Rahat takaisin epäonnistuneesta nettiostoksesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Stance, 15.11.2007.

  1. Stance

    Stance Gearhead

    Sattui silmään tällainen tuore korkeimman oikeuden päätös, jossa Luottokunta on joutunut korvaamaan yksityiselle henkilölle jenkeistä netin kautta tilatun ja Visalla maksetun tuotteen, jota toimittaja ei ole toimittanut.

    http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/2007/20070006

    Tällä voisi olla ennakkopäätöksenä merkitystä tämän foorumin kävijöille, jos jää tavarat saamatta, syystä tai toisesta.
     
  2. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    No tuolla "maailmalla" ei tarvitse käydä edes oikeuttakaan kun vaan tekee reklamaation 30 päivän sisään.
    Kerran eräs sakemannifirma ei laittanut tavaraa tulemaan vaikka olin sen Paypalin kautta jo maksanut. Kun sitten reklamoin niin vastaus oli että jos olin ollut nopeampi eli valitanut 30 päivän sisällä veloituksesta,niin olisivat vielä palauttaneet rahat. Nyt ei kumpikaan enää ottanut näin vanhaa juttua käsittelyyn.
    No sain onneksi tavaran 2 kuukautta myöhässä.
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jaa itse olen luullut että noin se homma menee ihan automatic käräjiä käymättä. Eli että jos tulee ku$etetuksi ja on itse noudattanut riittävää huolellisuutta, niin luottokunnan piikkiin meni. Tosin olenkin kuvitellut, että joku koira tuohon on haudattuna. Ei onneksi ole itse tarvinut testata.
     
  4. B 50

    B 50 Gearhead

    Reklamaatioaika on neljä kuukautta. Ei ole koskaan tarvinnu oikeuteen mennä, Luottokunta on homman hoitanu aina ihan kivuttomasti. Olisko joku 4-5 kertaa osunu omalle kohdalle. Tossa ennakkopäätöksessä tosin oli laskutuksesta ehtinyt kulua jo puoltoista vuotta.
     
  5. Stance

    Stance Gearhead

    Kyllä, luottokunta tosiaan korvaa, mutta tuon reklamaatioajan puitteissa. Tässä casessa oli tilattu jenkeistä tavaraa, odoteltu ja kyselty aika pitkään ennen kuin ostaja sitten 1,5 vuoden päästä totesi homman mahdottomaksi. Hän ei tietenkään ollut reklamoinut laskusta silloin aikanaan, koska oletti vielä saavansa tilaamansa tavarat.
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jaha, taas on vähän viisaampi......eikun tietää vähän enemmän.
     
  7. Quest

    Quest Gearhead

    Muita vastaavia kokemuksia?

    Mulla pelannut
    Usa 100%
    Italia 100%
    Hollanti 100%
    Saksa 100%
    Ruotsi 100%
    Täti Tatserin ja Charleksen maa 0% :rotfl:
    Edit Enklanti 75%
     

Kerro tästä muillekin!