Puristukset ilokaasu mottiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja ilei, 7.8.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse tuuppasin Vr6 10:1 koneeseen 75/125hp shotin. Ei mitään myöhästyksiä yms, ellei sit tietokone itse rajoittanut ennakkoa nakutuksen perusteella. Hyvin toimi.
    Itse löysin ihan netistä paikan missä käydä Pirkanmaalla täyttelee. Mutta sanottava, että katukäytössä ekan 4-5 pullon jälkeen se into laantuu. Kummiskin sillon 10v sit pullon täyttö oli 100€ ja se hupeni aika nopeasti hupaillessa. Viimesin pullo taisi kestää 2 vuotta, kun ei vaan jaksanu, ellei tosiaan ollu pakko.
     
  2. Nitrous oxiden käyttö on kallista ja täyttö on minusta edullista suhteessa siihen kuin pieni on ilokaasumotinn investointi verrattuna ahdinmottiin tai turbomottiin. Vaikka ihan katumoottoriin jos nuo hilut laitetaan kiinni niin maksaa , kun taas ilokaasumoottorin voi normi katukoneesta (+100-180hp) voi tehdä satasilla.

    vaikka kaasua menee ja aina satasen tms. per putelin täyttö --> olen kliinisissä testeissä todennut että se on helvetin halpaa kun ei ota akkaa asumaan saman katon alle vaan pelkkää/pelkkiä vkl tyttöystäviä. Komia elämä maksaa niin kotona, tallissa kuin radalla.
    Itse vaan päättää minne sen rahan haluaa laittaa. Easy

    Akka kun räjähtää, se nakutus jatkuu seuraavana vuotena ja seuraavana ja sun oma vitutus sen myötä kasvaa. Nakutus voi välillä olla kadonnut ja sitä luulee että tuli itsestään kuntoon, mutta ei tullut Akan nakutus tulee aina takaisin kuin paavo väyrynen.
    Kun Nos motti räjähtää, se tulee kuntoon kun tilaa uudet hilut, maksaa laskun pois ja taas ollaan menossa radalla ja on voitu samalla uudistaa isompaan, nopeampaan, tehokkaampaan. Akka ei muutu räjähtämisestä tai nakuttamisesta muuta kuin pahempaan.

    Toistan, nämä ovat vain aika pienellä otannolla olevia puolikliinisiä testejä (likasta hommaa).

    Aulis
     
  3. Niin, mulla on 14.5:1 männän Ilokaasukoneessa, todellinen ruttu alle 14:1 ja saisi olla enemmän. Toki en ole mitannut kun kone oli tehty jenkeissä, mutta uskon että eivät ole uutta dart lohkoa ajaneet blueprint korkoon kun toimitetaan tehtaalta hieman ylikorkeana.
    Härskimpi ahdinnokkakin toisi lisää voimaa, mutta näillä mennään ja kai sen tuollakin setillä saa rikottua tai kulkemaan vielä ainakin puoli sekuntia lujempaa... Lotto vetämään ja radalle.
    Ennakko tappaa, ei puristukset. niin ja tietenkin jos pääsee laihalle... Mutta jos on paksu poika ja kone paksulla -> ei mittään hättää.
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    Empiiristä tutkimusta!! :)
     
    kuula tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!