Proomatikki Perkale minkä teit!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Vilih, 6.1.2012.

  1. Vilih

    Vilih 3rd gear

    Mikähä pirulaine tuoho Hurstin Proomatikkii iski, Coronettia vähän siirtelin nii D:ltä ku yritti pistää P-vaihteen päälle, nii N:nnän jälkee pitäs kepukkaa nostaa, mutta ei ristus sentäs Liiku enää ylös eikä ales!. Vähäsen kattelin mekanismia ja kaikki näyttäs olevan ok kohillaan,mut ei perskels sifterin vipu nouse tai laske, hahlot näyttäs olevan mihkä pitäs loksahtaa mut ei millään... mikähä siihe auttas?... Vai laittaako suosiolla sifterin vaihtoon?... :-?
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Oma vastaava loppui toimimasta kerran ihmeellisesti ilman mitään näkyvää vikaa, nivelien öljyäminen auttoi, laitoin synteettistä spray vaseliinia tai jotain.
     
  3. Vilih

    Vilih 3rd gear

    Joo täytyy yrittää jotai lörssiä tunkea sinne ja katsoa et mitä tapahtuu,vaikkakin siellä näyttäs jonku verran kumminkin rasvaa olevan
     
  4. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Ton toiminnan kannalta on erittäin tärkeetä että paikat on hyvässä rasvassa.
     
  5. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Mulla oli joskus vastaavassa laitteessa kulunu semmoset purseet siihen runkoon et rupes jumimaan. Osiksi ja laikalla purseet pois, reilusti jotain notkeaa rasvaa. Ja vielä vähä prikkoja välii et sai klapin sivusuunnassa pois, niin johan taas pelasi.

    On vanhemmiten joo aikas arka laite kaikenlaiselle kun rupee kulumaan. Tuohon meikäläisen systeemiinkin on jo pitäny vaihtaa tappeja, ja tehä yks uus välirauta. Hitsata täytettä hammastuksiin jne. jne.

    Eli kannattaa varmaan ostaa uus, jos ei rasvaamalla lähe toimii... :rotfl:
     
  6. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Tällaista tapahtuu myös kun on mekaaninen este eli vaijeri kärventynyt pakosarjaa vasten tai vaihdelootan bracket niksahtanut
     
  7. montego

    montego 1st gear

    Ei tuolla proooo matikilla tee yhtään mitään, toimii sen kun toimii, kokemusta on. Miksihän noita vielä edes on olemassa :eek:
     
  8. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Kilvanajossa ihan käyttökelpoinen kun säätää oikein ja antaa kaapelille loivat mutkat
     
  9. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Joo noinkin on joskus päässy käymään... Sovelsin tohon B&M:n vaijerin ku uspartsil ei ollu hurstin vaijerii hyllyssä, se on mun mielestä parempi se B&M.
    Niitä on vielä kun jotkut kahjot korjaa niitä... :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!