Pyörän pultit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Jorkki, 13.4.2004.

  1. Jorkki

    Jorkki 1st gear

    ELi mitä haittaa on jos käyttää alu vanteille tarkoitettuja pultteja pelti vanteilla ja päin vastoin?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    aluvanteet tarvii pultit jotka sopii kunnolla vanteessa olevaan muotoon muuten tulee taatusti ongelmia! sama koskee kyllä osittain myös peltivanteita mutta ne kyllä joustaa pienet epäsopivuudet...
     
  3. weripuo

    weripuo Gearhead

    Ja lähes poikkeuksetta aluvanteen pultit ovat pidempiä. Ei riitä että pultti on kiinni kahdella kierteellä. :-o
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aluvannepultit on pitemmät, eipä noissa juuri muuta eroa. Kartiokin on joissakin ihan sama kuin vakiopulteissa...
     
  5. Jorkki

    Jorkki 1st gear

    Isä tuossa just autoonsa vaihteli ja sano että ne pultit (joista nyt ei tiedetä kummat ne on) meinas olla liian pitkät. Eli talvelal on pelti vanteet ja nyt vaihdettiin alkuperäiset alut alle. Autona saab 9000. Luulis kyllä että pultit on alkuperäiset. Lisää vaan vinkkejä jos on ja täytyy tutkia asiaa.
     
  6. weripuo

    weripuo Gearhead

    noissa kartioissa ainakin Mersut ja BMW on pallokartiolla
    ranskalaisilla on omia virityksiään ainakin vanhemmissa.
    jos autossa orkkis alut niin usein saman mittaisia.
    ja ainoo haitta noissa liian pitkissä pulteissa on mahdollisuus ottaa kiinni takajarru heebeleihin.
    mutta jos pultti liian lyhyt eli laittaa peltivanteen pultin alupalloon on aina riski että se rikkoo kierteen jos ei pituus riitä tarpeeksi pitkälle, ja mikäs sen mukavampaa kuin että rengas putoaa kesken matkaa.
     
  7. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Oikeissa autoissa on sitte pyörille studit ja mutterit eikä mitään pultteja :grin:
     
  8. TeeTee

    TeeTee Gearhead

    Mulla oli 9000:ssa pultteja pitkällä ja lyhyellä kartiolla. Hyvin niitä pystyi käyttämään ristiinkin. Alunperin autossa taisi olla just ne "pitkät" pultit. Enemmän ne peltivanteissa hirvitti...
     
  9. Jorkki

    Jorkki 1st gear

    Kiitoksia vastauksista. Korjausta vielä tuohon pulttien "pituuteen": Ne kuulemma meni "yllättävän" syvälle siihen aluvanteeseen. No eipä tässä suurta hätää taida olla kun noilla on ajettu myö jo pari vuotta ja entiset omistajat ties kuinka kauan. Pituus niissä riitti kyllä ettei ole "huulilla" pelkästään kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!