Pumppupensa Mestari?????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja chevy 2, 27.9.2005.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Sori vaan BB Ford, mutta mulla ei ole aavistustakaan kuka sä oot, siis tällä palstalla. Siviilissä ollan ehkä tavattu, ja jos ollaan tiedät varmasti, että noi mun jorinat on kirjoitettu pilke silmäkulmassa. Eivätkä ne ole suunnattu kenellekään kirjoittajalle sinänsä, vaan tarkoitus on ollut herättää teissä kaikissa ns. äijämeininkiä. Siis perkele kyllä me noille niinku näytetään.
    Ei toi tonne kisoihin tuleminen oo itsekullekaan aina niin itsestäänselvää, ihan tavallisia duunareita tässä myöskin ollaan. Tämänkin kesän ajot jäiväi allekirjoittaneelta väliin ainoastaan rahanpuutteen ja pikkusen rouva Fortunan takia. Eikä siinä vielä kaikki samasta syystä mä joudun tilaamaan gti- alletaittopaperin vuodeksi kotiini ihan omalla nimellä. Onneksi lukemisesta ei sitten puhuttukaan mitään, joten tommonen paskalehden vuosikerta saattais olla ostetttavissa vuoden kuluttua ihanniinku avaamattomissa paketeissa. Mutta silti, aatelkaapa omalle kohdalle, mikä NÖYRYYTYS, gti my ass.
    Toi Keijojuttu oli vaan pakko kirjoittaa, kun se nyt vaan tossa aamusella ilmestyi tonne pääkoppan kun olin lukenut taas muutamia raivonpurkauksia/itkuvirsiä tältä palstata.
    Totuushan kuitenkin on, että vähän tavallisemmallakin autolla voi ihan tasapäisesti ajaa kilpaa kenen kanssa tahansa kun ryhmä vaan on oikea. Ja se ryhmähän on ....TaDaa.. BRACKET. Siellä voi ajaa auton rakenteesta, bensiinin koostumuksesta tai rengasvalinnoista huolimatta ihan kuka tahansa. Ja kun laitatte indeksiksenne 9,5 sekuntia, saatte taatusti ajaa kaasu pohjassa, Mielenkiinnon vuoksi kannattaa toki ilmoitta ihanneajakseen auton ennätys aika, jolloin ei ehkä vituta, kun ajaa liian kovaa. No tänhän te toki tiesittekin. Ei se BRACKET niin paha ole kun täällä annetaan ymmärtää, siinä on kovastikin mielenkiintoista kun siihen vaan pääsee sisään.
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jees, kaikki tämän sivuston purkaukset kun saataisiin siirrettyä steitsaukseen, niin kyllä siinä koneet saisivat kenkää ja kovasti. Huuto PRRRRRRKELE kuuluisi varmaan yli lähtökierroksistakin :lol:

    Piti vielä sanoa bracketiin, että jos sattuu hitaampi auto vastaan eliminaattorissa niin kyllä punavalo konkretisoituu... voi olla ettei hermo kestä katsoa kun toinen lähtee työstämään kohti maaliviivaa :odroll:
     
  3. Kieku

    Kieku 1st gear

    :D Taktiikka se on kun jyllää :D

    Kiitos DS 325 saamastani huomiosta :oops:

    Meillä ajaminen on oman ennätyksen jahtaamista ja ajamista mahdollisimman kovaa, niinpaljon kun vaan kulkee :rotfl:
    Bracketti ei oo huono osallistumiskeino kisailemaan, indeksi ikkunaan :D

