Rahkoselta ostettuja rodi aihioita työn alla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja TATU, 1.12.2007.

  1. TATU

    TATU Gearhead

    Olisi kiva kuulla onko talleissa tapahtunut laanilla käynnin jälkeen. Sieltä sentään lähti varmaan liki 50 kpl rodi ikästä aihiota syksyllä. Toivottavasti en ole ainoa joka raiskaa aihion(näin on muutama mobilisti mulle valittanut).Veikkaan että jos 20% niistä joskus valmistuu niin hyvä on, suurin osa kun oli tarkemmin tutkittuna aika harsoja. Oma projekti etenee hitaasti mutta suurimmat osa hankinnat ja suunnitelmat alkaa olemaan hyvässä mallissa. Muutama kuva löytyy omilta foto sivuilta.
     
  2. gto69

    gto69 Gearhead

    Hyvän näköinen peli sulla, toivottavasti siitä tulee resto-rod- tyyppinen!
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Niin sanoo mobilistit mutta mitä sanoisi Esko itse?
    Kun mä sain 90-luvun alussa Eskolta nimmarin luovariin niin en tajunnut salailla että autosta tulee joskus :oops: rodi. Selostin suoraan ja avoimesti suunnitelmat Eskolle josta Esko vaan innostui. Oli kuulemma nähnyt Saksan autobahnilla kun matala T-foordi-rodi oli päräyttänyt toistasataa ohi josta Esko oli vaan innostunut (Tiedä sitten mikä kohta tarinasta oli totta vai oliko mikään.) Sitten kun laanilla kaverin kanssa kierrettiin niin Esko muisti jokaisen harson kohdalla todeta että tuosta saisi tosi hyvän rodiaihion... ja tuosta... ja tuosta. Harmi ettei viimevuosina ehtinyt käydä enää moikkaamassa.
    :(
    - Jani -
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Onhan noita työn alla Lahdessa....
     
  5. TATU

    TATU Gearhead

    Ei kai tää nyt noin salaista ole, kerro lisää...
     
  6. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Itse himoitsin tuota TATUn hankkimaa autoa kans muutama vuosi sitten, mut kai se kaatui likvititeetti probleemaan silloin, ja nyt sit myöhästyin muuten vaan kun hinnat oli kohtuullisemmalla tasolla.
    Ostin nyt kuitenkin varmuusvarastooni "rotta" rodiksi 35:n moparin, minkä ainoita + puolia oli kunnossa olevat paperit. Toivottavasti saan sen liikkennöitäväksi 2008, mut aikatauluilla on ollut tapana venyääää. Tuo minunkin harso oli ehtinyt laanilla olla jo 70 luvulta saakka, et ei kai sillä vielkään kiire ole :) Tsemppiä vaan muillekkin, kanttirodit ainakin lisääntynee reilusti tulevaisuudessa.
     
  7. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Ei varsinaisia projekteja tullu sieltä ostettua mutta varaosia neljä viis peräkärryllistä early Fordiin! T-Fordin tankkeja riittää muutamaan projektiin ja 39 toploadereita kärsii muutaman piiskata palasiksi! Long live hot rodding !! Thanks Esko R.I.P
     
  8. Tuolanen olsmo on vähänniinkuin tekeytymässä , kyllähän tolla jo viimekesänä päästeltiin 3000km....

    http://s3.photobucket.com/albums/y58/Akseli/

    Ja aiemmin hankittu Huppmobile coupe ´31 odottelee vielä vuoroaan.

    Molemmat auton ostin Eskolta hänen eläessään.Ja kerroin että rodeiksi menevät , ei pannut ollenkaan pahakseen vaan oli hyvillään että niistä joku suostui maksamaankin jotain ja saattamaan ne kaiken kansan pällisteltäväksi.
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    me käytiin kans joskus 97 ostaan eskolta 39 fordin osia ja kerrottiin että tehään rodi.oli asiasta yhtä innostunut ku jos ois aiottu entisöidä ja sanoi että pääasia että saahaan kalustoa kuntoon ja tien päälle.kyl sielä tontilla meni maalaispoika ihan sekasi sen automäärän seassa,erityisesti ihailin sitä coupe lincolnia,kenellekähän meni?
     
  10. lake ender

    lake ender Gearhead

    Hienoa, et äijät jaksaa vääntää! Paljonhan tota kalustoi ui Suomeen halvan taalan avulla, mutta hyvä että täkäläisistäkin "harsoista" tulee oikeita autoja.
     
  11. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    Yhden Erskine -tulipellin ja jonkun 2d tudorin takapään kävin hakee laanilta ja niistä pikkuhiljaa kun keritään heppailaan jotain kikotinta.. :odroll:
     
  12. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    onks toi kikotin kuvassa oleva etuvanne tälläinen!

    [​IMG]

    minulla on kolme kuvanmukaista vannetta mutta yksi uupuu!! ehkä laanilla ehkä lähtenyt jonkun matkaan! jako 5x5,5"
     
  13. Rodman

    Rodman Gearhead

  14. bootsi

    bootsi Gearhead

  15. Rodman

    Rodman Gearhead

    Sorry...

    Pitäis aina muistaa esikatsella viestit :D
     
  16. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Isäukolla oli vielä vuosi sitten tuollainen kokonainen(erskine), vieläpä AVO.
    Auto vaikuttaa täälläpäin nykyään toisella vanhemmalla harrastajalla, ja tätä nykyä isäukolla DeSoto.
     
  17. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Tuo AFTERBURGERIN peräänkuuluttama vanne muuten näyttää ihan 1:1 samalta kuin Tupiksen kuvakisan auton vanne tuolla yleistä osastolla. Eli Tupis ainakin tietää mistä toi vois olla?
     
  18. -TH-

    -TH- Gearhead

    onko puolat niittaamalla noissa vanteissa? tiijän melko varmasti minkä ruoskan vanteet ovat. :rotfl:
     
  19. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    Ton mun kikottimen vanne näkyy paremmin tässä. Vanne on 1933 Willyksestä,mulla vanteita on kaksi,molemmat Rahkoselta,koko on 17",jako 4x4" ja "aaltopelti" on niittaamalla kehässä kii.
    Rahkoselle jäi vielä yksi vanne sinne halliin,jossa oli kapseli paikallaan,kai sieltä löytyis vielä yksikin hyvällä säkällä.. :odroll:
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tämä onkin mukava aihe. Tosiaan paljon kalustoa on lähtenyt maailmalle! Itselläkin on jotain osia tuolta, niitäkään ei välttämättä käytetä entisöintiin.

    Kattelin itsekin noita Willyksen vanteita Rahkosella, oli niitä ainakin kaksi vielä siellä silloin. Afterburnerin vanne näyttää "artillery wheeliltä", joista löytyy paljon juttua mm. hambista. Mulla on muistaakseni noita vielä muutama. Jotain eroja voi olla?


    --Wheel Freak...
     

Kerro tästä muillekin!