Räikkösen Iceman II

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja Fireball, 30.11.2007.

  1. amalia

    amalia 1st gear

    Hmm, mielenkiintoista. Jos on niin kovasti ajomukavuuden perään, niin eikö kannata siirtyä silloin citymaasturi ja goldwing/laukkuvessa osastolle?? :eek:
    Itse en ainakaan chopannut ja laskenut maavaraa autosta miltei nollaan sen vuoksi että sillä olisi hyvä ajaa.
    Enkä rakentanut harrikastani matalaa ja pitkää kopteria siksi että sillä olisi hyvä tehdä vaikka euroopan reissu jonain kesänä.

    Eikös nuo em. formulamiesten pyörät ole enempi tarkoitettu juuri siihen, mihin moni pyörän rakentajakin pyrkii. Haetaan viileän näköistä pyörää jolla on suht nättiä kävästä silloin tällöin vähä pyörähtämässä jossain.
    Tuskin kumpaakaan on tarkoitettu mihinkään euroopan turneen tekoon.

    Olen vähän samoilla linjoilla Vette 427:n kanssa siinä, että tavis-laite on aina tavis-laite. Voihan sillä aina ajaa, mutta jos hakee niitä oikeita fiiliksiä niin silloin sen pitää näyttääkin joltain.
    Itse olen vetaissut pidempääkin lenkkiä kopterilla yhtä soittoa, kone on pelannut-vaikka daavitsoni onkin- ja fiilikset olleet katossa, vaikka selkää on joskus kolottanutkin.
    Henkilökohtaisesti en ajomukavuudelle laske juurikaan painoarvoa, muut seikat menevät edelle.
    Koko ajokortti-ikäni olen kaikenlaisia kivirekiä ajanut, joten olen vieraantunut joutavista nykyajan turhuuksista. :D

    Lopuksi sanoisin että tosi viileitä ovat molemmat pyörät, niin jäämiehellä kuin schumillakin.
    Oma ääni menee kyllä ehdottomasti saksan miehen bobberille, on se niin siisti.
     
  2. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Öööö ei ku "vastaohjauksella" ihan sarvista pukkimalla minä ainakin nuita olen ohjaillu. Niin muoviluoteja kuin kopteriakin..
     
  3. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    No juujuu, se stonga kääntyy siinä vastaohjauksessa ehkä millin verran alussa ja kropallahan sitä käännetään sitä stongaa... :D

    Aijuu, tietty parkkialuenopeuksissahan se ei päde, poikkeus. Ja voihan sitä sanoa että kaasukahvan asennolla ohjataan, ja ohjataanhan silläkin...

    Emmää koltwinkeistä tai klaideista niin tykkää, ku niissä on pleksejä ja katteita ja laukkuja, ne on helevatan raskaita eiväkkä mahtuis varmaan tosta mopohuoneen ovestakan sisälle, tollanen metri ehkä siinä taitaa olla vapaa leveys.

    Kyykyistä en tykkää kun en saa jalkoja niin koukkuun ja ne on rumiakin, hyi helekutti. Ja niskat sekä olkapäätkin on paskana, oon kokeillu kyl...

    Sopiva pyörä mulle ja tietenkin kaikille muillekin joille se sopii...joo, se on pitkän ja hartaan mietiskelyn jälkeen nakupyörä hivenen aerodynamiikan huomioivalla etukenolla ajoasennolla jossa paino on kevyesti jalkojen, käsien ja takapuolen varassa aina sen mukaan mitä tarvii, jopa yhtaikaa kaikkien varassa. Semmonen on mukava ajella... :pinup:

    Edit...tänäänkin ois muuten semmonen päivä että kantsis lähtee ajeleen, mut ei jaksa... :oops:
     
  4. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    No joo parkkipaikka pyörittelyähän toi mun ajelu on ollu ja tosiaankaan kuvitelle olevani mikään Rossi.

    Mutta esim. jos niskat ja varsinkin hartiat jumissa kyykkypyörällä ajosta, niin et tiedä kyykkyllä ajosta paljonkaan. Maata röhnötät käsien varassa hartiat lukossa ja tosi rr-meininki on joo..

    Mut noissa kopteri peleissä tosiaan kokonaistyyli ajaa tän ajoasento saivartelun eelle. Itelläkin oli tossa entisessä kopterissä (vai saako sitä kopteriksi kutsua, kun ei ollu jäykkä peräinen ja neitimäisesti jalkavaihteet) aluksi semmoinen selekä suorana törötys ajoasento, mut muuttelin siten että tuli semmoinen hivenen etunoja-asento ja jalat tietty eteen päin ja ihan hyvä oli ajella.