    Juu tuli itsekin koettua putoaminen "Brake Out" balttiarallaa 5 tuhannesosasekuntia :D Juhlittiin enemmän ennätystä kun putoamista jatkosta :D Hilkalla muuten oli samoissa kisoissa Alastarolla huikea 1 tuhannesosasekunnin alitus :D Ennätysterkkuja vaan !
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    Tossa toi ajamisen ideologia kiteytyy, noin sen pitäiskin olla ja tuohon sitä pitää pyrkiä.
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Käkö kirjoitti. . ja fyyran henkilökunta opastaa kun niiltä kysyy...
    Tervetuloa vaan mun bussillekin kyselemään,, sieltä ei ole vielä tähänpäivään mennessä lähetetty ketään ominneuvoin pois. Aika monessa kisassahan sitä kuitenkin on tullut oltua ihan yleinen tietotoimisto, työkalujen lainaaja ja varaosaliiteri. Eikä siinä mitään, pääasia että kaikilla on kivaa. Tulkaa vaan jatkossakin, ehkä musta vielä jotain hyödyllistäkin irtoaa. :lol:
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kieku kirjoitt: Kiitos DS 325 saamastani huomiosta
    Voin ihan varauksetta sanoa. että olet kehusi ansainnut. Uskon monien muidenkin olevan samaa mieltä, kun ne vaan uskaltais sen ääneen sanoa


    :D :D :D
     
  7. ere

    ere Gearhead

    Kuulostaa ihan Luigilta jonka tiedän. Provosointi osu/uppos.

    Valittaminen on helppoa ja hauskaa jos on, niinku mulla, oma peltilehmä ojassa (ja kavereidenkin... ja syvällä).
    Uutta luokkajakoa kaipaan siksi, muutoksien mukaan.Siinähän itken.
    Hammastankosäännösta pääsyä. konerajaan ja painorajaan muutosta.

    Poris-01 voitit, uudensäännönautolla vanhan, hieno finaali,
    toivottavasti otetaan joskus uusiks, heads up luokassa.

    Enkä meinannu kellekkään vittuilla, aattelin hinata tällä:

    http://public.fotki.com/Rinnewood/garag ... 00016.html

    tätä:

    http://www.cc.puv.fi/~oh/wcc_kauhajoki/IMG_3914.JPG

    ja kellottaa molemmat
     
  8. Käkö

    Käkö Gearhead

    Kuullostaa hyvältä, tolleenhan sulla on tuplamahdollisuus... :rotfl:
    Ja jos ei toi vähäovinen farmari muuten kulje niin mee kellottaa traileri perässä ja farmari trailerilla... :rotfl:

    Ja takas aiheeseen...
    Jos tommosta kisaa joskus järjestetään olisko ideaa siinä et vaikka jurvan mutkaradalla olis ratasessio kans?
    Siinähän sitä olis siirtymää ku kauhajoelta tai vaasasta pötköttelis varttimailin repäsyn jälkeen jurvaan...
     
  9. bbford

    bbford Gearhead

    DS 325: Ei olla tavattu ennen,en ainakaan tiedosta sitä. Johtuukohan sienistä?.. :D No jep jep.. Muki tais ajaa sun autolla finaaleissa? Ehkä?..
    Jos ajoi niin sulla myös on todella hyvän näköinen kilpuri,jälleen nostan hattua.
    Joo,just sitä brackettiä olenkin ajatellut että vois ajaa ja siinä on todellakin on mahdollisuus voittaa vaikka tolla mun tankilla.
    Mutta täälläkin on niin moni (mm.Mopeman ja Käkö) haikaillut D ryhmän perään,että se pitäis elvyttää ja mukana sais olla hitaampiakin autoja kuin 9 puolelle ajavia.
    Siksi olen ajatellut että perkele,mikäli sinne kisoihin nyt siis edes pääsis,niin olis se muutenkin hienompaa jos kävis hirveä säkä ja sais mukaansa D ryhmän pokaalin ennemmin kuin bracketin,että menis vaan muiden sekaan kuitenkin vailla huolen häivää siitä että voitanko,ja sais olla mukana elvyttämässä sitä D ryhmää,edes yhdessä kisassa.
    Mutta joku tossa muisteli että bracketissä ei tarttis olla ajopukua välttämättä(pitääköhän se paikkansa?),niin se vois olla sitten pakon sanelema juttu ajaa siinä luokassa.
    Mutta sen sanon myös että bracket on HYVÄ luokka,on mukava katsoa kun on niin erilaisia laitteita samassa lähdössä.
    Kauhajoen WCC kisassa tein muuten just noin että indeksin jos alittaa niin tuleepa ennätys.No,otin sitten punavalon kun on homma vielä kovasti hakuisessa..

