Rahti USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja PLYM, 23.5.2015.

  1. PLYM

    PLYM 3rd gear

    Terve,

    En ole pitkään aikaan tilannut mitään jenkeistä. Nyt piti tilata Kanterilta 40-luvun mopariin raidetangon päät ja King Pin. Osat n. 227 taalaa ja shipping 229!!!
    Mitä pirua? Ovatko rahdit nousseet kautta linjan näin paljon?
     
  2. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Kysyppä suostuisko ne lähettään usps:llä
     
  3. BBC

    BBC Guest

    Ei ne hinnat ole mihinkään nousseet. Monet firmat vain tekee toisen tilin rahdeilla. Tuommosen paketin UsPs tms. hinta on jossain 28-40usd välillä CA - Suomi. Tuo Kanter on niin pihalla kaupanteosta kuin joku voi olla. Jos hinnoittelisivat rahdit oikein, möisivät paljon enemmän ja saisivat positiivisen maineen kaupanpäälle.

    Itselle tuli juuri pikaisesti 3-5business days Fedex ja UsPs rahtifirmojen kautta 4kg ja 6kg. Rahti molemmissa paketeissa alle 70usd, jota pidän kalliina kun omalla rahtidiililläni (ehtona +300kg per lähetys) on kilohinta jossain 5n dollarin paikkeilla.

    AH
     
  4. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Jos ei kauhea kiiru ole osia saada, niin konttirahtina tulee aika edullisesti. Amer Tradingiä ja Finn-Us logisticsia on tullut itse käytettyä ja molempien kautta on homma toiminut hienosti. Eli Kanter lähettää esim. jompaan kumpaan niin rahti on vaan jenkkilän sisältä + konttirahti mikä on halpaa.
     
  5. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    No semmoinen muutos tuli joskus 2009 paikkeilla (älkää kivittäkö jos meni +2v pieleen), että USPS ei enää tarjoa "surface freight overseas" pakettia yksityiselle asiakkaalle. Ainut vaihtoehto on airfreight, joka on painosta ja paketista riippuen 4-5 kertaa pintapakettia kalliimpi. Kyllä se ainakin meikäläisen eBay ostoksia on hillinnyt aika tehokkaasti.

    En tiedä, mitkä ovat ehdot firmoille. Varmaan riippuu asiakkuuden laajuudesta ja tehdystä sopparista. Ainakaan kaikki yrityksetkään eivät pysty yksittäisiä paketteja lähettämään USPS pintarahtina.
     
  6. PLYM

    PLYM 3rd gear

    Kiitos vastauksista!
     
  7. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    1,5 kk sitten tilasin kampiakselin Campbell enterprises firmasta ja USPS rahtaajana, rahtipaino 30kg, 173 taalaa makso se.
     
  8. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Mistäs noita peltiosia kannattas tilata? rockautos olis hyvä hinta mut rahdit lentäen ihan älyttömät.
    Mikäs konttifirma olis mahdollisimman lähel rockauton peltivarastoa?
     
  9. Qjet

    Qjet 1st gear

    Mikäli mahdollista ;Pyri tarkastamaan rahdin osuus jo etukäteen, ettei käy kuten lähipiirissä : etulokasuoja lähetettiin " meillä on edulliset rahtihinnat asiakkaalle" -yrityksen kautta vastaanottajalle, loppusumma useita satoja euroja...Suomen sisällä ja "helposti särkyvänä" tjsp... Kysyttäessä rahtiyhtiö kertoi auliisti, kuinka laatikkoa ei voinut helposti särkyvänä (tjsp) jättää lavan pohjalle...Ei voinut/eikä ollut jätettykään, vaan killui pinkan päällimmäisenä...rahtimaksu vain oli huima. Halvemmalla olisi tullut uusi lokasuoja .... vaikkapa Saksasta. Jopa rahtisopimus olisi ollut samasta firmasta.
     
  10. Qjet

    Qjet 1st gear

    Sorry, nyt vastaukseni varsinaiseen kysymykseesi :
    http://www.finn-us.com/rahtilaskuri/
    Tuota olen käyttänyt ja on toiminut tarpeisiini hyvin. Ainoa toive olisi, jos pystyisivät antamaan paremmin infoa esim. viivästymisissä ( esim. lakot jne...)
     
  11. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Minua kiinnostaa myös se paljonko nämä Jenkeissä asuvat "rahtarifirmat" ottavat ns omaa provikkaa.
    Ja miten konttirahdin hinta määriytyy?
    Aika kirjavaa touhua on ja on tullut käytettyä useaa, tässäkin viestiketjussa mainittua, firmaa.
    Nyt kun taalan kurssi on meidän vinkkelistä huono, niin sitä suuremmalla syyllä kiinnostaa nuo provikat sun muut...
     
  12. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Kertokaa tyhmälle kun en tajuu, enkä saa selvyyttä tuolta sivulta. Kun tuon Finn-Us logisticsin merirahtilaskurin sivulla lukee että (sis. tullaus-, purku- ja huolintakulut Suomessa), niin mitä se tarkoittaa?

    Pitääkö maksaa vielä alvit?

    Onko hinta siis satamassa vai kotiosoitteessa?

    Jos satamassa, niin miten hoidetaan kotiin ja mitä se sitten maksaa?
     
  13. revariver

    revariver Gearhead

    Sisältää tullaus-, purku- ja huolintakulut Suomessa eli vain työstä aiheutuneet KULUT, tulli ja ALV tulevat päälle riippuen hakitun tuotteen ja rahdin hinnasta.
    Finn us logistigilla yleensä tavara tulee Hämeenlinnaan kaukokiidon terminaaliin.
    Sieltä sitten voi itse hakea ajamalla tai hinaten. Hinauskulut voit kysyä paikallisesta hinaus tai kuljetus yritykseltäsi tai polttoaine, siirtokilpi kustannukset laskea itse.
     
  14. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Unohdin mainita siis että minulla oli kyse pakettirahdista. Eli mikä on siis toimintatapa kun paketit ovat siellä Hämeenlinnassa, niin mitä maksan ja minne ja onko itse haettava vai saako jollain kuljetuksella kotiin?
     
  15. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Sieltä tulloo sähköposti paljon on tullit ja alvit. Maksat ne pois ja käyt muutaman pankki päivän päästä hakemassa osat tai voivat myös laittaa tulemaan osat kotiin en muista oliko matkahuololla. Ite oon aina käyny hakemassa.
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Laittaavat laskun. Kun oot maksanu laskun voit noutaa osat.
    Tai laittaavat eteenpäin kaukokiidolla tai mh:lla.

    Eli laskussa on tulli+ alv ja merirahti.
    Näin muistelisin homman menneen. :odroll:
     
  17. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Asia selkeni huomattavasti, kiitos vastauksista.
     

Kerro tästä muillekin!