Rahaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Nick, 17.4.2016.

  1. Nick

    Nick 1st gear

    Mietiskelin tässä eräänä iltana kustannuksia, kun noita autoja moni meistä korjauttaa ammattilaisilla. Usein nettisivuilla mainostetaan tarjousp yyntömahdollisuutta, mutta kokemukseni mukaan ei sieltä sitä hinta-arviota s-postilla aina saa. Sanokaa kokeneemmat, onko korjaamoilla periaate, että rahasta puhutaan vasta naamakkain? Ettei vaan kilpailija saa tietää hintoja...
    No, sitten asiaan: Käkkyläni (Seville sls -96) laatikon nopeussensori on rikki, mutta loota toimii. Palikan vaihto vaatii koneen alaslaskemisen eikä se ihan halpaa kai ole? Olen yrittänyt tiedustella hintaa mutta vain yksi paja sen kertoi - vasta kun juttelin naamakkain . Kertokaa jos tiedätte, mitä siitä pitäisi maksaa, ettei nyt ihan kiskurihintoihin suostu.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kyse on siitä, ettei voi etukäteen näkemättä antaa mitenkään sitovaa hintaa, koska joka auto ja joka vika on yksilöllinen ja samalla kannattaa muutenkin uusia muitakin viallisia tai kohta menossa olevia osasia. Joten aika kristallipallo pitäis korjaamolla olla, että pystyis sitovan tarjouksen antaa. Mulle on ihan sama mitä muut pyytää, minä hinnoittelen hommani sen mukaan, mitä tiedän mun merkissä ko. hommien tekoon menevän mulla, esim yksi korjaamo soitti kerran ja ihmetteli, miten 2006 Grand Cherokeen alapallon muka vaihtaa tunnissa, sanoin että kun ei mulla mene kauempaa, heillä oikea hinta olis ollu kaksi tuntia/kpl. Arvaa tekivätkö ollenkaan vai sainko tehdä. Joo, tunnin veloituksella tein tunnin töitä ja alapallo oli vaihdettu...
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Enpä osaa hintaa Käkkylän korjaamisesta sanoa, kun ei ole mitään käryä, missä se anturi on ja miten se tehdään, siksi et varmaan saa muiltakaan järkevää vastausta, kun ei välttämättä voi tietää joka merkin erikoisuuksia, yleispätevän tiedon saat, 75.00 euroa/tunti sis ALV + osat!! Muuta ei voi sanoa, kun ei mitään käryä asiasta, jonkunlaisen käryn saa, kun kohteen näkee ja hahmottaa, mitä joutuu purkamaan ym että pääsee käsiksi....
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Noinhan se on kuten Jamant mainitsi, täysin mahdotonta arvata etukäteen miten kauan jonkun spesiaalitapauksen moottorin irroituksessa menee.

    Normaalin takatuupparijenkin korjausarvion pystyy pätevä korjaamo antamaan lonkalta, mutta nuo etuvetoiset on melko haasteellisia tilanahtauden takia.


    Hyvä otsikko muuten.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Niin minustakin, raha kiinnostaa aina...
     
    Mikkis tykkää tästä.
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    yhdestä etuveto käkkylästä otin lootan pois,kone kannatukseen konehuoneeseen ,vetarit vetäsee irti,raidetanko irti,pulttikoneella etukelkka pois ja alas ja alta pois,sen jälkeen reilut tilat ottaa lootapois,ei siinä ihmeen kauan mennyt,suurimman osan pulteista saa pulttikoneella pois.
     
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Korjaamon asiakkaana ymmärrän hyvin Jamantin pointin. Ei ole helppoa lonkalta heittää arviota rempasta jota ei ole tehty ko. pajalla ja et edes saa sitä mistään "koneelta" arviota työstä. Mä luottaisin tuollaisessa tapauksessa ns. luottokorjaamoon. On kuitenkin muistettava että suurin osa korjaamoista pyrkii tekemään työnsä hyvin.

    Topicin aloittajana selvittäisin misssä on paja johon voi luottaa hankalammassakin jutussa.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En sanois tätäkään hommaa miksikään speciaaliksi. Ihan perushommeli ja helpoimmalla pääsee kun ottaa koneen lootineen etupalkin kanssa irti ja nostaa auton pois päältä.
    Netistä löytyy ohjeet jotta kaiken saa myös takaisin niin että kaikki toimii.
     
  9. Nick

    Nick 1st gear

    Kiitos vastauksista! Netistä löytyikin erään jenkkilän kaverin seikkaperäinen selostus, miten homma tehdään. Harmi vaan kun ei sanonut kauanko meni. Olis siitä voinut laskea suomalaisen tuntiveloitustaksan mukaan oletushinnan. Helpoin olisi tietty jonkun tyypin ilmoitus: Tuo mulle , teen sen 500 eurolla. :)
     
  10. PaulitoW3

    PaulitoW3 1st gear

    Tämä tapahtuma näyttää olleen jo ollutta ja mennyttä, mutta toivottavasti jatkossakin saa mainostaa tämän kaltaisia tapahtumia… Kyllä minua ainakin kiinnostaa ja seuraaviin vesipärinöihin tulen myös ottamaan osaa mielelläni katselijana, kunhan tuo kesä tuolta taas uudelleen tulee ja vie jäät mukanaan. Talvet menee sisällä kököttäen ja läppärillä pelailen nojatuolissa. Kokeilin sellaista paypal casino, jonne sain talletettua rahoja, jotka oli lojuneet tuolla paypal-tilillä jo jonkin aikaa kun en niitä rahtinut alkaa siirtämään pankkitilille ja maksaa siitä huvista kaikenlaisia kuluja. Joskus pelaan ihan vanhaa kunnon pasianssia. Ulkona niin pirun kylmä ettei sinne tohdi lähteä. Toivottavasti muilla sujuu talviunet myös mukavasti.
     
    Muokattu: 11.2.2021
  11. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Rahaa onku roskaa, roskaa onku paskaa eikä paskalle taivu koskaa, vaimitensemeni...
    Just noin kun Jamant tuolla totesi, siksi hommat tulee tehtyä itsekin yleensä tuntiveloituksella. Joskus menee homma nopeasti mutta kun ihan paska yksilö sattuu kohdille niin tekemistä onki sit enemmän.
     

Kerro tästä muillekin!