    Ja kyllä mäkin nostan Kiekulle hattua,nythän tälle "mopolla radalle" ajatukselle tuntuu olevan nostetta, ja uskoisin sitä olevan juuri siksi että Kieku on valtterilla kisoissa kiertänyt ja näyttänyt että näin se homma toimii.Eikös pojat? Ei siellä ennen Kiekua ollut kuin niitä 9 sekunnin autoja? Go Kieku!!! :D

    Ja kun nyt kehutaan niin mä haluan kiittää vielä kerran NHRA:n tallin poikia osien lainasta ja siitä että herrat on neuvonut mua kaikessa kisaamiseen liittyvässä.Vaikka sitä on kisoissa kiertänyt katsojana 80-luvun lopulta niin kyllä siinä oli/on vieläkin sitten pihalla asioista kun ajamaan piti ryhtyä.Mun autossa oli muuten n.142 kpl lainaosia pojilta että pääsin ottamaan ne ekat lähdöt autollani.Nyt vaan pitää sitten hommata omat vastaavat jotta pojat pääsee ajamaan omillaan ensi kesänä... :)

    Ere:Eiköhän se olis onnistunut.. :rotfl:

    Käkö:Nythän sä puhut asiaa! Mulle käy kyllä jos vedetään mutkaa välillä.Vois näkyä eksoottisia ajosuorituksia päivän aikana.
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tää oli ilmeiseti mulle, joten:

    Olet selkeästi väärässä, ei täällä ketään sorsita, korkeintaan viedään kuin pässiä narussa. :lol:
    Seinäjoen uudesta sukupolverta en ole valitettavasti koskaan kuullutkaan, enkä kyllä edes tiedä missä tpmmonen paikka oikein onkaan. Mutta mukava kuulla että sielläkinpäin oikein kilpaa ajetaan, tulkaa nyt ihmeessä näyttämään meillekin, mä tarjoan kahvit, jos tulette.





    :rotfl:
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Noi luulot jonkinlaisista sorsimisista ja muista linnustamisista voi tosiaan unohtaa, ainoostaan niitä ehkä sorsitaan jotka ei kalustoineen paikalle vaivaudu. :rotfl: Ja harvemmin niitäkään; jo pelkästään ton kakspäiväsen kisan varikkotoiminnan ja yhteishengen takia kannattaa sen osallistumismaksun verran sijoittaa. Ei oo vielä ketään vastaan tullut joka näin on tehnyt ja asiaa jälkikäteen valitellut.
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    BB Fordille: Joo ei kai sitten oo tavattu, mutta olet oikeassa, Muki ajoi mun autoa tuolla finaaleissa. Tuu ihmeessä ensi kesänä tonne mun busille, ainakin mä tarjoan kahvit. Lisäksi kaupanpäälle saa hyviäkin(suhteellisuus) neuvoja, jos vaan viittii kysyä. Kysele ihmeessä vaikka yv:llä jos kiinnostaa.

    Sähän alat jo selvästi muistuttaa ihan oikeata D-ryhmäläistä, into on jo päällä tähän aikaan vuodesta, venaa vaan kun tulee kevät. Täähän alkaa muutenkin näyttämään paljon paremmalta ensikesää ajatellen jos sinä BB FORD, BIG BAD CHEVY ja Muki mukaa tulevat, niin luulis, että ryhmässä olis imua. Mukihan on kuitenkin jo ihan koukussa tohon kiihdyttelyyn, joten uskoisin , että se on ihan varma nakki jos saa kaluston kasaan. Ja jos ei saa mä lainaan sille ton mun kakkosmoottorin, niin sitten ainakin tulee.

