R.I.P. Edelbrock

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja skide, 2.1.2021.

  1. skide

    skide Gearhead

  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Sellastahan se nykyään on.

    Ohuena sivuhuomautuksena todettakoon, että Torrancen tehtaan tuotanto säilyy jenkeissä, San Jacinto kun sattuu sijaitsemaan Californiassa.... Kysymysmerkiksi jäi vaan "valkokaulus-hommien" sijoitus:

    As of March 2021 Edelbrock's Torrance facility will be closed. Core manufacturing such as intake manifolds, cylinder heads and superchargers will be moved to the foundry in San Jacinto. The future of Edelbrock's R&D, technical support/sales and marketing teams has yet to be determined.

    Otetaanpa silti pikku tartunta tuohon joka paikassa kyllästymiseen saakka huudeltavaan "Kiina-paskaa"-jargoniin.

    Sinänsä aika kieroa että eräs jenkkifoorumi mitä seuraan, siellä ollaan tosi PRO-USA henkisiä, ja vastoin kaikkea tuotannon siirtoa kauko-itään/ Meksikoonkin.. Mut sit ku tulee se hetki ostaa niitä osia omaan koneeseen.. Pro-Comppia, on Edelistä suoraan kopioitua aluimusarjaa, on Edelin kansista pro-compin kopiot... Yli puolet kerroista. Ja selitys on se että kun ne oli niin paljon halvempia. Peltisarjojaki alkaa jo saamaan Ebaystä pariin sataan, ja ilmeisesti on istuneetki yhtä hyvin ku Hooker-yms. Niitäkin on alkanu jengi jo ostaan.

    Miettikääs, ei nää osat ennenkään ollu ilmasia mitä näihin ostettiin. Ei sillä et ne nyttenkään olis, mut sinne on tullu niitten perinteisten valmistajien alapuolelle ennemminkin lisää sitä halpa-tuotantoa, ja se näkyy heti siellä toisessa päässä kanssa, jotain tarvii tehä jos meinaa säilyä.

    Nii-in.. Peiliin kattomalla löytyy miks ne siirtyy tuottamaan tavaraa halvemman kustannustason maissa. Sikäli en nää että asiassa hirveen huonoa on, meinaan Kiinalaiset osaa tehä tasan niin hyvää kun niille maksetaan. Kiusaus tilata paskaa on suuri, koska ainakin hetkellinen kate on sillon isompi, ja johtoporsaat tykkää.
    Veikkaan että Kiinassa myös keskimäärin on työstökoneet uudempia ja parempia mitä Jenkeissä/ Euroopassa, kun ovat valtavasti investoineet siihen teollisuuteen ihan lähivuosikymmeninä.

    Näkisin että Edelbrockin hautajaiset voidaan perua.
     
    soppa79, 1purehell, Gary Grand ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Lienet Olds-foorumilaisia:D
    Koitin katsella objektiivista tietoa juuri Olds 455 alsakansista ja törmäsin just tohon patrioottiseen paskanjauhantaan. "Whadda about 4. of July cruuze ....?"
    Ainoa , joka puolusti kiinakansia oli Cutlassefi nimimerkki ja kertoi niiden olevan kunnollista työtä.
    Hänen suosituksensa riitti minulle ja tyhjät kannet lähtivät tulemaan tännepäin.
    Kamat on koneistamolla vielä, mutta käyttökokemuksia tulee varmasti.
    Missähän muuten Edelbrockit on valettu?
     
    Väpsy, FeV-8 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  4. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Gary Grand ja Joe Hunt tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!