Räjähdyskilpi

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 8.2.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Osaiskohan joku kertoa mikä on automaattilootan räjähdyskilven varsinainen tehtävä? Kiihdytyspirsseissähän se lienee jopa pakollinen, mutta onko sellaselle tarvetta tai hyötyä jossain tilanteessa myös rankemmassa katubiilissä vai onko vaan turhaa kikkailua?
     
  2. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Eiköhän se räjähdyskilpi ole nimensä mukaisesti ihan sirpalesuoja. Liioittelua tai ei, se maksaa itsensä takaisin yhdessä kytkinräjähdyksessä pelkkinä Burana-kustannuksina...
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kytkinautoissa eritoten valurautaista vauhtipyörää käytettäessä on räjähdyssuoja ihan paikallaan. Automaateissa kadulla se on pelkkää rahan hukkaa.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    aihetta sivuten sen verran ...ystävältäni irtosi kytkin ja vauhtipyörä...en tiedä m issä järjestyksessä, kytkin kopan sirpaleet ei olleet ongelma...vaan ohjaamoon apumiehen puolelle ilmestynyt vauhtipyörä jonka jälkeen vaihteisto putosi etupäästään maahan ja tuli lähes auton sisään...eikös ralli autoissa ole joitain vaatimuksia vaihteiston kiinnityksestä vastaavan varalle?
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei ne kytkinkopan palaset mitään haittaakaan mutta kun valurautainen useamman kilon vauhtipyörä räjähtää palasiksi 7000rpm:ssä niin jälki on kuin kranaatti olisi räjähtänyt. Siinä on räjähdyksen kestävä kytkinkoppa paikallaan jos meinaa vielä kävellä omin jaloin ja samalla se estää tuon laatikon putoamisenkin.
     

Kerro tästä muillekin!