Puristukset ilokaasu mottiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja ilei, 7.8.2020.

  1. ilei

    ilei 3rd gear

    Minkälaisia puristuksia porukat käyttäneet e85 ilokaasu koneissa?
     
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Sellasia kun käyttäis ilmankin ilokaasua.
     
  3. ilei

    ilei 3rd gear

    Mulla puristukset n. 13 ja tarkoitus olis yhdellä satsilla ottaa 150-200 lisää tehoa
     
  4. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    :D! Asiaa!
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hyvin toimi 125hp setti 11:0 vr6 koneessa, tosin käytössä oli vain 98.
    Kysysinkin, minkälaista settiä on tarkotus käyttää? 75, 125, 250, 350,+400?
     
  6. ilei

    ilei 3rd gear

    Tuo sarja mikä on niin bensa 454 +160heppaa.suuttimet menee vaihtoon
     
  7. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Joko oot pääsyt testaamaan ilokaasuja!o_O
     
  8. ilei

    ilei 3rd gear

    Ei vielä. Männät tilauksessa je pistonssilta
     
  9. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Onko mimmoset männät? Mitkä kannet sulla tulee!
     
  10. ilei

    ilei 3rd gear

    13.5 puristeiset custom männät ja afr 385 kannet. Porataan 4.540 kokoon eli tulee noin 582cid
     
  11. raceman

    raceman Gearhead

    eli puristussuhteellako ei oo väliä jos on oikea polttoaine, esim VP C16 tai C23. Eli onko 15 ruttunen kone ok 200-300 hepan kaasu syötölle?
     
  12. Puristussuhteellakin väliä, mutta se millä on paljon väliä on sytytysennakko.
     
  13. raceman

    raceman Gearhead

    jep niin oon lukenu että 2 astetta per 50heppaa ois semmonen turva juttu
     
  14. raceman

    raceman Gearhead

    Miten kovia puristussuhteita on porukat täällä käyttäny kaasukoneissa ja millä polttoaineella. Tuo VP:n C16 ja C23 kestää kyllä rajuja puristuksia, näistä jompaa kumpaa rupeen ite käyttään
     
  15. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Jenkkifoorumilla joku kertoi ajaneensa 632 koneella 14.5 rutulla c16 pensa ja 700 hp kaasua joidenkin mielestä 15 ruttu olis maksimi ja vähintään sitte se 2 astetta pois /50hp. Toki näis asioos vaikuttaa moni juttu
     
    raceman tykkää tästä.
  16. Juuri näin kuten edellä lukee. Sitten vaikuttaa männän ja palotilan malli (palorintaman eteneminen erilainen, nokka-akseli,.. ja kai sillä auton painollakin on loppujen lopuksi merkitystä siinä kuin tiukalle moottori joutuu massaa liikuttaessa.
     
    raceman tykkää tästä.
  17. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Laitanpa oman lusikkani tähän samaan soppaan ja kyselen tyhmiä...

    Mulla on nyt 383 koossa oleva pikkuletukka ja siinä rutut semmosen 11.4:1 ja kaasuja tekisi mieli asennella lisäksi. Polttoaineena toimii E85 ja haaveena olis ihan "perus kaasut" asentaa eli kaasarin ja imusarjan väliin plate.
    Tolle kokoonpanolle varmaan uskaltaa syöttää sen 100-150hp shotin ihan pelkkää sytkää myöhästämällä?
    Ja varmaan pätee sama 2astetta per 50heppaa myöhästys, nyt ennakkoa maksimi 36astetta.
    Lisä bensalle varmaan ois hyvä olla oma pumppu lykkäämässä tavaraa tankilta?

    Männät/poraus ja rengasvälykset on rakenneltu jo moottoria tehdessä kaasuja silmällä pitäen.
    Nokka on "perus" mekaaninen compin xs290s (252/260 0,05 nostolla), että joudunko nokkaa vaihtelemaan sopivampaan kaasuja ajatellen?
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Uskaltaa syöttää, ellei oo sikakevyet tai muutenvaan heikot männät.
    Kyllä pätee, jotku ottaa vielä extra 2 astetta pois ton nyrkkisäännön lisäks.
    Kyllä ois, ellein nykyinen pumppu oo niin tuhti että siitä vois haarottaa.
    Et joudu vaihtaa nokkaa ton takia.
     
    rallikuski tykkää tästä.
  19. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Thanks. Männät on mahlen takoset ja ne valittiin just mahdollisten kaasujen takia, eli niitten pitäs shotti kestää kyllä...

    Se jäi vielä mietityttämään, että kaasuahan menee jonkun verran kesässä, että mistähän sitä sais sitten täyteltyä kun ei ketään tuttua oo kiihdytyspiireissä(kään)...
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Täyttö olis varmaan helpointa kun tutustuu niihin paikallisiin kiihdytyspiireihin senverran että pääsee osingoille kun jotku täyttää niitä isoja pullojaan ja sitten siitä täyttöasemalla pikkupulloihin.. Ja useampi pullohan sitä pitää olla, ettei kokoajan oo loppumassa.
     

Kerro tästä muillekin!