pyörän napaa etsimässä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Remmiveto, 16.12.2016.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Vinkkejä mistä löytyisi pyörän napaa, etuveto/ 4wd tyyppinen pultattava laakeripaketti. Mahdollisen isolla vetoakselin boorilla mutta 5 pulttisella vanteen kiinnityksella.

    Käy esim Cherokeessa, mutta isompaa booria hakusessa.

    Isot truckit ei käy kun 6 tai 8 vanteen kiinnitys.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Grand Cherokee 99-04 tai 05-10, 5x5" jako??
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Jako ei ole tärkeä, iso boori on.
    Muistatko paljonko on GC boorin halk.?
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    En ulkoa, mutta tunnin sisään mittaan!!
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Subaruissa on ollut aika isoja vetarin poorituksia.
    89-> Legacyt ainakin, taitaa olla Imprezoissa samat.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    99-04 noin 29.2mm ja 05-10 noin 32.2mm, keskiöstä mitattuna, vetareista en mitannu, kun ei oo irtokappaleita, napoja on hyllyssä...
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ok. Kiitos.
    Löysin C6 ZR1 Veten navan, 33 rihlainen vetari. Kokoa en tiedä. Vielä.
     
  8. north

    north Gearhead

    Olisko toi 33 rihlanen vetari ihan kaikissa US GM vetareissa? Kuntossa ihan mittasin ja laskin rihlat niin toi 33 rihlanen on myös Olssisa,Pontiakissa,Buikissa ja kädissä.
    Tietysti kiinnitys muuttuu eri vuotisissa ja ilmeisesti ABS anturin singaali boksille.
    Mut jos viittit niin mittaisikko sen veten vetarin halkasian.
    Tos on yhden navan mitat.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Normi Vette on 31 rihlainen. Vetarit ei ole kotona just nyt.

    Fordin F-150 ja Expeditionissa olis iso vetari mutta 6 pulttinen napa.
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Joku tehokas erillisjousitettu laite kyseessä vai nelivetoseen etupään voimansiirtoon?

    Mulla on itellä kans vähän pohdinnassa/harkinnassa samanlaiset systeemit, Corvette Cumminsilla ja erillisjousitus (ehkä)Dragvetten tukivarsilla ja Ford 9" alumiinimurikalla, joten mielellään kuulis lisää suunnitelmistasi jos haluat kertoa?
    Olin jo itse päätynyt siihen että pyörännapa/vetoakselin tumppi täytyy valmistaa itse, ja boorien määrä olis sit vaikka sama 35kpl mikä perämurikassa....
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Laitoin yvtä.
     

Kerro tästä muillekin!