    Mut mitäpä tätä jauhamaan. ihan jees on räikkösen pyörä ja ajoasentokin on varmasti ajettavissa oleva.
     
  5. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    No sen verran osaan sanoa että ei sentään, lukutaidon puutetta lieneepi moinen olettama. :pinup:
     
  6. jylhä

    jylhä 1st gear

    onkohan kimillä A kortti?
     
  7. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Tota just ihmettelenkin! Ihmeellistä että ihminen haluaa jonkin sellaisen asian kuin tyylin vuoksi pilata mukavuutensa! Ei ikinä noin! :eek:

    En harrasta mitään sen takia että se näyttää joltakin, vaan sen takia että se tuntuu minusta itsestäni hyvältä ja olen siitä kiinnostunut.

    Mutta jos ainoa tai suurin toiminnan alkulähde on se että miltä näyttää toisten silmissä ja siitä saa ilon ja sisällön eloonsa, niin tottakai se sitten on hyvä asia sekin... :rotfl:
     
  8. Piru

    Piru 1st gear

    Nii...in, sen asian tajuamiseenkun tarvitaan sellainen kun tyylitaju. :poff: , et varmaan oo tainnu kuullakkaan? :lol:
    Pointti on aina se, että pyörä näyttää hyvälle omaan silmään,rakentajalle tietysti aina mukava jos muutkin tykkää. Se pätee mulla ja monella muulla harrasteautoihinkin, ostan/teen sellaisen joka on MUN MIELESTÄ hyvän näköinen,paskat nakkaan tykkääkö naapuri. Ja jos ostasin auton pelkkien kyytien mukaan, niin valinta olis varmaan ranskanmaalta.
     
  9. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Juu, en piittaa tyylistä... Joku sano että Style is for Sissies, eikä se mun mielestä oo yhtään huonosti sanottu... :D

    Sitten toisekseen toimiva on yleensä kaunista eli Form Follows Function.

    En myöskään ottais ranskalaista autoa, pois lukien sitikan ID ja DS:t.

    Asiaan palaten... Tässä halpispyörässäkin tuntuis olevan parempi ajoasento kuin Icemankakkosessa: http://www.robbreport.com/Upload/Images/341-a9cecfd5-74b4-40cc-b075-60cee1df58b0-140327.jpg
     
  10. Piru

    Piru 1st gear

    Saattaapihan se paremmalle tuntua kun kuvia vaan katellaan, jos jenkkisanonnoilla snobbaillen jatketaan, niin..."Don´t Blame Before You Try it!" :wink:

    Eipä silti,ihan kyrväkkään näköinen pyörä tuossa linkissä.
     
  11. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Mää luotan tähän mielummin: "There are always things to know before You go..."

    Muuten toi Ecosse ois, mut ajovalo liika alhaalla ja sen kehys liika paksu sekä änkkärit sais olla muotoillut... Että sen vuoksi jos oisin ostamassa semmoista, kieltäytyisin maksamasta 275 000 dollaria aivan ilman kokeilua... :D
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  13. amalia

    amalia 1st gear

    Voi ristus mitä saivartelua. :eek: Taitaa olla nyt jotku ihan vain v.ttuilu mielellä liikkeellä..?
    Kyllähän se juttu on niin , että täysin urpo se toisten miellyttämiseksi laitteita(auto, pyörä, traktori, mummo, perse tms) rakentaa. Omaa itseä vartenhan ne tehdään, niinkuin eräät asiaa jo yrittivät joillekkin urpoille täällä valaista.
    Koen olevani jo sen verran aikuinen ihminen että itsetunto on kehittynyt normaaliin mittaansa ettei tarvitse muitten ininöille laittaa psknkaan vertaa painoa. Oma silmä on ainoa tuomari,- ja tietysti vuosien mittaan kehittynyt tyylitaju!
    Kyllä niitä verkkari-rapamaha,velliprerse arvostelijoita joka kioskin nurkalta löytyy jos niitä tahtoo etsiä. :rotfl:

    Jos nyt sen verran vielä omasta pyörästä, että ajoasento on lievä etukeno. astinlaudat omalla paikallaan, lievästi edessä ja matala ohjaustanko. Mielestäni ihan hyvä ajaa. Ooh, ja kaiken kruunaa linjakas jäykkäperäinen runko! 8)
     
