka ois aika liki 6.8 ja boost/cr taulukoissa se tekis sillä kilon paineella reilun 13 purkkaa ahtopaineella. Pitäis vissiin olla ihan toimivalla alueella? :)

    Kansinahkoiksi kattelin cometicin 0.027" paksuja ni puristus pysyis lähtökohtaisesti ylhäällä ja jakka romut tulee käsiin ni täytyy sit tsekata että joutuuko kuinka paljon työstämään että saa dekin nollaan (jolla siis laskin purkatkin) :)

    Eli ajatustyötä on käytetty ja lompakkoa kevennetty :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mä näistä niin ymmärrä, mut postimerkin kokosella näytöllä kansissa näyttäs olevan quench alue. Eli jos vedät dekin nollaa, ni eiks kansipaffien pitäs olla .04" paksut tai snadisti ohkasemmat? Millin paljealuetta meinaan.
     
  18. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Taino, ei mitää, kääntelin vasta nyt noita tuumia milleiks... Ahtaaks kyl silti menee, seurailen viisaampien kommentteja. Meinannut itekki toho omaa mottii laittaa niin ohkaset cometikit kun uskaltaa, kun nykysil pahveil tilaa jää muistaakseni snadisti yli milli, tiiä sit onko merkitystä tollases antiikkimotissa...
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noi pahvit katoin vaan sen vuoksi että näkee millä haitarilla pääsee sit nahalla säätämään puristuksia, eli toki paljerako kassotaan jakka näkee mihinkä toi dekkitaso asettuu, artikuloin ehken huonosti aiheen.

    Mutta juu, kyllä tuo paljealue on tarkotus hyväksikäyttää kun semmonen on tarjolla :D
     
    jorkat tykkää tästä.
  20. jorkat

    jorkat Gearhead

    rappu:eek:
     

Kerro tästä muillekin!