Puhaltimen moottori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Mr_MilleR, 3.6.2009.

  1. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Vm. -72 Chevellessä toimii puhaltimessa ainoastaan suurin nopeus, eli pienimpien nopeuksien etuvastukset ovat ilmeisesti hajalla. Osaako kukaan kertoa noiden vastusten sijaintia?
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Onki ilmastoitu vai ei-ilmastoitu malli? Ilmastoidussa se on konehuoneen yksikössä, ei-ilmastoidussa kaiketi lämppärin sisäyksikössä?
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Saattaa olla vaan vastusten lämpösuoja palanut. Varaosan saa kahvinkeittimestä :rotfl: .

    Kannattaa tarkistaa sitten puhaltimen laakerointi, ettei uusi osa kärähdä heti.
     
  4. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Kyseessä on alunperin ilmastoitu malli. Mitä kautta puhaltimen moottoriin pääsee käsiksi?
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Erittäin vaikeasti, jopa vaikeammin kuin 240-Volvossa! Avaat konepellin , niin siinä tuuletuskotelossa se pollottaa pinnassa oikealla, joko vaakasuorassa (ilmastoidut mallit) Tai pystyssä ei-ilmastoidut..

    maksaakin jotain 20€ ??
     
  6. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Jos se olisi jossain näkyvissä, niin en ohjeita kyselisi. Uudemmissa malleissa ja joissain vanhemmissakin se on helposti käsillä, mutta -72 mallissa moottorille menevät johdot katoavat edestäpäin vasemmalla puolella olevan ilmastointilaitteen kotelon vasemmalle puolelle. Haynesin korjausmanuaali ehdottaa moottorille pääsevän sisälokasuojan ja etusiiven välistä.
     
  7. mxu

    mxu 3rd gear

    Sielä se taitaa kyllä tuonikäisissä olla, siis siellä sisälokarin ja lokasuojan "välissä", vähän veemäisessä paikassa.... varma en ole kun en moista omista mutta jos johdot kerran sinne menevät ja onhan noita muissakin GM:issä tuonne piilotettu...
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    64:kussa se on tuolla "kolossa" eli sisä loksu pois....

    mut meneekö sinne yks vai kaks/kolme johtoo....omassa menee vaan yks(virta) ja se on nopeudet on "kuristettu" sieltä kytkimestä(nopeuden säädöstä)..... ja sinähän(jollei sulla oo museo-autoo) voit jos toi yks johtonen malli niin voit laittaa sen etuvastuksen siihen "näkyvään osaan" tunnelia mallia "toyota-corolla"(motonetissa 3€) tai "nissan sunny"(motonetissa n.8€)......
     

Kerro tästä muillekin!