Quickjack 5000TLX

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja C4vettester, 26.12.2022.

  1. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    Näin viime syksynä Kuopion Biltemanissa livenä QJ:n 5000SLX mallin (max. 2268 kg). Se ei vakuuttanut. Oli lopulta jotenkin heppoisen rimpulan oloinen vaikka ajanee sekin asiansa.

    QJ 5000-sarjan sijaan nyt on Quickjack 7000TL (max. 3175 kg) hommattu ja ensimmäiset C4 Corvetten nostot takana. QJ 7000TL malli oli tuoreena boxista jo ensi näkemältä vankan oloinen. Sen raudoissa on paksuutta ihan eri tavalla kuin pienemmässä QJ 5000-sarjan mallissa. Siirtelykään ei minun mielestä kummoista habaa vaadi vaikka osa QJ käyttäjistä nostimen painosta nuriseekin.

    Alustavasti sanoisin, että olen erittäin tyytyväinen QJ 7000TL nostimeen vaikka kertainvestointina se kirpaisi. Toinen vaihtoehto olisi ollut satsata hyvälaatuiseen tunkkiin ja pukkeihin, mutta ainakin Corvette C4:n kanssa QJ on kombinaationa käytännöllisempi kuin perinteinen tapa nostaa kulkinetta.
     
    Muokattu: 1.4.2023
  2. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Hyvä jotta sopiva nostin löytyi mutta ihan sama idea ja perusrakennehan noissa on molemmissa ja jos 60 luvun full-size nousee nätisti viistonnisella niin taatusti uudehko vette tuolla järeämmällä..
    Joo,minä moitin jopa tuota 10kg kevyempää (per puolisko)5000 ihan tarpeeksi painavaksi raahata ainakin mun lihaksille ja selälle mutta taatusti voimakkaampi terveselkäinen kaveri pärjää ok tuon 7000 kanssakin ja riippuu taas kerran miten paljon tarvii siirrellä elikkäs itse kunkin käyttötarpeista. Mulle tuo 7000 oli liian tyyris ja järeä tarpeisiini mutta varmasti hyvä vehje,en epäilekkään.
     
    T5 tykkää tästä.
  3. T5

    T5 Gearhead

    Nyt kyllä kuulostaa sille, että itselleen yritetään perustella isomman nosturin osto millä tahansa ja oma pää on sitten päättänyt keksiä tuon tukevuuden syyksi.

    Ja painohan ei ole niin suuri ongelma, jos auton ympärillä on tilaa touhuta. Sitten taas jos seinät ovat vähänkään lähempänä autoa, alkaa paino olemaan ongelma kun "vipuvartta" kropasta ei saakkaan enää niin paljoa avuksi.
     
  4. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    En tiedä mistä olette nuo hintatietonne repineet, mutta tämän päivän tilanne on tämä:

    QJ 7000TL mallin ja QJ 5000-sarjalaisen hintaero on 124€ (netto).​

    Ei olisi ollut mitään järkeä ottaa tuota QJ-5000 sarjalaista kun hintaero jykevimmän ja keskisarjalaisen välillä on näin vähäinen.

    Mitä QJ:n painoon tulee niin en oikein ymmärrä kuinka te siirrätte Quickjackia tallissa. Se liukuu yllättävän pienellä voimalla lattialla. Ei sen siirtoon hirveitä punnerruksia, hauista saati selkävoimia tarvita.

    Ainakin tuossa uudessa QJ 7000TL mallissa on ramppien toisessa päässä pyörät niin eihän siinä tarvitse kun vähän vastakkaista rampin piätä nostaa niin voi ajella vaikka ympyrää tallissa ramppi käsissä. Helppoa.

    QJ:n säilytyskin onnistuu kätevästi joko auton alla tai sivussa. QJ on niin matala, että useimmilla autoilla voi ajaa sen ylitse ilman että pohja ottaa siihen kiinni (nostoramppien päälle ei kuitenkaan saa ajaa). Eli pökkäsee rampit vaikka keskelle autoa kun ei tarvitse käyttää niin siinähän se säilyy. Ei Quickjackia tarvitse punnertaa välttämättä pystyyn seinälle varttumaan seuraavaa käyttökertaa.
     
    Muokattu: 2.4.2023
  5. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Itsehän tuossa tavallaan vastasitkin ihmettelyysi.Tuolloin kun minä pikajussin ostin ei 7000 ollut hyllyssä suomessa enkä innostunut ulkomailta tilaamaan koska kovasti riitti isonkin raudan ylösnostoon jo tuo 5000 jossa ihan sama periaate enkä siis nähnyt mitään tarvetta yliannosteluun joka olisi maksanut vielä enemmän(tuolloin hintaero isompi ja siis ulkomailta tilattava) ja minun tarpeisiini passasi oivasti tuo akkukäyttöinen 5000,onko tuo sinun akulla vai verkkovirralla,en tiedä.
    Ahtaassa tallissa ja tarpeena todellakin siirtää nostin pikkasen sivuun seinän viereen rampit päällekkäin itse pelipaikalta ainakin täällä turhan raudan raahausta vastaan ja kyllä,5000ssakin on pienet pyörät siirtelyn helpottamiseksi ja korostan että nimenomaan pienet eli siirtely on enempikin vetämistä varsinkin mikäli pinta pehmeämpää kuin asfaltti ja en siis innostu jumppaamaan turhan raudan eestaas siirtelyyn jos kevyemmälläkin pärjää ja extrakapasiteettiakin jää satoja kiloja käytännössä kiitos turvamarginaalien ja mitä testejä nähnyt mutta ehkäpä vette vaatii sitten enempi kuin viistonnisen mielestäsi ja mikäs siinä,onnea ja menestystä valinnallesi eikä sitä meille tarvi perustella miksi tuohon päädyit vaan yleensä vaan itselleen.
     
    Muokattu: 3.4.2023
    C4vettester tykkää tästä.
  6. T5

    T5 Gearhead

    Jos se Corveten omistaja tarttee sen isomman nosturin, että saa sen egon nousemaan mukana? Eihän ne ees moikkaa tämmöisille perus jenkeillä ajaville :poff:

    Mulla toimii seinätelineenä ihan normaalit koukut. Hyvin on pysyny seinällä.
     
    C4vettester tykkää tästä.
  7. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    Vastavirtaan kruisaaville jenkki-V8:lle aina moikat. Saatan tosin olla hieman vanhakantainen, mutta useimmiten sitä saa vastahuikat. Vähemmän ne jenkkiautoilijat toisiaan tien päällä tapaa kuin motoristit.

    Egon nousemisesta en tiedä, mutta esim. vaihdelaatikon pohjasta lattiaan oli rapiat 50 cm. Siis C4 Corvettella ja QJ 7000TL mallilla. Mukavasti on rassaustilaa.
     

Kerro tästä muillekin!