1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Räikkälukko, voiko käyttää katuautossa?

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jopas_jotakin, 6.11.2018.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Mitä vikaa kempissä on talvella? En oo vielä ymmärtäny.

    Ai niin, ei yhtään mitään, huomaa edes talvella sitä siellä ja voi luottaa ainaskin että vetää kahella aina.
     
    Ranee tykkää tästä.
  2. caprice305

    caprice305 Gearhead

    En ole kemppiä ajanut, ja noin sen itsekin pohdin käyttäytyvän, itsellä ei ole kokemusta kuin käkikellosta ja kitkasta. Käkikello ainakin itsellä toiminut paremmin kuin hyvin.
     
  3. Lintta cruiser

    Lintta cruiser 3rd gear

    Vissiin tullu vanhaksi kun ei jaksa enään joka risteyksessä ja kadunkulmassa ajaa enemmän tai vähemmän sladissa kun ei auto muuten suostu kääntymään.

    Laitoinkin että talviKÄYTTIKSEEN. Lelut sitten erikseen
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    On se kumma kun ei tuo mene luisussa jos ei halua? Et oo kuulluna talvirenkaista?
    Tai sit et oo ikinä ajanu kempillä kyllä.

    Kyllä tuo ihan käyttiksenä on kaikki vknloput ja koko Joulukuuki sillä mäni päivittäi.
    Vielä ei oo huomanna kempin olemassaoloo muuta ku jarrudynossa.
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser 3rd gear

    Pihassa on nytkin yks auto jossa on kemppiperä.

    Sinähän se sälli oot jos et huomaa kemppiperää versus avoin perä.:rotfl:
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Siis tottakai huomaan vs avoimeen, tällä pääsee oikeesti eteenpäinkii toisinku sillä yhellä vetävällä avoimella tasauspyörästöllä.
    Johan tässä on tullu varmaan 600km taas vknloppuna ajettua.

    Ja hyvin tuo kääntyili kesälläki vaikka täällä parjattiin et kaikki kuolee ympärillä jos kempillä ajaa:rotfl:
    295 oli loppukesästä, 265 ennen sitä.
     
  7. Jouni_K

    Jouni_K 3rd gear

    Avoimella tasauspyörästöllä molemmat renkaat vetää (tai työntää) autoa samalla voimalla. Jos joku on eri mieltä tästä asiasta, niin kuulisin mielelläni kumpi pyörä heistä vetää huonommin, se joka sutii vai se joka ei sudi.
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Avoimella tee vittuakaan talvella jos on oikeesti liukasta, kemppiin voi sentäs luottaa.

    Mihin sitä lukkoperää edes tarvii sit jos avoimellakin molemmat työntää samalla voimalla? :poff:
     
    urho3 tykkää tästä.
  9. Turbiini

    Turbiini Gearhead


    Vääntö jakautuu tasan ja koska teho on vääntöxkierrosnopeus niin tehoa menee enemmän sutivalle. jos siis paikallaan sutii niin tehosta kaikki menee sutivalle. yksinkertaista matematiikkaa.
     
    Jouni_K ja xarper tykkäävät tästä.
  10. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Kun tekee telamönkijän jossa on kax tavallista avoimella tasauspyörästöllä olevaa takaperää niin eihän se kääntyisi jos molemmat puolet vetää aina yhtä aikaa samalla voimalla:poff: .
     
  11. Jouni_K

    Jouni_K 3rd gear

    Just näin, tasauspyörästöstä menee sama vääntö molemmille puolille, mutta teho pyörivälle puolelle. Harmittavasti kaikki teho menee lopulta kuitenkin renkaan ja jään lämmittämiseen, kumpikin puoli työntää autoa eteenpäin samalla voimalla ja myös samalla teholla (teho on nolla, koska auto ei liiku).
     
  12. Rautamäki

    Rautamäki 2nd gear

    Miksei kääntyisi kun toinen tela pyörii nopeammin? Vai linkkuohjausko on kun kaksi perää tarvitaan.?
     
    Jouni_K tykkää tästä.
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Tarviiko sitä kemppiä jos sitä ei edes huomaa?
     
    Camino'79, xarper ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulla oli fiestassa hitsattu tasauspyörästö,talvella oli oikein hyvä menemään.
     
  15. mikke20

    mikke20 Gearhead

    power traksin hammaslukko niinku ite sanon tai räikkälukko niinku tääl puhutaan no eniveis tuli laitettuu -96 suburbanin 9.5" 14b perään kun tehtaalta ei lukkoa ollu, tykkäsin ehkä paras ratkasu ikinä aianki sihen autoon. nyt on -02 subus se tehtaan käkikello ja hyvin toimii sekin ei moitetta. Camaros oli kartiolukko kun se tuli mut sitä olis tarvinnu kiristellä jotenki ku ei aina käännöksis halunnu pitää no vaihdettiin uudemman torseeniin mikä kyl pitää ku haluu poltella mut siin on huomattu se vastavoiman puute nopeemmas mutkaajos tuntuu et pito karkaa sisämutkan pyörältä. uudemmis torseeneis vissiin tehty jo sisäistä kitkaa ongelman poistamiseks. mut yhtäkaikki oli hyvin tyytyväinen "räikkälukon" toimintaan katuautossa ja kyl sen äänen kuuli jos ajeli parkkiksel rinkiä ja oikeen kuunteli mut häiriöks siit ei ollu, eikä se kyl takapääs tehny koskaa mitään yllättävää ominpäin
     

Kerro tästä muillekin!