    Mopeman on oikeassa, tuolla katu-varikolla on niin rento ja mukava meininki, että siihen tosiaan jää koukkuun. Silloin kun en itse pääse ajamaan, linnottaudun tonne Katuräpellin-osastolle yleensä koko viikonlopuksi, sillä ei tota fiilistä voi muualla kokea. Tulkaa ihmeessä kokemaan., ette kadu.
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kyllä myö ainakin ollaan ihan oikeesti kovasti tulossa. Talven aikana pitää vaan vaihtaa vielä muutamia palikoita pataan ja suorittaa pientä säätöä ettei ihan koko suoran mittaa hävitä nopeimmille mut sit keväällä ei kun hullumpi kuski (poika) puikkoihin ja menoks.
    Mikäs tässä on malttamattomana ootella kevättä kun autokin on kestänyt koko syksyn testailut kasassa, vähän kovemmille nopeuksille asti vetojakin on tullut jo testattua eikä scooppi tai mitkään muutkaan osat oo lennelleet pitkin pientareita semmosissa reippaasti päälle 150 nopeuksissakaan :rotfl: Eli ainakin koppa ja tekniikka tuntuis nyt pysyvän kasassa ja kestävän kiusaamista ja sehän on tämmösille harrastelijoille jo hyvä lähtökohta ja saavutus jo sinänsä :D

    Ps. DS 325, saatiin ne Mikkitompsonit mitä ostettiin sulta leimattuakin eli hyväksyi 15,5" leveyden ihan otteeseenkin. Tosin ne alkaa nyt pikkuhiljaa olla sen verran kiusattu että ens kesäks meidän pitänee hommata uudet gummit 8)
     
  14. Käkö

    Käkö Gearhead

    Älä ny mee sekaamaan siihen pataan, ettei nyt vaan sattus mitään... :rotfl:
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eiku ihan vähän vaan :rotfl: Imusarja siinä on vielä pikkusen vääränlainen tohon kombinaatioon ja sit erilaisia suuttimia pitäs vielä testata ja semmosta pientä. Ja jos kansia vielä vähän kurkistelis :p Samalla siinä sais ihan faktaa nykypuristuksista ja kuutioistakin.
    Ja keväämmällä sit penkkiin kuulemaan totuus paljonko teho on viritettäessä pudonnut :wink:
     
  16. mjaa

    mjaa 1st gear

    Kyl täältäkin ollaan tulossa D:hen jos ja kun Auto (Ranchero) ja kuljetuskalusto on kunnossa. Kone ja laatikko on jo purettu, laatikkoon tilaillaan osia. Ostoslistalla on myös kypärä, ajohaalarit, laatikon suoja yms. muut suojavarusteet.
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ajohaalaria D:ssäkään ei vielä tarvinne, näin ainakin kertoili Mopeman jossain tuolla aiemmin. Samoin eikös lootan suojakin tuu pakolliseks vasta tuolla kovemmissa kisaluokissa, vaikka hyvähän se on. Meillä tosin on nyt sattuneesta syystä lootassa ne semmosenaan järeemmät kuoret jotka ainakin maailmalla kelpaa kisahommiin ilman räjähdyskilpeäkin.
    Onkos muuten tää mjaa:n Ranchero semmonen sininen yksilö?
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Lootan räjähdyssuoja on suositeltava kaikissa, ja pakollinen alle 11 sekkaa kulkevissa laitteissa. Tossa rajalla tulee aika paljon muutakin turvallisusssälää pakolliseks, mm. SFI hyväksytty damper ja vetolevy. Kardaanilenkki on pakollinen jo alle 14 sekan katusliksillisissä autoissa.
     
  19. Fastback

    Fastback Gearhead

    Peerskule, mulla alkaa voimansiirto olemaan ajantasalla, mutta mikä se sellainen vetolevy on... :wink: Mulla on McLeodin SFI hyväksytty teräsräjähdyskoppa. Tuskin vaan on pelkoa 11s alituksesta, päästääs ees 11 s. puolelle!!!
     
  20. dart69

    dart69 Gearhead

    Kun täällä nyt nuista varusteista puhutaan niin mitä pitää olla kuskilla päällä jos auto livahtaa vaikka tuohon 11-11.5 haarukkaan? Siis kypärän, hanskojen ja bootsien lisäksi? Eli tarvitaanko jotakin ajopukua, vai kelpaako karvisboxerit (niillä pääsee kovaa eikä jännitysraidat näy) ja pitkähianen paita? Löytyyhän nuo sääntökirjasta mutta kun on niin mahottoman helppo kysyä täältä näin kesken työnteon!
    Auto on sääntöjen puolesta ok noihin aikoihin.
     

Kerro tästä muillekin!