Puumat (Cougars,aka Puma concolor)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja testaaja, 15.1.2010.

  1. testaaja

    testaaja Gearhead

    Omassa ostettaessa ja tällä hetkelle Cragar S/S:t kiinankumeilla, koko oli(kai) 205-70/14: [​IMG]

    Ja välillä oli nuo keskustelua herättäneet American Racingin Atlakset, gummeina muistaakseni 215-65/15: [​IMG]

    :rotfl:
     
  2. renttu81

    renttu81 Gearhead

    edessä 215/60 ja takana 295/50 vanteet edessä 7" ja takana 10" Merkiltään AR kuvablokissa jotain kuvia. Ai joo myös löytyy orginääl magnum 500:set.
     
  3. Camaro68

    Camaro68 Gearhead

  4. Cleaver

    Cleaver 1st gear

    Kiitti vastauksista! On hyvä saada vähän vertailukohteita. Tarkotus olis olla keväällä liikenteessä, rekisteröintikatsastus pitää vaan vielä tehdä.
     
  5. Cleaver

    Cleaver 1st gear

    Tää yhdistelmä tuntuis olevan aika lähellä sitä mitä mä ajan takaa. Jos sulla on sivuprofiilikuvia autostasi, niin katselisin mielelläni. :D
     
  6. MercComet

    MercComet Gearhead

    Kai tänne friikki-palstan alle saa kommentoida Puuma-puheita...

    Eli -11 syksystä ollut -70 XR7 Ht 351C:llä Suomessa. Hyvä peltinen ja ilmeisesti rempattu kone+loota on (n.30tkm sitten). Kaikki toimii ilmastointia lukuunottamatta. Sisustus oli orggis materiaaleissa, mutta jotain lisä-äänieristettä taakse lisättynä.

    Vapaa-ajan puuhasteluna menossa parempaan kuosiin. Noin kesäksi pitäis olla sisustus, kone, vinyyli, renkaat, vanteet jne. käytynä läpi. Maalia kaipais, mutta katsotaan nyt jos ruiskuttajaa löytyis.

    [​IMG]

    ps. Ei palstalla-esiintyvällä tutulla hepulla on -68 XR7 289:llä myös kellarissa odottelemassa liikkeitä kotomaan rekisteriin.
     
  7. MercComet

    MercComet Gearhead

    Tuolta putiikista on liki 100kg kamaa tullut/tulossa: klik Käytetty putiikki taitaa mussemiesten joukoissa olevan Suomessakin.
     
  8. Camaro68

    Camaro68 Gearhead

    http://www.kolumbus.fi/me.li tuolta löytyy sivukuvakin.
    Itse ostin vanteet uspartsista kun oli siellä ihan kohtuu hintaiset, keskikupit tilasin West Coast Classic Cougarilta ja kromimutterit hain biltemasta.
     
  9. Cleaver

    Cleaver 1st gear

    Kiitti kuvista, autosi näyttää muuten olevan melkoisen siistissä kunnossa.

    Täytyykin kysellä US Partsista noita vanteita. Löysin kyllä eBay:stakin hyvänhintaisia settejä, mutta rahtikulut ovat sitä luokkaa, että ei välttämättä kannata jenkeistä tilata.
     
  10. Cleaver

    Cleaver 1st gear

    No eikös tää topikki ole juuri puumia varten, eli antaa tulla vaan kommenttia. Kiva nähdä taas yksi 70-mallin Puuma, näitähän tuntuu olevan Suomessa ihan kohtalaisesti.

    Mitään Mercury-kerhoa Suomessa ei kai ole (Cougar-kerhosta nyt puhumattakaan), joten pitäs kai liittyä Friikkeihin ja uskaltautua Voortti-tapahtumiin.
     
  11. MercComet

    MercComet Gearhead

    Jonkin verran tapahtumia sentään oon kiertänyt, mutta Puumat on melko vähissä. Sattumoisin '70:ä on hyvä lauma saapunut puoleen vuoteen! Laitetaan puskurit joskus yhteen.

