Radial vs. Rättislicksi katuautossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Mikey_, 22.8.2015.

  1. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Potilaana n.1600kg f-body, ahdettu GM genIII pikkulohko ja manuaalilaatikko.
    Tarkoituksena pystyä dumppaamaan 2-stepiltä n. 0.7-1bar paineilla, ilman armotonta pumppailua.
    Alustaan tietysti yritetään tehdä, mitä tehtävissä on. Lähinnä tämä rengaspolitiikka mietityttää.

    Isot pojat on kertoilleet, että manuska-askin kanssa pitäisi ilman muuta olla rättikumia alla, johtuen voimansiirrolle tarjoiltavasta shockista, jonka manuaalilaatikko tarjoilee ja radialit pitäisi pitää kaukana manuaali-autoista. :-?

    Onko täysin pois suljettu vaihtoehto käyttää rättikummeja takana ja normaalit katukummit edessä? Itellä olis epäilystä, että meno saattaa olla jokseenkin epävakaata tällä kombolla?

    Kyseessä on kuitenkin puhdas katuvessa, joten ei oikein nappaisi hankkia sirkkeli-rättejä eteenkin, kun vartilla vieraillaan korkeintaan muutama kerta kesässä.

    Jos tuo sekarengastus on tuhoontuomittu aivopieru, niin millaista radial-rengasta raati suosittelisi?

    Takajarrut vaihtuvat pienempiin talven aikana, joten 15" vanne mahtuu alle ja laskeskelin, että 26" korkea rengas passaisi nykyisen välityksen kanssa parhaiten. Neloselle kun joutuu vaihtamaan jokatapauksessa.
     
  2. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Sekarengastus akseleiden välillä ei ole sallittu.Edessä ja takana rätit tai radialit,ei esim. edessä rätit ja takana radialit tai vastapäivään.
    Noilla nyky katusliks radialeilla taitaa ajaa ihan kohtuu määrä kilometrejä kadullakin.
     
  3. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    No joo,jos kadulla ajelet ja silloin tällöin sudittelee,radialit ok vaihtoehto.
    Mut jos silloin tällöin stripillä ajoa,niin rättikumit ehdottomasti taakse.
    Olen ajanut paljon stripillä rättirenkailla ja manuaalilla.
    Vanhimmat katusliksit mitä mulla on,ne on vuodelta -97 ja niillä ajettu viimeksi -13 ja 1.72s 60ft.
    Edessä käytän radialeja ja ne ostettu r-onlinesta ja kovin nopeusluokitus mitä samaan hintaan saa ja rengaspaine stripillä 4.3-4.5baria.
    Ja ajan silloin ilman tehostinta.
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Toimii siinä vyörengaskin edessä sen rättirenkaan kaverina kunhan se ei oo sellanen helvetin kantikas 40/sarjalainen tuning rengas se etupyörä. Mä oon kokeillu volvossa rättikumia ja radialia ja radialila voi ajaa kadulla normisti ja rättipallon sai urissa silleen kivasti soutaa ja radallakin se joskus silleen "leijaili". Pidon rajoilla mentäessä se rättirengas toimii mielestäni paremmin eli pito ei irtoo kokonaan.

    Molempi siis parempi mut ehkä valitsisin silti radialin kyl se silläki viivalta lähtee ihan simona jos alusta kohallaan.
     
  5. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tämä rengasasia on minullakin työn alla. Tarkennatko mikä on r-online. Googlekaan ei moista tunne, eli lienee väännös/lyhennelmä jostain nimestä.

    Onko Suomessa kenelläkään hyllytavarana näitä katusliksejä ja vanteita vai onko otettava aina lentorahtina maailmalta jos suht nopsasti kumit haluaa alle?
     
  6. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    http://www.rengas-online.com/

    ja esimerkiksi jos käyttää 15" vanteita edessä
    Star Performer HP 1
    205/65 R15 94H 56.60e kpl. Nopeus 210kmh asti ja kantavuus 670kg.
    rahtivapaasti kotiin.
     

Kerro tästä muillekin!