q-jetin sähköryyppy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Lerssi, 21.2.2005.

  1. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    kuuluukos moisen vekottimen saada kokoajan 12v vai miten se toimii? 84-caprice. tavallinen rokkesteri ei tietokonemalli. tässä ku ei suostu ryyppyläppä aukeemaan ite millään :mad:
     
  2. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    eikö kukaan tiedä? :eek:
     
  3. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Aivan varma en ole, mutta eiköhän sinne pitäisi tulla tuo 12V, mutta öljynpainekytkimen kautta. Eli öljynpaineen noustua alkaa läppä avautua.
     
  4. Stingray

    Stingray Gearhead

    Q-jetistä ei varsinaisesti ole kokemusta, mutta jos siinä on ihan normaali sähköryyppy, niin kuuluu saada jatkuvaa 12V kun virrat on päällä. Bi-metalli jousen pitäisi tuon sähkön avulla lämmetä ja kääntä läpät pikkuhiljaa auki. Jos virtaa saa eikä silti aukea 5-10 min. niin on varmaan jousi entinen ja menee vaihtoon. Voi tietysti olla myös vain pois paikoiltaan tai väärässä asennossa jos sitä on edellinen omistaja räveltänyt.
     
  5. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    ihmettelin vaan kun se oli paikallisessa vauhtikaupassa laitossa ja ukko sano että nyt toimii kaikin puolin. oli ryypynkin koittanu ja oli menny 6 minuuttia ku oli läppä täysin auki. mutta autossa se ei toimi vaikka virtaa tulee :eek:
     
  6. Stingray

    Stingray Gearhead

    Onko sulla jotain komposiittilevyä kaasarin alla, jos ei maadoita kunnolla? Tai onko joku fyysinen este läpän aukeamiselle, ilmanputsarin kansi tai joku alipaineletku linkkien tiellä? Ja tuleeko varmasti tarpeeksi virtaa, ettei ole huono johto autossa ja saakin alle 12V?
     
  7. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    siellä on se tiiviste mikä tulee renppasatsin mukana. saa maita. eikä esteitä. virtaa tulee sen mitä laturi työntää. kävin just heittään rokkarin tilalle edelbrokin ja kas kummaa. käyntihäiriöt katos ja pakokaasua voi melkein hengittää. ennen kirvelsi silmiä niin perkeleesti ettei eteensä nähny. että semmonen remontti se :mad: ois taas pitäny tehä ite ni ois 150e rikkaampi :oops:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aivan ! Täällä Porin suunnalla kun kärry alkaa oikkuilee ollaan
    täysin kusessa , soitti mihin pajaan tahansa sanotaan "kattellaan
    parin viikon päästä" ja hinnat on aina satasia kympeillä ei pelata.
    Saatana mitä asennetta , itte tekisin mut näillä ilmoilla auton
    alle meno ajatuksenakin on helvetillinen. Täällä olis asiallisille
    korjaamon pitäjille hommia .
    Niin olen ihan syntyperäinen Porilainen ja paskana tähän touhuun :mad:
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ei kai kaasaria auton alta säädetä?

    Ainakaan mun käsillä, ja mä sentään palvelin pioneerikomppaniassa..
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eipä käy tasan onnen lahjat. Syntyä Poriin vaikka etelämpänä olis parempiakin paikkoja. Ja löytyy ihan remppapaikkojakin. Mutta Poriin !!!
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Q-jetin rikastin toimii ihan niinkuin tuo vettekaveri kirjoitti. Lämpiää jatkuvalla sähköllä ja kääntyy pikkuhiljaa auki. Lisäksi alipaineservo kääntää läpän yläreunastaan vähän auki kun kone käynnistyy.
     

Kerro tästä muillekin!