    Jep. Itse kanssa uutta rengastus/vanteistusta on hommaamassa. Alla sattui olemaan 235/60/14 aluvanteilla ja uusilla renkailla. Vähän oli pikkuruiset tossa kopassa. Lykkäsin Cometin alle koska renkaat oli uudet ja syyssateet oli edessä tolla käyttöautolla. Ja vaihtelua on 5-spoket noihin 80-luvun kromi-mangelsseihin.

    15" rengastukseen oon kanssa menossa ja vankkurinpyörää en harkitse. 245/60 oli mielessä taakse 7" & 8":lla vanteilla. Etutassujen leveyttä en niin vielä ollutkaan miettinyt. Jenkkipalstoista ei oikein selvää saanut mitkä siellä mahtuu kääntymään? Mutta eiköhän tämä auta omaa päätöstä.

    Komee muuten tuo Camaro68:n Cougari! 8) Ja ylimääräisiä 351c ja '69-'70-osia saa tarjota!
     
  12. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    :rotfl: Onhan suomessa kovalla kohulla perustettu Mercury kerhokin, mutta sen toiminta tuntuu olevan aika hiljaista tällä haavaa. http://mercuryman.phpbb3now.com/viewtopic.php?f=3&t=353

    Piti ne muutamat Mercury meetit Sumiaisissa. En tiedä järjestettiinkö tätäkään tänä kesänä, koska Custom Cafelle kävi miten kävi http://mercuryman.phpbb3now.com/viewtopic.php?f=3&t=752.

    Viime kesänä Puumia oli jo aika lauma Ford Nationalseissa ja toivottavasti sama uusiutuu tänäkin kesänä.
    Liity rohkeasti friikkeihin, takulla yllätyt :eek: . Tapahtumia ainakin on ja meno on rentoa heiluntaa....
     
  13. arrakis II

    arrakis II 3rd gear

  14. MercComet

    MercComet Gearhead

    Viel ei oo Ford-natiaisiin kerennyt. Taas vois löytyis lisäsyy lähteä - hivelevä puuman kosketus persauksissa!
     
  15. MercuryCougar67

    MercuryCougar67 1st gear

    Trade Partsilla on tuota keskiökuppia hyllyssä. *vink*


     
  16. Cleaver

    Cleaver 1st gear

    [/quote]

    Joo, ja US Partsista löytyy myös tarvittaessa. Sen verran tuota vanneasiaa olen selvittänyt, että US Parts:ista saa kyllä Magnum 500:set aika kilpailukykyiseen hintaan (ainakin 7" ja 8" on hyllyssä), ei siis kannata juuri ison veden takaa tilailla.
     
  17. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    -68 cougar XR7 käyty herättelemässä talviunilta. Sehän kehrää kuin kissa.
     
  18. testaaja

    testaaja Gearhead

    Ens viikolla kiskasis elukan pihalle tallista, jos ennusteet aurinkoisesta kelistä pitää paikkansa.

    Ei,ei se kylmää pelkää mutta kuski ei halua kastua huonojen tiivisteiden takia. :rotfl:
     
  19. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Se pitäs huomenna mennä leimalle tarjoamaan että pääsis vaikka Tampereelle viikonloppuna.. Tosin eipä tuota kyllä tollasena puoliks maalattuna ja muutenkin puolvalmiina mielellään paljoa esittele.. :poff:
     
  20. Cleaver

    Cleaver 1st gear

    No nyt on tämäkin Puuma rekisteröintikatsastettu. Lempäälän autokatsastus oli muuten halvin rek.katsastuspaikka mitä löysin Etelä-Suomesta, 130€. Asiallinen meininki ja palvelu, voin suositella.

    Tuli tänään käytyä tällä Pirkkalan autonäyttelyssä ja ens viikonloppuna olis Lahden show, onko Pirkanmaalta muita lähtijöitä?
     

Kerro tästä muillekin!