Puristusuhteesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mantariini, 14.2.2021.

  1. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Oisin kysellyt onko monella kokemust tuleeko ongelmia jos puristussuhde on 12.6.
    Lähinnä osie kestävyyden kanssa, toimiiko vielä esim 98 ym. Kannet on edelbrock rpm ja männät kb hyperteutanikit.
    Nokka on xe274h, Koneena on ford 400m jos sillä väliä. Kiitos vastauksista,
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Heikko lenkki tuossa on hypereunukkimännät,jotka eivät juurikaan nakuttamista kestä.
    Puristus on raju ja nokka on pieni,joten rapinaa voi olla tiedossa.Tottakai kansien moderni palotila helpottaa tilannetta.

    Mulla on 454 motissa 12:1 puristuksia ja "modernit" kannet ja ei nakuta V-power Shell pensalla.Nokkaa tosin myös enempi.
     
  3. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Sanoisin että liikaa on dynaamista ruttua pumppubensalle, E85 kävis
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  4. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    E85 peliin saattaa pelata noilla puristuksilla. Parempaa kuin V-power varsinkin jos ajaa kesälaadulla.
     
  5. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Tarkotus oiskin ajaa e85 mut ei saa täältä viel :)
     
  6. Catiska

    Catiska Gearhead

    Hankala yhtälä. Jos motin tekee polttoaineelle jota ei saa, on joko muutettavat mottia, odotettava että e85 lientä saa tai yrittää varovasti kitkutella tuolla motilla riskillä.

    Miten kaukana lähin e85 tankkauspiste on? Tiedät varmaksi että teillepäin on tulossa e85 pumppu?
     
  7. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Jos on 50km sisällä niin, pari isompaa kanisteria mukaan joka kerta kun käy tankkaamassa pitäis riittää hyvin... jos ei nyt aivan törkee juoppo. Itsellä oli kesän keskikulutus (kaikki ajot) 27l/100km E85:lla.
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tolla aloituspostin combolla tulee dynaamiseks puristukseks sellane n. 10.1 joka on kyl jo ongelmien kerjäämistä pumppubensalla. Ja vaikka sitä saiskin laskettua erilaisella nokalla, en ehkä lähtis väkisin etsiin sitä pistettä missä ongelmia voi alkaa esiintymään.

    Jos esim ennakoista joutuu tinkimään nakutusherkkyyden takia, siin tehot leikkautuu aika rajusti verrattuna siihen et kokoonpano olis jo alunperin turvallisella alueella.
     
  9. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Pitää nyt viel laskea paljonko se puristussuhde oikeasti on kun saa osat koneistuksesta,
     

Kerro tästä muillekin!