  14. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Ei se tosiaan mikään kaunokainen ole, sattui silmään vain muista syistä. Mutta ehkä toimivampi ja käytännöllisempi kuin Icemanjoku...tulee pikkuisen Ducatin Monsterit mieleen. Niissäkin tietyllä tavalla rumuus tavoittaa jo kauneutta sieltä funktion kautta. Ikävä kyllä kuulostavat ruohonleikkureilta... Italialaisillahan on kautta aikojen ollut muotoilukäsi kunnossa, päinvastoin kuin jenkeillä ja japseilla (no joo, on japseilla joku pikku poikkeus lipsahtanut...). H-D:lläkin on näköjään valikoimissa vain yksi malli jota kestää pirunkin vinkumatta katsella edes hetken: XR1200, vaikka toiselta puolen aika pahvisen näköinen teelmys on kyllä sekin... Mutta täytyy onnitella sikäli että ensimmäistä kertaa yli satavuotisen historiansa aikana Harley Davidson on onnistunut suunnittelemaan edes jollain tavalla moottoripyörää etäisesti muistuttavan tuotantomallin! :lol:
     
  15. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Juu, näinhän se on, paitsi että tietyssä mielessähän ihmisten täytyy keskenään viestintää harrastaa, esimerkkinä vaikkapa lasten kasvatus... (Siinähän ei myöskään ole vittuilusta kyse vaan aivan jostain muusta) Muutenhan päädytään äkkiä sellaiseen ihmeelliseen eristyneisyyden tilaan, jossa saatetaan kutsua esim. tämännäköistä laitetta kauniiksi. Jossain päin maailmaa jonkun uskomattoman väittämän mukaan sellaista lienee tapahtunutkin. Tosin kaikkea mitä internet välittää, ei ole syytä kyllä uskoa, että en usko tuotakaan tältä syömältä. :eek:
     
  16. jylhä

    jylhä 1st gear

    vanha xr tonni oli vielä hienompi. tosin kauheus on aina katsojan silmissä, mikäs vika nightsterissä on?? http://www.harley-davidson.hu/img/1129/ ... _kicsi.JPG
     
  17. amalia

    amalia 1st gear

    Hyvä herra Nymfi, olet voittaja.
    Kiveen kirjoitettu totuushan sanoo: Mitä Luoja/suunnittelija on tehnyt, sitä älköön ihmiskäsi muuttako.

    Siitä huolimatta jatkan synnissä piehtaroimista täällä pohjoisen synkkien metsien keskellä. Annan rälläkän laulaa ja luon sellaista josta puuttuu suurien massojen suosimat kompromissit.

    Ostelkaa te pojat kaupasta vaan pyöriä ja nauttikaa! :rotfl:
     
  18. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Joo, se unehtus, Nightsteri on aika nätti kans. Akseliväli tuntuu vaan sporteissa niin lyhkäseltä, minkähän näköinen mahtas tulla jos sais takahaarukkaan muutaman sentin pituutta ja vähän asteita t-kappaleisii... Ja ne bobit, varsinkin tää näyttäs aika sutjakkaalta: http://img4.auto24.ee/auto24/320/878/8975878.jpg
     
  19. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Voittaja? Mun mielestä en oo osallistunnu mihkään arpajaisiin, veronpalautuksetkin näytti vähemmän voittoisilta... Mutta jos on voittannu, niin mielihyvin otan vastaan kaikenlaiset rahamäärät, mitä isompi sen parempi! Arvoesineet, testamentit ja osakkeetkin käy tietysti.

    En oo kilpamielelläkään ollut missään, nykyään kaikensortin kilpailu on mulle kauhistus, periaatteesta. Mutta jos nyt erheellisesti joku on semmoisen kuvan tai käsityksen saanut niin pahoittelen.

    Käsittääkseni tuossa vain ihmiskäden luomuksia tulin katselleeksi niin että ihan itte niiden kauneutta arvioin, enkä minkään tyylisuunnan tai standardin mukaan. En sitä osaa sanoa oisko se mitään synnillistä sen enempää kuin rälläkän laulattaminenkaan, koska satun olemaan uskomaton eli ei-uskovainen...

    Tohon ostelemiseen mulla ei mitään sempualeen, itte taidan olla ostamatta kun oon aatellu että toi nykyinen kakspyöräkulkine kestää mun ikäni hyvinkin. :D
     
  20. *smuige*

    *smuige* 1st gear

    Kuvia peliin, jotta nähdään missä liemessä ne munat on keitetty...
     

Kerro tästä muillekin!